Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر مونسان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میراث فرهنگی بر فعالیت هاستل ها نظارت دارد یا خیر، اظهار کرد: بله ما بر فعالیت این مراکز تا حد اختیار خودمان و صدور مجوز نظارت می‌کنیم اما هاستل های غیرمجاز تحت کنترل ما نیستند و وظیفه ناجا است که با آنها برخورد کند.

وی افزود: برخی از این هاستل های غیرمجاز تحت عنوان خانه مسافرها فعالیت می‌کنند که اینها هم مورد تأیید ما نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاستل هایی که تحت کنترل ما هستند مشکلی در فعالیتشان ندارند، مجوزشان را از ما می‌گیرند و تحت نظارت اماکن ناجا فعالیت می‌کنند، این هاستل ها رسمی هستند و حتی در صنعت گردشگری می‌توانند به ما کمک کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اما هاستل های غیررسمی به فعالین بخش گردشگری آسیب وارد می‌کنند، بخش زیادی گردشگر را جذب می‌کنند و به جای اینکه در مراکز رسمی و قانونی اقامت کنند می‌روند به مراکز غیرمجاز و در آنجا ساکن می‌شوند و عواقب فرهنگی و اجتماعی به بار می‌آورند.

وی یادآور شد: در بحث کرونا یکی از مشکلات ما همین هاستل ها و خانه مسافرهای غیرمجاز است که در حال فعالیت هستند و فعالیت آنها نه به نفع صنعت گردشگری هست و نه وزارت بهداشت و هیچ توجیهی برای آنها نمی‌توان داشت.

مونسان در پایان گفت: ما ضابط قضائی نیستیم ولی اگر جایی را شناسایی کنیم که غیرمجاز در حال فعالیت هستند خطاب به اماکن نامه می زنیم و از آنها می‌خواهیم با آن مکان برخورد کنند.

هاستل چیست؟

به گزارش مهر، هاستل (Hostel)، از ترکیب دو واژه انگلیسی Host (مهمان کردن) و Hotel (هتل) ساخته شده است، از این رو هاستل در لغت به معنی اقامتگاهی اجاره‌ای با فضایی گرم و صمیمی است که در آن تخت‌های یک اتاق به مسافرین اجاره داده می‌شود بدین ترتیب که یک اتاق بین چند مسافر مشترک است. به طور معمول در هر اتاق ۲ تا ۸ تخت قرار دارد و سرویس‌های بهداشتی نظیر حمام و توالت و همچنین آشپزخانه‌ها نیز بیرون از اتاق‌ها قرار دارند و به طور مشترک استفاده می‌شوند.

کد خبر 5040395 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر مونسان هاستل گردشگری پلیس اماکن ویروس کرونا شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران گردشگری کمیته امداد امام خمینی اربعین حسینی هفته دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران ترافیک پلیس راهور موزه قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی هاستل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی با فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی، از وزش باد به نسبت شدید تا شدید، طوفان لحظه‌ای، بارش رگبار بهاری، مه آلودگی، بارش موقت تگرگ در نواحی مستعد، رعدوبرق و صاعقه خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر و فعالیت سامانه ناپایدار از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در برخی نواحی مستعد احتمال گردوخاک و بارش‌های رگباری، گاهی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش ابر در برخی مناطق شرق و شمال و به وقت سه‌شنبه احتمال رگبارهای پراکنده و موقت در این نواحی و در سطح استان با افزایش شدت وزش باد، گاهی تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره صدور هشدار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار همرفتی، رطوبت اندک و اوج فعالیت همراه با وزش باد از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، طوفان لحظه‌ای، بارش رگبار بهاری، مه آلودگی در اواخر وقت و اوایل روز بارش موقت تگرگ در نواحی مستعد، رعدوبرق و صاعقه مورد انتظار است.

آقایی گفت: طی این مدت تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام‌آباد موگویی، انارک، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، فرودگاه اصفهان، خمینی‌شهر، خوانسار، خوروبیابانک، شاهین‌شهر و میمه، فریدن (داران)، دهاقان، لنجان، زواره، نائین، نجف‌آباد، مورچه خورت، نطنز، گلپایگان، کوهپایه، کبوترآباد، کاشان، دهق، شهرضا، فلاورجان، مبارکه، مهاباد، نائین و ورزنه تحت تأثیر سامانه است.

وی اظهار کرد: احتمال سقوط از ارتفاع و قطع درختان فرسوده، احتمال ریزش ساختمان‌های سست، خسارت سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی، جاری شدن رواناب و اختلال در تردد در سطح جاده‌ها و معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها از مخاطرات این سامانه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: احتیاط در سفرهای بین شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ممنوعیت فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، نداشتن اتراق در زیر ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده، تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به درجه ۲۳ سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و فریدونشهر با دمای پنج درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 751133

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • ورود سامانه بارشی جدید به استان ایلام
  • ورود سامانه بارشی جدید به کردستان
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد