Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان شامگاه گذشته در دیدار وزیر جهاد کشاورزی با نخبگان و فعالان کشاورزی خراسان‌جنوبی راه‌اندازی سازمان‌های مستقل زرشک و عناب در استان را خواستار شد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این سازمان‌های مستقل، مدیریت دو محصول استراتژیک زرشک و عناب و سیاست‌گذاری در راستای تأمین نیازهای کشاورزان به استان سپرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راه‌اندازی این سازمان‌ها، دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه می‌کند و منافع بسیاری برای کشاورزان به همراه دارد.

راه‌اندازی سازمان‌های مستقل زرشک و عناب

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: نمونه این کار در محصول چای با راه‌اندازی سازمان چای محقق شده و حتی در آذربایجان غربی هم برای محصول سیب چنین اقدامی صورت گرفته است.

معتمدیان مساعدت‌ها و همراهی‌های وزارت جهاد کشاورزی با برنامه‌های استان را قابل تحسین خواند و تصریح کرد: تزریق سهمیه ویژه نهاده‌های دامی در دو مرحله و صدور مجوز واردات شتر از مرز پاکستان برای سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح‌هاب منطقه‌ای شتر از جمله این مساعدت‌ها است.

۶۰ میلیارد تومان برای اعتبارات آبخیزداری

وی عنوان داشت: خدمات وزارت جهاد کشاورزی سبب شد در سال ۹۸ مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات آبخیزداری به استان تزریق شود که این رقم در مقایسه با اعتبارات سنوات قبل آن بسیار قابل توجه است.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در جریان حضور معاون اول رئیس جمهور و حجتی وزیر وقت جهاد کشاورزی در استان ۲۰۰ طرح آبخیزداری کلنگ‌زنی شد که در یک اقدام جهادی، در کمتر از ۶ ماه به بهره‌برداری رسید.

معتمدیان ادامه داد: در جریان اجرای این طرح‌ها، قنوات زیادی احیا شدند که برکات زیادی را هم برای روستاییان به همراه داشت و باعث مهاجرت معکوس شد.

تجهیز ۱۳ هزار هکتار به سیستم‌های نوین آبیاری

وی یادآور شد: در موضوع سیستم‌های نوین آبیاری نیز با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی، طی سال گذشته در حالی ۱۳ هزار هکتار از اراضی را مجهز کردیم که این رقم ۲۰ برابر تکلیف قانونی ما در برنامه پنجم توسعه است.

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: در جلسات مکرر سال گذشته با حوزه‌های مختلف وزارت جهاد، بارها بر نامحدود بودن اعتبارات تأکید شد و در همین زمینه هم بیش از توان استان جذب اعتبار داشتیم.

معتمدیان متذکر شد: از رویکردهای مهم ما در برنامه‌های سال گذشته این بود که به همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بر منابع ملی متمرکز شدیم و این اتفاق، آثار و برکات خوبی برای استان به همراه داشت.

افتتاح ۲ مجتمع بزرگ آبرسانی در شهرستان‌های نهبندان و زیرکوه 

وی در ادامه از اقدامات انجام‌شده در حوزه عشایری نیز گفت و تصریح نمود: در همین راستا، امسال دو مجتمع بزرگ آبرسانی در شهرستان‌های نهبندان و زیرکوه افتتاح شده و به‌زودی با حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور، مجتمع دیگری در بخش دستگردان شهرستان طبس کلنگ‌زنی خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر نقش عشایر در تولید، امنیت و توسعه استان گفت: یکی از کارهایی که می‌توان برای این قشر انجام داد، توزیع پنل خورشیدی است که می‌تواند بخش زیادی از مشکلاتشان را برطرف کند.

وعده برزمین‌مانده «جهانگیری»

معتمدیان افزود: در بحث تأمین آب محلات عشایری اقدامات درخوری شده اما چنانچه رقم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار وعده شده دکتر جهانگیری از محل اعتبارات ماده ۵۶ تخصیص یابد، شاهد تحول در این محلات خواهیم بود.

وی از نهضت گلخانه‌ای و طرح احداث هزار هکتار گلخانه گفت و افزود: در حال حاضر حجم گلخانه‌های استان حدود ۶۰ هکتار است اما بنا داریم طی دو سال این رقم را به هزار هکتار برسانیم.

«بانک کشاورزی» مساعدت کند

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: در صورت مساعدت بانک کشاورزی و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان، در دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

معتمدیان با تأکید بر اینکه خراسان‌جنوبی اولین استانی است که سند سازگاری با کم‌آبی را تدوین و تصویب کرده، گفت: تغییر الگوی کشت، ایجاد گلخانه، اجرای طرح‌های آبخیزداری و غیره از پیامدهای این سند است.

گفتنی است دیدار با تشکل‌ها، فعالان و نخبگان کشاورزی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان خراسان‌جنوبی است که با حضور وزیر و جمعی از معاونین وزارتخانه و رؤسای سازمان‌های تابعه همراه بود و بیش از سه ساعت به طول انجامید.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی خراسان جنوبی جهانگیری کشاورزان استاندار خراسان جنوبی راه اندازی سازمان جهاد کشاورزی زرشک و عناب هزار هکتار وزارت جهاد سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در همین هفته گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود و گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از جهاد کشاورزی استان یزد، یحیی شفیعی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین گوشت در استان یزد اظهار کرد: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزیع شده و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.

وی افزود: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است.

شفیعی ادامه داد: قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰,۰۰۰ تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی در بازار رعایت نمی‌شود و این امر موجب گلایه‌مندی مردم شده است.

کد خبر 749186

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد