Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@17:44:23 GMT

درخواست عربستان از جامعه بین‌الملل علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۸۹۳۰

درخواست عربستان از جامعه بین‌الملل علیه ایران

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، الشرق الاوسط نوشت:  فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان مدعی شد که برجام جلوی آن‌چه جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران می خواند را نگرفته است.

وی که در نشست مجازی روز جهانی برای حذف تسلیحات هسته‌ای صحبت می‌کرد تاکید کرد که این روز یک فرصت برای یادآوری این مساله است که تسلیحات اتمی برای بشر بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش العالم، وی همچنین خواستار نابودی همه تسلیحات اتمی در جهان شد و بر تعهد کشورهای عدم تعهد و توافق کشورهای عضو این سازمان برای نابودی همه تسلیحات اتمی جهان نیز تاکید کرد.

بن فرحان در ادامه و در حالی که مقامات ایران همواره تاکید دارند که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی نداشته و نخواهد داشت، با اشاره به ایران مدعی شد: جامعه جهانی باید به صورت متحد علیه هر کشوری که به دنبال تسلیحات اتمی است به ویژه کشورهایی که رفتاری خصمانه دارند و به دنبال بی ثبات سازی امنیت و ثبات جهانی هستند بایستد.

وزیرخارجه عربستان سعودی با بیان اینکه ایران بیش از ده برابر تعهداتش در برجام اورانیوم ذخیره کرده است بر لزوم مقابله جامعه جهانی در برابر نقض برجام تاکید کرد.

اظهارات این شاهزاده سعودی در حالی است که آمریکا با نقض تعهداتش از برجام خارج شده و کشورهای اروپایی نیز به هیچ یک از تعهدات خود ذیل برجام عمل نکرده‌اند. از سوی دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان سازمان ناظر بر برجام، بارها انجام تعهدات ایران در چارچوب این توافق را تایید کرده است.

 

اخبار مرتبط ​ تلویزیون دولتی ژاپن: آمریکا نمی تواند تحریم های ایران را برگرداند اتحادیه اروپا و روسیه: شرایط حقوقی برای پیشنهاد آمریکا درباره تحریم ایران وجود ندارد مخالفت دوباره چین با تحریم های آمریکا علیه ایران کویت: امیدواریم برجام اصلاح شود در وحشتناک‌ترین تحریم‌ها هستیم/ تحریم ما را نشکسته است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا برجام تحریم ایران روابط ایران و عربستان درخواست ضد ایرانی عربستان سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تسلیحات اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما تمایل داریم که کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهیم و به خشونت و درگیری‌های ۷۰ ساله پایان دهیم.

وی افزود: جامعه بین‌الملل مخالف راه حل نظامی در رفح است، چرا که منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.

سامح شکری تاکید کرد: هم اکنون طرحی برای آتش‌بس در غزه روی میز است و دو طرف باید آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی افزود: ما باید شروطی را تعیین کنیم که منجر به مشارکت حماس در تشکیل کشور فلسطین شود. مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت نیز طبق قوانین بین‌الملل قابل توجیه است.

کد خبر 6092433 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»