Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از نبود مرکزی مناسب برای نگه داری حیوانات کشف شده خبر داد.
اکبری مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تعدادی پرنده که از محموله قاچاق کشف شده بودند به صورت امانت به شهرداری بیرجند تحویل داده شدند اما تعدادی از این پرندگان تلف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: این پرندگان برای مدتی قابل رها سازی در طبیعت نیستند و باید در یک فضای مخصوص نگه داری شوند که متاسفانه در استان ما مرکزی برای نگه داری از حیوانات وجود ندارد.
اکبری با بیان این که شهرداری طبس برخی از حیوانات را در باغ گلشن نگه داری میکند، تصریح کرد: شهرداری بیرجند نیز مجوز‌هایی را در این زمینه دریافت کرده اما هنوز موفق نشده است این موضوع را به سرانجام برساند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان محیط زیست درصدد همکاری با مجموعه‌ای حقیقی و خصوصی است تا شرایط را برای نگه داری این پرندگان و درآمد زایی فراهم کند، اما تا کنون موفق به همکاری با مجموعه‌ای نشده است.
او بیان کرد: به علت نبود محلی برای نگه داری، عمده کشفیات پرندگان قاچاق به استان‌های همجوار که باغ وحش و باغ پرندگان دارند فرستاده می شود که در حین حمل و نقل و جابه جایی تلفاتی نیز رخ می‌دهد.
اکبری اظهار کرد: تلفات گسترده در جابه جایی این پرندگان اجتناب ناپذیز است و باید این مشکل از مبدا حل شود و جلوی قاچاق پرندگان گرفته شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برای نگه داری خراسان جنوبی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)