Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، هم‌اکنون وضعیت هوا در گیلان گاهی رگباری و شدید همراه با تندبادهای لحظه‌ای همراه بوده که در پی ورود این سامانه سرد و بارشی با روند کاهش دما به‌طور متوسط پنج ‌تا ۱۰ درجه سلسیوس همراه است.

فعالیت سامانه سرد و بارشی مستقر در منطقه گیلان از اواخر روز گذشته آغازشده و تا اواخر وقت سه‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت که در پی آن، سازمان هواشناسی گیلان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب‌گرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب‌ها در مسیل‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، احتمال خسارت به سازه‌های سبک به سبب باد شدید، احتمال لغزش و رانش زمین و همچنین احتمال اصابت صاعقه از مخاطرات پیش‌بینی‌شده‌ای است که کارشناسان هواشناسی استان به آن اذعان کرده‌اند.

با هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرد، سازمان مدیریت بحران استانداری گیلان نیز هشداری را به دستگاه‌های اجرایی سراسر استان صادر کرد و از دستگاه‌های عضو خواست تا ضمن کسب آمادگی، تدابیر لازم را نیز در این رابطه بیندیشند و در پاسخگویی به بحران در زمان مناسب آماده باشند.

 

از نیمه‌شب روز گذشته شدت بارش‌های باران در گیلان افرایش یافته و خبرنگاران فارس در سراسر استان ازجمله در شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر و ماسال گزارش کرده‌اند که شدت بارش باران در این شهرستان‌ها با شدت همراه بوده و احتمال جاری شدن سیلاب‌ها در رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

خبرنگار فارس در رضوانشهر اعلام کرد که بارش باران در سراسر این شهرستان هم‌اکنون در حال باریدن و در شب گذشته نیز با رعدوبرق همراه بوده و هم‌اکنون نیز باد شدید همراه با باران در حال وزش است.

از شب روز گذشته نیز در راستای فعالیت سامانه بارشی جدید، بارش باران در شهرستان‌های تالش و آستارا با شدت شروع به باریدن کرده و همچنان نیز ادامه دارد، هرچند اکنون از شدت آن کمی کاسته شده است.

الگوی های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه‌های بارشی که روز گذشته بیشتر روی شهر تاریخی ماسوله متمرکزشده بود اکنون در نواحی غربی استان متمرکزشده و بنا بر نظر کارشناسان هواشناسی روبه‌دریا در حال خارج شدن است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب گیلان نیز اعلام کرد که از ابتدای فعالیت سامانه بارشی جدید تا ساعت حدود 18 روز گذشته در منطقه قلعه رود خان فومنات ۲۷ میلی‌متر، ماشین‌خانه تالش ۱۶ میلی‌متر، شیرآباد 13 میلی‌متر و لوندویل آستارا ۱۱ میلی‌متر باران باریده است.

بارش باران همچنان ادامه دارد و احتمال جاری شدن سیل در نواحی غربی گیلان به پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی دور از انتظار نیست و این در حالی است که دستگاه‌های اجرایی استان علیرغم هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و گسیل همه توان ها به بهبود زیرساخت‌ها در مناطق سیل‌زده ازجمله تالش توسط ستاد مدیریت بحران استان، هنوز نتوانسته‌اند وضعیت بحرانی را در تالش به حالت پیشین برگردانند.

 

خسارت به بار آمده حدود 200 میلیارد تومانی سیل اخیر در تالش به‌علاوه خسارت‌هایی که شدت بارش‌ها و احتمالاً جاری شدن سیلاب‌های کنونی به مناطق غربی استان وارد می‌کند بحرانی مضاعف در انتظار مناطق سیل‌زده ایجاد خواهد کرد که عادی شدن شرایط و فراهم شدن زیرساخت‌ها زندگی پایدار در مناطق سیل‌زده تنها با اقدامات پیشگیرانه نظیر اجرای طرح‌های آبخیزداری و سرازیر شدن اعتبارات ملی به آن ممکن است.

مردم منطقه تالش در گفت‌وگوهای خود با خبرنگار فارس از وضعیت به بار آمده ناشی از سیل بسیار متأثر و نگران بوده و بیان می‌کنند که کوچک‌ترین خسارت به آن‌ها درشدت بارش‌ها و وقوع سیلاب‌ها در پی آن بر نگرانی‌های آن‌ها افزوده و فرصت جبران و برگرداندن به شرایط عادی را برای آن‌ها غیرممکن و حداقل بسیار سخت خواهد کرد.

 

مردم منطقه تالش که همچنان در بحران سیل گذشته گیرکرده و به شرایط عادی نرسیده‌اند از مقامات و مسئولان دولتی بلندپایه درخواست مساعدت داشته و مدعی هستند برای سرازیر شدن خدمات دولتی باید معاون رئیس‌جمهور و یا وزرای راه و کشور در منطقه حضور پیدا کنند.

درخواست مردم سیل‌زده تالش از حضور مسئولان بلندپایه به آن مناطق دقیقاً همان خواسته‌ای است که محمد یاری، نماینده مردم تالش نیز دو بار آن را در مجلس فریاد زده و نسبت به حضور مسئولان استمداد طلبیده است اما تاکنون وزرای دولت حاضر نشده‌اند در منطقه حاضر و به یاری مردم سیل‌زده بشتابند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل تالش باران ستاد مدیریت بحران گیلان فعالیت سامانه مناطق سیل زده بارش باران روز گذشته میلی متر شدت بارش سیلاب ها جاری شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۲ محور اصلی در خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس پلیس راه استان گفت: هم اکنون محور‌های طبس_اصفهان و بشرویه -فردوس به دلیل سیلاب فراوان مسدود است.

سرهنگ رضایی افزود: همچنین محور‌های روستایی خرو طبس و غنی آباد به نیگنان بشرویه نیز در اثر بارندگی شدید و سیلاب مسدود است.

رئیس پلیس راه از مسافران و رانندگان خواست تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد در آن خودداری کنند تا در سیلاب گرفتار نشوند .

دیگر خبرها

  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم
  • انسداد ۲ محور اصلی در خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم
  • امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان