Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز اربعین روز بزرگی و با عظمتی در فرهنگ شیعه محسوب می‌شود و یکی از مهمترین اعمال روز اربعین زیارت اربعین است که در روایات به عنوان نشانه شیعه از او یاد شده و در حقیقت به عنوان یک سنت در تاریخ شیعه توسط مسئولین برای ما ترسیم و تبیین شده و در سال‌های اخیر اربعین حال و هوای ویژه ای پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با بیان اینکه هر سال افتخار بود که شیعیان و مسلمانان ایران و حتی برخی از مذاهب دیگر هم با پای پیاده به زیارت اربعین مشرف می‌شدند گفت: امسال به دلیل ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی با کمال تأسف مردم عزیز ایران از این فیض معروف شدند ولی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هر خانه می‌تواند تبدیل به یک حسینیه و یک محفل حسینی برپا شود و زیارت اربعین در خانه‌ها و خانوادگی برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده انشاالله زیارت اربعین به طور مستقیم از اماکن مقدس مثل مشهد، قم و عتبات عالیات از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش خواهد شد و مردم عزیز ما در خانه‌های خودشان به همراه خانواده‌ها می‌توانند زائر اربعین باشند و دلشان رو راهی کربلا کنند.

وی عنوان داشت: پنجشنبه ۱۷ مهرماه که روز اربعین حسینی است از ساعت ۱۰ صبح سراسر ایران اسلامی به زیارت خانه امام حسین علیه السلام تبدیل و همه زائران بیت‌الله می‌شوند و بدیهی است که گلدسته‌های مساجد و بقاع متبرکه و اماکن عمومی به وسیله سیستم‌های صوتی زیارت اربعین را پخش و فضای شهرها معطر به عطر حسینی خواهد شد.

کد خبر 5040489

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سید محسن محمودی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اربعین حسینی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا اربعین 99 گرگان کرمانشاه اربعین حسینی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه شهرکرد زیارت اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمد باقر قاصری در همایش آداب و اسرار حج که با حضور زائران در مصلی امام خمینی بجنورد برگزارشد؛ گفت: امسال هزار و ۲۶۰ زائر در قالب ۹ کاروان (دو کاروان اهل سنت و هفت کاروان شیعه) برای انجام اعمال حج ابراهیمی از اواخر اردیبهشت ماه راهی سرزمین وحی می‌شود.
وی از آمادگی حج و زیارت و تهیه اقلام تدارک برای اعزام زائران به مکه خبردادو گفت: همه آموزش‌های لازم به زائران داده شده و همچنین تا چند روز آینده رواید آنان برای عظیمت به سرزمین وحی صادر می‌شود.
رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد هم در این همایش خطاب به زائران گفت: شما زائران حج تمتع در یک مجمع بین المللی شرکت می‌کنید که از همه کشور ها‌ی مسلمان در این اجتماع عظیم حضور دارند وزائران ایرانی، نماینده ایران، شهداو شیعیان هستند، بنا براین تکلیف شما سنگین است و باید ادب و اخلاق ایرانی اسلامی را با خود ببرید.
حجت الاسلام مهدوی پور در ادامه با بیان اینکه زیارت خانه خدا را بسیار ارزشمند و باعث آمرزش گناهان دانست و به زائران توصیه کرد: کمتر در کوچه بازار حضور داشته باشند و وقت خود را به عبادت و دعا و زیارت خانه خدا بگذرانند.

دیگر خبرها

  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • استان یزد میزبان لاله گمنام
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • مراسم استقبال از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه همین هفته