Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انتخاب رزم‌حسینی به عنوان وزیر صمت بار دیگر شرایط مدیریتی در خراسان رضوی دچار تغییراتی شد و باعث شد انتخاب استاندار جدید در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، با گذشت کمتر از ۲ سال از شروع خدمت استاندار خراسان رضوی در این استان، هفته گذشته علی رضا رزم حسینی با ۱۷۵ رأی موافق، وزیر صمت شد تا بار دیگر شرایط مدیریتی در استان دچار تغییراتی شود و انتخاب استاندار جدید در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۲۶ آبان ماه سال 97 به‌موجب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی مجبور به ترک سمت خود شد و پس از کش و قوس های فراوان بالاخره علی رضا رزم‌حسینی در ۱۲ دی ۱۳۹۷ به عنوان استاندار خراسان رضوی از سوی وزارت کشور اعلام شد.

حال با گذشت یک سال و ۹ ماه از معارفه رزم حسینی، بار دیگر استان خراسان رضوی در دولت دوازدهم شاهد تغییر استاندار خود خواهد بود و نکته قابل توجه این است که چه کسی استاندار بعدی خواهد بود و آیا این فرد در زمان کوتاه باقی مانده تا پایان دولت می تواند مشکلات خراسان رضوی را حل کند؟

ویژگی های استاندار آینده خراسان رضوی

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در زمان کنونی که چند ماه تا پایان دولت باقی نمانده است پذیرش وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیرون از سیستم دولت کار دشواری بود و کسی آمادگی پذیرش این مسئولیت را نداشت لذا دولت ناچار بود تا در درونش یک جابه‌جایی انجام دهد تا بتواند وزیر صمت خود را انتخاب کند.

وی افزود: از گزینه‌های اعلامی برای تصدی وزارت صمت، توانمندی‌های رزم حسینی بیشتر از دیگر گزینه‌ها بود لذا با توجه به اینکه تقریباً حساست سیاسی بر روی رزم حسینی وجود نداشت و از نظر عملکرد تقریباً مورد قبول تمام جناح‌های سیاسی بود، ازاین‌رو بهترین گزینه برای معرفی به مجلس جهت کسب رأی اعتماد از نمایندگان مردم بود تا وزارت صمت از این بلاتکلیفی و سردرگمی خارج کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: با رفتن رزم حسینی از استانداری خراسان رضوی، امکان دارد تا برنامه توسعه اقتصادی که در حال پیاده‌سازی در استان بود، با کندی مواجه شود اما در صورتی که استاندار جدید بتواند این برنامه را که زیرساخت‌های آن به وجود آمده است را دنبال کند، به نظر نمی‌آید که تا پایان عمر دولت مشکلی برای استان به وجود آید.

ترقی با بیان اینکه عملکرد آقای رزم حسینی در استانداری خراسان رضوی، عملکرد قابل دفاعی بود، گفت: طرح مثلث اقتصادی که آقای رزم حسینی طراحی کرده بود توانست تمامی عناصر قدرت موجود در استان را پای طرح توسعه اقتصادی بیاورد و اطمینان بیشتری به سرمایه‌گذاران خارج از استان داد که می‌توانند در خراسان رضوی با خیال راحت سرمایه‌گذاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این به دلیل تعارض قدرت‌های تصمیم گیر در استان با یکدیگر و عدم هماهنگی آن‌ها با هم شاهد آن بودیم که سرمایه‌گذارهای مناسبی که باید در استان در زمینه‌های رشد و توسعه استان را فراهم کنند، از سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی پا پس می‌کشیدند و سرمایه‌ها از استان خارج می‌شد اما با اجرای طرح مثلث اقتصادی و هماهنگی عناصر قدرت در استان باعث ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاران شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه استاندار آینده خراسان رضوی باید سیاست‌های اقتصادی رزم حسینی را دنبال کند، بیان کرد: برای رشد و توسعه استان و بالا بردنGDP  استان نیازمند استمرار سیاست و طرح مثلث اقتصادی هستیم تا بتوانیم با افزایش سرمایه‌گذاری در استان، زمینه اشتغال، افزایش ثروت و ارتقاء جایگاه اقتصادی خراسان رضوی در استان فراهم شود.

ترقی افزود: استاندار آینده خراسان رضوی اگر فردی اقتصادی و دارای توانمندی‌های اقتصادی باشد و در عرصه سیاسی به دنبال جناح بندی‌های خاص نباشد می‌تواند روند رو به رشد خراسان رضوی را تسریع بخشد و موجب برکات خوبی برای استان شود.

وی گفت: در حال حاضر هیئت دولت ظاهراً همچنان روی گزینه‌های داخل دولت از جابه‌جایی‌ها می‌خواهد در استانداری خراسان رضوی استفاده کند و به دنبال اینکه نیرویی خارج از بنده دولت بیاورد نیست اما بعید می‌دانم که دولت بتواند فردی را که با شرایط خاص خراسان رضوی تطابق داشته باشد به این زودی پیدا کند لذا امیدواریم با پیدا کردن گزینه‌هایی که بتوانند با شرایط خاص خراسان رضوی کنار بیایند سیاست‌های اقتصادی استاندار سابق خراسان رضوی ادامه پیدا کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه استاندار خراسان رضوی باید از افراد بومی این استان باشد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان خراسان رضوی بهترین نیروهای مدیر را در نقاط مختلف کشور و در رده‌های وزارت خانه‌ها دارد اما هیچ‌کدام از این افراد رغبتی برای فعالیت در استان خراسان رضوی را ندارند و متأسفانه شاهد این بودیم که همیشه از جاهای دیگر مدیران را قرض کرده‌ایم.

ترقی بیان کرد: نیروی انسانی توانمند و متخصص خراسان رضوی در حد بالایی است که کاملاً می‌تواند با اشراف اطلاعاتی به مسائل استان اداره مطلوب استان را به عهده خودش داشته باشد اما اینکه ما برای مدیریت استانی از دیگر استان‌ها افرادی را قرض بگیریم فرهنگ اشتباهی است و این فرهنگ اشتباه باعث شده تا ما یک همبستگی اجتماعی مناسبی نداشته باشیم و تعصبی روی نیروهای استانی نداشته باشیم و بیگانه‌پرست باشیم به جای اینکه به خودی‌ها توجه کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: باید به‌مرور با توجه به استعداد بالای استان از لحاظ نیروی انسانی این فرهنگ بیگانه‌پرستی تغییر پیدا کند که مستلزم این است که جریانات سیاسی زیر آب نیروهای خودی را نزنند و با جلوگیری از زد و بندها زمینه فعالیت نیروهای استانی را بیشتر فراهم کنند ثانیاً جناح‌های سیاسی باید نسبت به نیروهای بومی تعصب داشته باشند و این تعصب را به عنوان یک وظیفه ملی تلقی بکنند و این امر می‌تواند تحولی در مدیریت استان به وجود آورد.

گزینه های احتمالی استانداری خراسان رضوی

با معرفی رسمی رزم حسینی به عنوان وزیر صمت در مجلس، گمانی زنی ها برای تصدی صندلی استانداری خراسان رضوی آغاز شده است و از رضا شیران خراسانی نماینده سابق مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، سید محمد رضا هاشمی فرماندار فعلی شهرستان مشهد، احمد علی موهبتی فرماندار اسبق مشهد و استاندار فعلی سیستان و بلوچستان و  سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور به عنوان گزینه های جدی استانداری خراسان رضوی پس از رزم حسینی در یک سال باقی مانده از دولت دوازدهم شنیده می‌شود.

 هفته آینده؛ تصمیم گیری برای تعیین استاندار در مجمع نمایندگان استان

در همین خصوص، احسان ارکانی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در اظهار نظری گفت: هفته آینده مجمع نمایندگان استان در مشهد برگزار می شود تا بتوانیم برای تعیین استاندار جدید خراسان رضوی تصمیم قطعی بگیریم. 

وی افزود: اطلاع دقیقی از این که گزینه انتخابی برای استانداری خراسان رضوی بعد از رزم حسینی چه کسی است نداریم و دلیل آن هم این است که ظهر سه شنبه مشخص نبود که رزم حسینی به عنوان وزیر صمت انتخاب می شود یا خیر.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ازچند روز گذشته اسامی به صورت جسته و گریخته  از بین افرادی متشکل از داخل و خارج استان برای تصدی استانداری در حال مطرح شدن است که  ما هم این اسامی را در حد گفت و گوهای غیر رسمی نمایندگان استان در مجلس شنیده ایم  اما جمع بندی قطعی اتفاق نیفتاده و ما آن را به هفته آینده که هفته تعطیلی مجلس و حضور نمایندگان در حوزه های انتخابی شان است موکول کرده ایم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی استانداری خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی استاندار جدید رزم حسینی گزینه ها وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وست هم آماده برای انتقال خولین لوپتگی؛ هانسی فلیک گزینه جایگزین

در استادیوم لندن پیرامون خولین لوپتگی تردید وجود دارد اما دیوید سالیوان تجربه لیگ برتری این مربی را ترجیح می‌دهد. 

طرفداری | پس از ناکامی در توافق با روبن آموریم، مدیران وست‌هم به سراغ خولین لوپتگی رفته‌اند.

به گزارش گاردین؛ پس از ماه‌ها بررسی وضعیت سرمربی اسپانیایی، مدیران وست‌هم مذاکرات تعیین‌کننده‌ای برای انتقال او انجام داده‌اند. در حال حاضر هیچ چیزی نهایی نیست چراکه برخی از اعضای هیئت مدیره وست‌هم اعتقاد دارند خولین لوپتگی مناسب بازیکنان فعلی باشگاه نیست و باید گزینه جوان‌تری جانشین دیوید مویس شود. لوپتگی فرصت هدایت میلان که قصد دارد با استفانو پیولی قطع همکاری کند را نیز خواهد داشت. با وجود علاقه به یک سرمربی جوان، چکش‌های تمایلی برای پرداخت غرامت جدایی روبن آموریم - 13 میلیون پوند - ندارند. تیم اشتایدن، مدیر فنی وست‌هم سرمربی اسپورتینگ لیسبون را انتخاب کرده است. 

دیوید سالیوان، مالک باشگاه وست‌هم در حال ارزیابی وضعیت خولین لوپتگی است. اگر او تردیدهای هیئت مدیره را نادیده بگیرد، سرمربی سابق وولورهمپتون به احتمال زیاد جانشین دیوید مویس خواهد شد. اگر این انتقال با شکست مواجه شود، هانسی فلیک، سرمربی سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان گزینه جایگزین خواهد بود. در کنار فلیک، نام مارکو سیلوا، گراهام پاتر و استیو کوپر نیز در لیست وست‌هم دیده می‌شود. 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • وست هم آماده برای انتقال خولین لوپتگی؛ هانسی فلیک گزینه جایگزین
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد