Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@08:19:01 GMT

پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۰۵۴۲

پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه اصفهان

ایسنا/اصفهان رییس دانشگاه اصفهان از پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجوی جدیدالورود در مقاطع مختلف تحصیلی سال جاری در این دانشگاه خبر داد و گفت: تنها در یک رشته بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو در این دانشگاه انجام می شود.

هوشنگ طالبی در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید حدود ۵ درصد تغییر کرده است و حدود ۲۲۰۰ دانشجوی دوره کارشناسی، ۳۳۰ دانشجوی دکتری و ۱۲۵۰ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد برای سال ۹۹ در دانشگاه اصفهان پذیرش می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ممکن است تغییرات جزئی در ظرفیت پذیرش برخی رشته های تحصیلی داشته باشیم.

وی علت کاهش ظرفیت پذیرش را به دلیل تقاضای زیاد مهمانی و نقل و انتقالات دانشجویی اعلام کرد و گفت: به دلیل اینکه بتوانیم در این بخش به متقاضیان خدمت مناسبی انجام دهیم این کاهش ظرفیت را اعمال کرده ایم.

رییس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: تنها در رشته زبان ارمنی بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو در دانشگاه اصفهان انجام می شود و تقریبا تمام رشته های دیگر از طریق کنکور دانشجو می پذیرند.

طالبی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا و تصمیم گیری های ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش ها در دانشگاه ها به صورت مجازی است، تصریح کرد: هم اکنون تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی که دوره تحقیق خود را بر روی پایان نامه می گذرانند و نیاز به کار آزمایشگاهی دارند و یا اینکه برای جمع آوری اطلاعات و داده های خود باید در دانشگاه حضور داشته باشند، با تایید اساتید راهنما در دانشگاه حضور می یابند که تعداد این افراد از ۲۰۰ دانشجو تجاوز نمی کند.

وی تاکید کرد: تصمیم در خصوص دانشجویان جدیدالوورد این است که تمام کلاس ها مجازی برگزار شود، اما معاونان آموزشی و فرهنگی با تهیه تور مجازی دانشجویان جدیدالورود را با دانشگاه آشنا می کنند.

رییس دانشگاه اصفهان توضیح داد: در دانشگاه اصفهان از سوی معاونت فرهنگی هر سال جشنی برای دانشجویان جدیدالورود برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع کرونا این برنامه ها دستخوش تغییراتی شده و به صورت تور مجازی تعریف شده است که در قالب این تور مجازی دانشجو با مکان های دانشگاه، گروه تحصیلی و اساتید رشته خود آشنا می شود.

طالبی تصریح کرد: درنظر داریم امکان حضور فیزیکی جدیدالورودها به صورت گروه های کم و با رعایت پروتکل های بهداشتی را به صورت حضوری در دانشگاه فراهم کنیم و برای آن تلاش شده است که اگر شرایط کرونایی اجازه داد، دانشجویان با یک برنامه تدوین شده به صورت مجزا بر حسب گروه و دانشکده یک و نیم روز در دانشگاه حضور پیدا کنند که با وجود شرایط فعلی بعید است این موضوع محقق شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس دانشجو دانشگاه اصفهان دانشگاه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، سی ان ان امروز گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6094098 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا