Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، خبرهایی مبنی بر تعطیلی بیمارستان ارتش بجنورد به گوش می‌رسد؛ بیمارستانی با ۵۰ تخت فعال که در قسمت‌های کم برخوردار شهر مستقر است. عده‌ای علت را کاهش فعالیت تیپ ارتش در بجنورد و احتمالی تعطیلی آن می‌دانند. از این رو زمزمه می‌شود که این بیمارستان نیز باید منحل شود.

به صورت دقیق‌تر باید گفت بخشی از تیپ ارتش بجنورد به استان گرگان منتقل شده و فعالیت ارتش در بجنورد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر علتی شده تا مسئولان به فکر تعطیلی بیمارستان بیفتند.

بیان این موضوع در بین شهروندان بار دیگر دغدغه آنها را افزایش می‌دهد زیرا همین چند هفته گذشته بود که زمزمه تخریب بیمارستان امام رضا بجنورد نیز به گوش می‌رسید؛ البته با هدف توسعه گردشگری!

کمبود تخت‌های بیمارستان خراسان شمالی

خراسان شمالی به طور کلی از کمبود تجهیزات پزشکی و تخت‌های بیمارستانی رنج می‌برد به طوری که در شهرستان‌های راز و جرگلان و فاروج اصلاً بیمارستانی وجود ندارد؛ آن هم در این شرایط شیوع کرونا؛ که مبتلایان برای انجام یک تست یا بستری از شهرهای اطراف به بجنورد می‌آیند؛ انگار نه انگار که اصل مسافرت در شرایط کرونایی ناثواب است؛ چه رسد به اینکه فرد مشکوک به کرونا باشد.

اما این وضعیت استان، تعطیلی مراکز درمانی را بیش از پیش حساس می‌کند. بیمارستان ارتش بجنورد که جزو بیمارستان‌های قدیمی شهر است در سفر سال ۹۱ مقام معظم رهبری به استان مورد بحث واقع شد و مقرر شد بودجه‌ای برای بازسازی و تجهیز آن در نظر گرفته شود.

تعطیلی بیمارستان ارتش به قشر ضعیف بجنورد آسیب می‌زند

با این حال امروز خبرهایی مبنی بر تعطیلی آن به گوش می‌رسد. به همین دلیل به بیمارستان رفتیم تا اندکی شرایط را بسنجیم. از حق نگذریم بیمارستان تا حدودی فرسوده و قدیمی بود اما حجم مراجعه کنندگان ما را به این یقین می‌رساند که فعالیت این مجموعه بهداشتی امری واجب برای بجنورد است. عموم بیماران حاضر جزو قشر متوسط و متوسط رو به پایین جامعه بودند؛ گروهی که با تعطیلی بیمارستان قطعاً نخواهند توانست به مجموعه‌های خصوصی رفته و هزینه‌های هنگفت پرداخت کنند.

با یکی از مراجعه کنندگان خانم بیمارستان که باردار بود و برای سونوگرافی به این محل آمده بود صحبت کردیم. وقتی موضوع مصاحبه که تعطیلی بیمارستان ارتش است را گفتیم شوکه شد و گفت: مگر می‌شود یک بیمارستان با این تعداد مراجعه کننده به همین راحتی تعطیل شود؟

وی افزود: هزینه‌های سونوگرافی و یا حضور در نزد پزشک متخصص به صورت خصوصی بسیار بالاست و پرداخت آن از توان ما خارج است و در صورتی که این مجموعه دولتی نباشد نمی‌توانیم از پزشک متخصص استفاده کنیم.

این خانم باردار البته از برخی امکانات بیمارستان ارتش گلایه داشت و در این باره بیان کرد: توقع داریم بهداشت محیطی، آن هم در شرایط کرونایی بیشتر رعایت شود؛ خصوصاً بخش اورژانس که جمعیت زیاد است و باید به شکلی آن را مدیریت کرد.

در ادامه تهیه گزارش یک سرباز با درجه گروهبانی توجهمان را جلب می‌کند و با او گفتگو می‌کنیم.

سرباز سرفه‌های خفیفی دارد و از ترس کرونا به بیمارستان مراجعه کرده. او می‌گوید: اگر بیمارستان ارتش منحل شود سربازان ارتش و یا کادر این مجموعه کجا به پزشک مراجعه کنند؟

این سرباز وظیفه که ماه‌های آخر سربازی خود را طی می‌کند ادامه داد: در ۱۷ ماه گذشته سربازی دو سه باری به این بیمارستان آمده‌ام و کادر پزشکی نیز به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

نامه نگاری نماینده مجلس با ارتش / انحلال بیمارستان صدمات زیادی دارد

اما این موضوع توسط نمایندگان بجنورد در مجلس نیز پیگیری شد. محمد پاک مهر در این خصوص طی نامه‌ای به معاون امور مجلس ارتش جمهوری اسلامی ایران تصمیم تعطیلی بیمارستان ارتش را ناصحیح دانست و نوشت: در این بیمارستان ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ عمل جراحی صورت می‌گیرد. بخش زایشگاه این مجموعه با کادر مجرب دارای تخت زایمانی است که خدمات رایگانی به مردم ارائه می‌دهد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی همچنین به اورژانس مجهز و پیشرفته این بیمارستان اشاره داشت و نوشت: مرکز سونوگرافی این بیمارستان با حدود هزار مراجعه کننده در ماه مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سونوگرافی بوده و تنها مرکز ارائه دهنده خدمات با تعرفه‌های دولتی به اقشار محروم استان است.

وی همچنین نوشت: انحلال این بیمارستان صدمات جبران ناپذیری بر بدنه بهداشت و درمان استان وارد خواهد کرد.

محمد وحیدی، دیگر نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: در حال حاضر بیمارستان ارتش دارای ۵۰ تخت فعال، تجهیزات سونوگرافی، اتاق عمل، زایشگاه و… است که تعطیلی این مرکز فشار مضاعفی را به سایر مراکز درمانی وارد می‌کند.

وی در رابطه با علت تعطیلی این بیمارستان، بیان کرد: کاهش نیروهای ارتش در استان، فرسوده شدن امکانات و تجهیزات بیمارستان و… از علت‌های تصمیم بر تعطیلی بیمارستان ارتش است که تصمیم نادرستی می‌باشد.

حفظ بیمارستان ارتش نیازمند پشتیبانی استان است

وحیدی با اشاره به اینکه حفظ بیمارستان ارتش نیازمند پشتیبانی استانی نیز می‌باشد، ادامه داد: ارتش در استان فعال است و نیروهای ارتش نیازمند دریافت خدمات از بیمارستان مربوطه هستند و از طرفی خراسان شمالی از استان‌های حادثه خیز مانند سیل و زلزله و… است و در شرایط بحرانی بیمارستان ارتش بسیار کمک کننده است.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا در استان و کشور، تعطیلی این مرکز درمانی عواقب خوشایندی به دنبال ندارد، اظهار کرد: ساختمان نیمه‌کاره این بیمارستان با وجود تخصیص اعتبار از سفر مقام معظم رهبری به استان و همچنین سازمان برنامه و بودجه همچنان به صورت دست نخورده باقی مانده است.

رهبر انقلاب دستور به تقویت این بیمارستان دادند و نه تعطیلی آن

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان، افزود: مصوبات سفر مقام معظم رهبری، تقویت بیمارستان ارتش در استان بوده است نه تعطیلی این مرکز درمانی.

وحیدی در پایان تصریح کرد: پیگیری‌های لازم در جهت تقویت بیمارستان ارتش در استان انجام شده است و امیدواریم همکاری‌ها و مساعدت‌های لازم انجام شود.

خبرگزاری مهر در ادامه نیز پیگیر سرنوشت بیمارستان ارتش بجنورد خواهد بود. بیمارستانی که می‌تواند نقطه امنی برای مردم کم برخوردار بجنورد باشد اما اینک پایه‌هایش به لرزه افتاده است.

کد خبر 5040387

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مجلس شورای اسلامی تجهیزات پزشکی تخت بیمارستانی بجنورد ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا اربعین 99 گرگان کرمانشاه اربعین حسینی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه شهرکرد مقام معظم رهبری ارتش در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا در پی سانحه شدید رانندگی که موجب واژگونی خودروی وی شده بود، در بیمارستان بستری شد.

برخی منابع عبری گزارش دادند که در اثر این سانحه سه دنده «بن گویر» شکسته و وی به شدت مصدوم شده است.

براین اساس، وی در ناحیه ستون فقرات خود دردهای شدیدی داشته که موجب شده چند روز در بیمارستان تحت مداوا قرار گیرد و در نهایت امروز مرخص شود.

در پی این رخداد کاربران عرب واکنش های جالبی داشته و برای وزیر افراط گرای صهیونیست که همواره خواهان تشدید فشارها بر فلسطینیان طلب عدم شفای کامل کرده اند! بن گویر از شخصیت هایی است که حتی وی را یکی از عاملان اصلی ترغیب نتانیاهو به جنگ علیه غزه و تشدید حملات علیه کرانه باختری می دانند.

یکی از کاربران عرب که به نظر می رسد فلسطینی باشد در این باره گفته است: حالا چه کسی بود که می گفت دعاهای شما مستجاب نمی شود!

یکی دیگر از کاربران گفته است: ظلم به مردم بی جواب نمی ماند و در پی آن عذاب الهی خواهد آمد که امروز یا فردا انتقام مردم را (از ظالمان) خواهد ستاند!

یکی دیگر از کاربران در این باره گفته است: خدایا هیچ جراحت و شکستگی او (بن گویر) را مداوا مکن!

یکی دیگر از کاربران نیز سرنوشت آریل شارون را برای بن گویر خواستار شده و گفته است: امیدواریم که بن گویر دچار طول عمر همراه با معلولیت شود! ما دعا می کنیم که به سرنوشت آریل شارون (نخست وزیر و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی) در اواخر دوران حیاتش دچار شوی!

گفتنی است آریل شارون از جنایتکاران جنگی صهیونیست که با لقب قصاب صبرا و شاتیلا شناخته می شود، در اواخر عمرش سکته مغزی کرد و دورانی طولانی را تا زمان مرگش در کما گذراند.

کد خبر 6091374 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)