Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود شفیعی، دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام ها و تحولات از جمله در حوزه راه، آبرسانی، آموزش، گازرسانی، برق رسانی ، بهداشت و درمان، مخابرات، مسکن روستایی و کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: از جمله طرح های شاخص که همواره از دغدغه ها ، خواسته ها و آرزوهای دیرینه مردم این خطه را شامل می شد ، گازرسانی به بخش جویم و روستاهای این منطقه است که هم اینک با اعتباری افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست و هم اینک بالای یک هزارمیلیارد ریال برای خط انتقال و کارهای زیربنایی این طرح هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفیعی گفت: طرح گازرسانی به شهر جویم و ۶ روستای این بخش با ۱۰۸ کیلومتر شبکه گذاری، ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتباری افزون بر ۲۱۱ میلیارد ریال دومین طرح مهم گازرسانی در لارستان و جنوب فارس است.

وی افزود : با بهره برداری از این طرح، زمستانی گرم برای ۶ هزار خانوار شهر جویم و ۶ روستای منصورآباد، دامچه، چاه‌گزی،  جهاد آباد، فرشته جان و حسن آباد رقم خواهد خورد.

هم اینک از مجموع ۱۷۸ روستای شهرستان لارستان  ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شده اند و یا در حال گازرسانی هستند و۹۹ روستا نیز مشمول اجرای عملیات گازرسانی نیستند.

رئیس جمهوری در دیداری که اوایل تیرماه ۹۹  با استانداران داشت به برخی خدمات و دستاوردهای این دولت در بخش های مهم زیربنایی و حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی اشاره کرده بود که به گفته حجت الاسلام روحانی در حوزه گازرسانی به روستاها از حدود ۱۴ هزار روستا در آغاز این دولت هم اینک به ۳۰هزار روستا یعنی حدود دو برابر رسیده است.

سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی در حوزه برق رسانی

شفیعی همچنین گفت: دولت تدبیر و امید در سال های اخیر تاکنون رقمی افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال در حوزه برق رسانی به روستاها، تقویت ایستگاه ها، افزایش ولتاژ وبهسازی و نوسازی شبکه های توزیع برق در بخش جویم سرمایه گذاری کرده است.

وی اضافه کرد: احداث خروجی های ایستگاه های فوق توزیع و پست ۶۰کیلو ولت در روستای بلغان با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد ریال و همچنین برق رسانی به روستای فاقد برق شمس آباد از پروژه های مهم در حوزه برق رسانی در این بخش بوده است.

یکی از اهالی روستای شمس آباد بخش جویم لارستان نیز در این زمینه به ایرنا گفت: برق رسانی به روستاهایمان و استفاده از این انرژی همواره یکی از آرزوها و دغدغه های جدی اهالی این روستا بود و مکاتبات و پیگیری ها و درخواست های فراوانی در سالیان متمادی از مسئولان امر برای رفع این مشکل انجام دادیم.

افشین طالب پور اظهار داشت: در این دولت نیز پیگیری های زیادی انجام دادیم و همچنان امیدوار به حل این مشکل بودیم تا اینکه پس از مراجعه به اداره توزیع برق شهرستان لارستان و همکاری مسئولان از حدود سه سال پیش تاکنون روستای شمس آباد جویم از تاریکی بیرون آمد و از چراغ های نفتی نجات یافت.

این فرد ساکن روستای ۶ خانواری شمس آباد بخش جویم شهرستان لارستان اظهار داشت: تا قبل از برق رسانی در روستا گذران زندگی مردم تنها با چراغ های نفتی و فتیله ای و البته این سال های اخیر با تلمبه های برقی بود.

وی با اشاره به کارکرد این چراغ ها در شب های سخت و تاریک روستای خود بیان کرد: روشنایی شبهای تاریک هر خانواده تنها با همین چراغ ها بود که هر خانواری نیز دو یا سه مورد از این چراغ های نفتی و فتیله ای داشت.

بخشدار جویم همچنین با اشاه به دیگر خدمات و اقدام های دولت که بخش عمده آنها نیز در روستاها بوده، گفت: آبیاری به اراضی کشاورزی و حفر چاه با مشارکت دولت و خیرین در روستاهای منصورآباد، فرشته جان، بلغان ، چاه گزی و حسن آباد با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال که سهم دولت در این زمینه افزون بر ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین بهسازی و آسفالت معابر روستاهای بخش جویم با اعتباری افزون بر ۲۰ مییارد ریال، واگذاری بیش از ۷۰۰ قطعه زمین به روستاییان و ۱۰۰ فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی خانه های روستایی، ساخت سه خانه بهداشت و همچنین احداث فیبر نوری برای پوشش آنتن دهی مناسب در روستاها با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد ریال از دیگر دستاوردها و سرمایه گذاری های دولت را در بخش جویم لارستان عنوان کرد.

تابستان ۹۹ و در ۶ ماه نخست امسال، افزون بر چهار هزار میلیارد ریال طرح‌های عمرانی و اقتصادی در روستاها و بخش های تابعه شهرستان لارستان یا به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

یکی از طرح‌های مهم و شاخصی که در تابستان ۹۹ در لارستان به بهره ‌برداری رسید شامل نیروگاه برق خوشیدی با سرمایه‌ گذاری افزون بر ۱۲ میلیون یورو در روستای کورده این شهرستان بود که به صورت ارتباط راه دور با حضور رییس جمهوری و وزیر نیرو افتتاح شد.

در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) امسال نیز بییش از ۸۰ طرح عمرانی و اقتصادی در بخش‌های مختلف کشاورزی، راه، آب، گازرسانی، برق رسانی، آموزش، بهداشت و درمان، منابع طبیعی و صنعت در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

همچنین ظرف هفت سال گذشته افزون بر ۱۸ هزار میلیارد ریال در قالب بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ طرح عمرانی ، زیرساختی و اقتصادی در روستاها و بخش های مختلف شهرستان لارستان اجرایی شده است

بخش جویم با جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر و ۱۱ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری لارستان واقع شده است.

شهرستان لارستان نیز با جمعیتی افزون بر ۲۳۰ هزار نفر دارای پنج بخش و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.

شهرستان لارستان در سال ۱۳۸۸ با تصویب هیات دولت به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید توسعه روستایی جویم لارستان فارس پروندهٔ خبری کارنامه دولتمردان در دیار فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید توسعه روستایی جویم لارستان فارس دولت تدبیر و امید توسعه روستایی جویم لارستان فارس اخبار کنکور اعتباری افزون شهرستان لارستان جویم لارستان میلیارد ریال برق رسانی شمس آباد بخش جویم چراغ ها هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه‌ماهه نخست خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به‌دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱.۵ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۲۲۰۰ کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه‌گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت‌بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه‌شنبه بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ضرر خالص ۱۱.۹ میلیارد دلاری یا ۵.۸۹ دلار به‌ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص ۲.۳ میلیارد دلار یا ۱.۰۷ دلار به‌ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • آغاز ساخت خانه عالم روستای کرچ در بویین میاندشت
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی