Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیک سرشت معاون توسعه ورزش بانوان استان ایلام گفت: در کنار محدودیت های کرونایی مردم باید به فکر سلامت خود باشند وبرنامه های ورزشی در خانه ها و جاهای دیگر برای مبارزه با کم تحرکی وچاقی افراد پیگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، دکترحمیرا نیک سرشت معاون توسعه ورزش بانوان استان ایلام  با اشاره به  فعالیت های ورزشی در ایام کرونایی گفت: ویروس کرونا باعث به خطر افتادن جان آحاد مردم در جامعه شده به همین دلیل محدودیت های کرونایی برقرار شده و باشگاهای ورزشی هم تعطیل شده اند اما نباید  مسئله ورزش را کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی افراد می توانند در خانه نسبت به ورزش اقدام کنند واین امر مهم را فراموش نکنند تا کم تحرکی سبب ایجاد سایر بیماری های نشود.

نیک سرشت در ادامه گفت: تربیت بدنی و ورزش جزء لاینفک تعلیم و تربیت هر جامعه و همراه با ارزشهای فردی و اجتماعی می باشد و وسیله ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی نسل جوان ماست وهمه باید به آن توجه ویژه داشته باشند وآن را فراموش نکنند.

معاون توسعه ورزش بانوان استان ایلام اضافه کرد: ورزش به عنوان راهکاری سالم در پویایی جامعه در سیاست های نظام جمهوری اسلامی پیشینه ای دیرینه ای دارد . سیاست ها و راهبردهای ورزش کشور نقش مهمی را در بیان دیدگاهها و مواضع ورزشی در اقشار مختلف جامعه ، معلمان و مربیان ورزش ، شوراهای سیاست گزار، رسانه های گروهی و... ایفا می کند.

وی درخصوص تاثیر ورزش در علم پزشکی افزود: در علم پزشکی هم علاوه بر تجویز داروها و درمانهای جراحی که در مورد بیماری‌های مختلف انجام می‌دهد، از ورزش نیز به عنوان ابزاری در جهت بهبود و سلامتی بیماران بهره می‌برد و در مواردی مثل کم‌خوابی ، کم کردن وزن و ضعف‌های عضلانی مثــــــل کمردرد، هماهنگی‌های عصبی و عضلانی در بعضی از انواع فلج ، داشتن اضطراب روحی ، بی‌قراری‌ها ، افسردگی‌ها ، احساس پوچی و بسیاری دیگر از موارد بیمار خود را به ورزش کردن تشویق می‌نمایند. انجام انواع مختلف نرمش‌ها ، علاوه بر فواید جسمی فراوان ، بر مقابله با مشکلات عصبی و روانی نیز آثار مفیدی دارد.

نیک سرشت بیان داشت: در بحث روانشناسی هم دریافته اند انجام حرکات ورزشی میتواند پس از روان درمانی و دارو درمانی سومین راه حل برای برای درمان افسردگی به شمار آید و ورزش هم در مدت کوتاه و هم در طولانی مدت یک داروی ضدافسردگی مفید است.

وی با اشاره به اینکه نشستن بیماری‌زاست گفت: نتایج پژوهشهای صورت گرفته نشان می‌دهد افرادی که بیش از چهار ساعت در روز پشت میز می‌نشینند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن قرار دارند. از مهم‌ترین این بیماری‌ها می‌توان به پرفشاری خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان اشاره کرد. نشستن عمر را کم می‌کند و ما با کاستن از ساعات نشستن اضافی و رساندن آن به کمتر از سه ساعت در روز می‌توانیم امید به زندگی را تا دو سال افزایش دهیم.

این مسول درپایان با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) که می فرماید : « تنبلی و کسالت دشمن کار و تلاش است »  خاطرنشان کرد: هدف نهایی تربیت بدنی و ورزش از دیدگاه اسلام تامین سلامت ، بهداشت بدن ، تقویت و رشد آن برای تلاش در زندگی و در نتیجه حرکت بسوی کمال است.

معاون توسعه ورزش بانوان استان ایلام عنوان کرد: دراین روزها نباید ورزش را فراموش کرد ودر کنار محدودیت های کرونایی باید به فکر سلامت افراد در جامعه بود، به همین خاطر مقوله ورزش نباید فراموش شود ودر خانه ها هم توسط افراد پیگیری شود.

انتهای پیام/ر

منبع: دانا

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی بیماری ها نیک سرشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی به صورت مستمر، از کارخانجات شیر، مراکز جمع آوری شیر و گاوداری‌ها بازرسی و نظارت داشته و نمونه‌های اخذ شده از این مراکز برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه مرجع استان ارجاع داده می‌شود.


محمود زین الدینی گفت: فسادپذیری سریع شیر رعایت اصول بهداشتی در تمام مراحل زنجیره تولید تا عرضه شیر ضروری و قابل اهمیت است.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور تضمین امنیت غذایی مردم جامعه است که پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام در زمره این وظایف است.
وی تصریح کرد: مصرف شیر غیر پاستوریزه زنگ خطری برای سلامت عمومی جامعه است و احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد.


زین الدینی افزود: بیماری تب مالت به دلیل بروز سقط در دام سبب کاهش جمعیت دامی و بروز خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران و جامعه می‌شود.


وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری تب مالت استفاده از شیر خام می‌باشد گفت: بهتر است شیر بصورت بسته بندی شده و پاستوریزه مصرف شود و در غیر اینصورت شیر خام را بایستی حداقل به مدت ۳ تا ۵ دقیقه جوشانده شود.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به نقش دامپزشکی در تامین سلامت شیر بیان کرد: دامپزشکی به عنوان یکی از متولیان بهداشت و سلامت جامعه در راستای تامین بهداشت شیر اقداماتی از جمله کنترل گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی از نظر بیماری‌های عفونی دام و مشترک بین انسان و دام، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی برای آشنایی روستاییان و دامداران و کنترل گاوداری‌های سنتی را از طریق واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود