Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی در دیدار با اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در استان هرمزگان، با بیان اینکه نظارت در جامعه اسلامی مبنای دینی دارد، عنوان کرد: جامعه نیاز به یادآوری و آموزش دارد و کسی که دارای مسئولیت است بیشتر به یادآوری نیازمند است.

وی ادامه داد: اصل شفافیت و نظارت خوب است اما باید مراقب بود در این بین رقابتی صورت نگیرد و بدون دلیل ایجاد هیاهو نشود، بلکه همانطور که در خانواده مشکلات را بدون جار و جنجال حل می کنیم، اینجا نیز همانگونه عمل نماییم و تا قطعیت نیافتن و اطمینان از بروز مشکل، حرمت افراد حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ضوابط، مقررات و شفافیت سازی باید آنقدر زیاد باشد که حتی یک نفر هم نتواند راه نادرست برود و فساد انجام دهد، افزود: هرگز دوست نداریم آبروی کسی برود و اگر جلوی ضعف افراد سریع گرفته شود باعث می شود فرد در چاه سقوط نکند.

همتی تاکید کرد: همانگونه که نیاز به دستگاه‌های نظارتی و رسمی داریم به انجمن های مردم نهاد نیز برای نظارت و شفاف سازی نیازمندیم.

وی تصریح کرد: استان پر ظرفیت و فعالی مانند هرمزگان نیازمند نظارت و شفافیت است که در صحبتهای اعضای شورای مرکزی این نهاد فرزانگی، درک، پختگی و درایت دیده می شود که این باعث می شود راه را درست انتخاب کنند و در مسیر صحیح حرکت نمایند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم تا از بار مشکلاتی که دشمن بر مردم تحمیل می کند، کاسته شود که یکی از این مشکلات و آسیب ها در حوزه اقتصادی است و زمانی که در این حوزه حواشی و رانتی صورت می گیرد تحملش برای مردم در این مقطع زمانی سخت است.

همتی گفت: در شرایط  کنونی، کشور در جنگ اقتصادی است و در زمان جنگ تحمیلی زندگی جاری بود و فعالیت های عمرانی و آبادانی صورت می گرفت اما اکنون همه مردم درگیرند و دامنه این جنگ  نسبت به جنگ تحمیلی وسیع تر است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای فهم و اندیشه بنا شده و ریشه در اعماق و جان مردم دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در وجود تک تک ایرانیان است و ما با دشمن تضاد مبانی فکری، اندیشه ای و آرمانی داریم و آرمان، اندیشه و اصول ما حق است و در برابر باطل و برای پیروزی بر باطل باید هر روز خود را قوی تر کنیم، زیرا دشمن با نیرنگ های مختلف در کمین است.

عدم کارآمدی برخی مدیران سبب بروز مشکلات در جامعه شده است

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان  نیز در این نشست با تسلیت  فرا رسیدن اربعین حسینی و رحلت نبی اکرم (ص) و گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و شهدای انتظامی گفت: یکی از چالش‌های اصلی نظام اداری فساد، رانت خواری، استفاده از اطلاعات خبری و عدم ارتقا سلامت اداری است.

پرویز سالاری افزود: با تیز بینی و آینده نگری که رهبر معظم انقلاب داشتند در سال 1380 فرمان 8 ماده ای در این رابطه صادر نمودند.

وی ادامه داد: ما در کشور به لحاظ قانون مشکلی نداریم بلکه عدم کار آمدی، عدم شایسته سالاری و عدم کارایی برخی مدیران سبب بروز مشکلات در جامعه شده است.

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان بیان داشت : از ابتدای پیروزی انقلاب، دشمن درهیچ مقطعی آرام ننشسته است ابتدا با کودتا و جنگ‌های داخلی، قومی، حزبی و گروهی شروع کرد و سپس جنگ تحمیلی آغاز شد که در هیچ کدام نتوانست به موفقیت دست یابد و اکنون استحاله فرهنگی  را در پیش گرفته است.

دنبال گرفتن مردم از انقلاب هستند

سالاری خاطر نشان کرد: در دوره ای دشمن می‌خواست انقلاب را از مردم بگیرد اما اکنون می‌خواهد مردم را از انقلاب بگیرد و اینجاست که باید نیروهای دلسوز و ولایی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند حرکت کنند و نقشه دشمن را خنثی نمایند.

اگر دستگاه‌های نظارتی درست عمل می‌کردند، این همه مشکل نداشتیم

وی تاکید کرد: در ذیل هر یک از قوای سه گانه دستگاههای نظارتی از جمله دیوان محاسبات، تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی و... وجود دارند که اگر همه این دستگاهها به موقع وارد عمل شده بودند، شاید امروز مشکلاتی که اپیدمی شده و گریبانگیر کشور خصوصا در حوزه اقتصادی است پدید نمی‌آمد.

سالاری ادامه داد: یکی از راههای برون رفت از رانت خواری در این وضعیت بد اقتصادی ، جلوگیری از هدر رفت منابع است. 

مدیر دفتر نمایندگی دیده‌بان شفافیت هرمزگان  با اشاره به اینکه با آگاه سازی، هشدار دادن و نظارت‌های مستمر می‌توان از بروز مشکلات پیشگیری کرد، گفت: شفاف سازی، اجرای صحیح قوانین و مقررات،کنترل کردن، تمرکز زدایی، تشویق کارکنان خدوم، توبیخ مدیران ناسالم و محدود نمودن فضای سوء استفاده با کمک گرفتن از سامانه‌های الکترونیک و کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع به ادارات و دستگاهها، می توان زمینه سلامت اداری را فراهم نمود تا از رانت خواری و فساد اداری جلوگیری شود.

باید مدیران و کارکنان را از عواقب فساد اداری مطلع کرد

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با اشاره به نقش مهم آموزش در جلوگیری از بروز مشکلات گفت: می طلبد در این حوزه بویژه با آموزش های ضمن خدمت، مدیران و کارکنان را از عواقب فساد اداری آگاه نمود. 

پرویز سالاری با بیان اینکه سیستم اداری ما به جای کارمزدی، وقت مزدی است افزود: پاسخگویی و ارزشیابی مدیران بر اساس فرآیندها باید شفاف سازی شود.

وی ادامه داد: دانش افزایی مسئولین، شفاف سازی، تولید و کسب دانش‌های لازم، نشر مقالات در خصوص مبارزه با رانت خواری، توانمندی شهروندان در ارتباط گیری با دستگاه‌های حاکمیتی،کادر سازی و اولویت پیشگیری بر مبارزه از جمله اهداف تشکیل نهاد دیده بان شفافیت و عدالت است.

سالاری تصریح کرد: نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، تشکیلاتی غیر دولتی و غیر سیاسی است که با مجوز وزارت کشور در 24 استان فعالیت می کند. 

وی ادامه داد : وقتی بحث در مورد فساد و شناسایی عوامل آن است اصلاح طلب و اصولگرا به یک چشم دیده می‌شوند ومسئولین باید با رانت خوار و مفسد اقتصادی  برخورد انقلابی کنند.

در ادامه بهشتیان  عضو شورای مرکزی دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در استان با بیان اینکه حرمت افراد باید در همه حال حفظ شود، گفت : در حال حاضر با وجود فعالیت های گسترده در فضای مجازی حرمت افراد از بین رفته است این درحالی است که حفظ حریم افراد واجب است و تا اطمینان و قطعیت نیافتن تخلفی در مورد شخصی باید حرمت افراد حفظ شود تا به آبرو و جایگاه افراد لطمه‌ای وارد نشود. 

وی با بیان اینکه از شما به عنوان نماینده دولت در استان و رییس شورای سلامت اداری استان انتظار حمایت داریم، ادامه داد: قطعا در ادامه راه زمانی که بخواهیم مورد و فسادی را مطرح کنیم مورد ضربه و تهمت قرار خواهیم گرفت که اگر ترس از این برچسب ها و ضربه‌ها داشته باشیم در رسیدن به اهدافمان نمی توانیم موفق شویم.

صابری دیگر عضو شورای مرکزی این نهاد در استان نیز با بیان اینکه ما حرکتی خود جوش و مردمی را آغاز کرده‌ایم‌، گفت: این نهاد هرگز قصد مداخله، محاکمه کردن ، اتهام زدن به کسی را ندارد بلکه هدف ما پیشگیری از بروز فساد  با شفافیت سازی برپایه عدالت است تا بتوان بخشی از مشکلات مردم  و جامعه را حل نمود. 

علی محمدی دیگر عضو شورای مرکزی دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در استان  با اشاره به اینکه یکی از خوبیهای شفافیت امید آفرینی است، گفت: در حال حاضر در جامعه این طور باب شده که اگر پول و پارتی نداشته باشی کارت پیش نخواهد رفت که این سبب بروز نا امیدی و دلسردی مردم  از مدیران خواهد شد.

انتهای پیام/88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دیده بان شفافیت استاندار هرمزگان پرویز سالاری هرمزگان بندرعباس بروز مشکلات شورای مرکزی حرمت افراد فساد اداری رانت خواری شفاف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد مرحله اجرا شد

عملیات اجرایی پروژه احداث پل خورگو ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی؛ استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزو برنامه‌ اصلاحی است.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر 30 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر 26 کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است. 

به گزارش تسنیم، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان در مدت زمان 18 ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد