Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری بلاروس که پیشتر با نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کرده بود، اطلاعات برخی رسانه‌ها درباره انتقال تجهیزات نظامی از این کشور به جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس در گفت‌وگوی تلفنی روز یکشنبه خود با "آرمن سارکیسیان" رئیس جمهوری ارمنستان، به وی اطمینان داد که حداقل شش ماه است که طرف بلاروسی هیچ نوع تجهیزات نظامی، نه تنها به جمهوری آذربایجان، بلکه به ارمنستان هم ارسال نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

روسای جمهوری بلاروس و ارمنستان در جریان این مکالمه تلفنی که به ابتکارعمل طرف ارمنی صورت گرفت، درباره مسائل مربوط به روابط دوجانبه و اوضاع اقتصادی - اجتماعی و سیاسی در بلاروس و ارمنستان صحبت کردند. سرکیسیان همچنین به طور مفصل روند اوضاع کنونی در منطقه قره باغ کوهستانی را به اطلاع لوکاشنکو رساند.

طبق اطلاعات رسانه‌های گروهی بلاروسی، دو طرف همچنین به طور جداگانه، در رابطه با انتشار اطلاعاتی در برخی از نشریات درباره تحویل اخیر برخی تجهیزات و ادوات نظامی از بلاروس به آذربایجان، بحث و گفت‌وگو کردند.

در جریان این مذاکرات، لوکاشنکو پاسخ واضحی به این اطلاعات جعلی داده و یادآور شد که طی شش ماه گذشته هیچ تجهیزات نظامی از طرف مجتمع صنایع نظامی بلاروس به آذربایجان یا ارمنستان تحویل داده نشده است.

لازم به یادآوری است که لوکاشنکو چند روز قبل نیز با "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان و "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان در رابطه با وخیم‌تر شدن اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی، گفت‌وگوهای تلفنی انجام داد.

درگیری‌های نظامی بین نیروهای ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ 27 سپتامبر( 6 مهر ماه) بار دیگر از سر گرفته شد. دو طرف یکدیگر را به تیراندازی و استفاده از سلاح‌های سنگین متهم کردند که منجر به برجای ماندن تلفاتی در میان نظامیان و حتی غیرنظامیان ساکن مناطق مرزی شده است.

شروط متناقض ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آغاز مذاکرات صلحگرجستان انتقال محموله‌های نظامی به آذربایجان و ارمنستان را ممنوع کرد

روسای جمهوری روسیه، فرانسه و آمریکا و همچنین دبیر کل سازمان ملل، از طرفین این مناقشه خواسته‌اند تا سریعاً به برقراری آتش بس در منطقه درگیری و انجام مذاکرات مسالمت آمیز روی آوردند. این در حالی است که مقامات باکو و ایروان، شروطی را برای توقف درگیری‌ها عنوان می‌کنند که برای طرف مقابل، غیرقابل پذیرش است.  

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قفقاز بلاروس قفقاز بلاروس جمهوری آذربایجان رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند

دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت: پوتین و پاشینیان پس از آخرین دیدارشان در دسامبر ۲۰۲۳ عملاً صحبت نکرده‌اند. بنابراین، اهمیت زیادی برای این دیدار دوجانبه قائل هستیم. به نظر من این به روشن شدن بسیاری از مسائل کمک می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، یک روز پس از مراسم تحلیف، امروز با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دیدار خواهد کرد.

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه در این باره به خبرنگاران اطلاع داد.

او گفت که اخیراً تماس‌های روسیه و ارمنستان در سطوح مختلف به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و «مسائل مشکل‌ساز» انباشته شده است.

به گفته اوشاکوف، انتظار می‌رود که رهبران دو کشور در جریان مذاکرات، آشکارا درباره این موضوعات گفتگو کنند.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه افزود: پوتین و پاشینیان پس از آخرین دیدارشان در دسامبر 2023 عملاً صحبت نکرده‌اند. بنابراین، یک بار دیگر تأکید می‌کنم که اهمیت زیادی برای این دیدار دوجانبه قائل هستیم. به نظر من این به روشن شدن بسیاری از مسائل کمک می‌کند.

اوشاکوف درباره مشکلات موجود در روابط روسیه و ارمنستان گفت: ایروان در حال توسعه روابط با کشورهای غربی به صورت نمایشی است، گزینه‌های مختلفی را برای پیوستن به اتحادیه اروپا بررسی می‌کند و روابط ارمنستان در راستای خطوط ناتو در حال تشدید است.

گفتنی است، نخست‌وزیر ارمنستان در ماه فوریه اعلام کرد که مشارکت کشورش در سازمان پیمان امنیت جمعی، که روسیه شامل آن می‌شود، عملاً متوقف شده است.

به گفته وی، سازمان پیمان امنیت جمعی وظایف خود را در رابطه با ارمنستان در مناقشه با جمهوری آذربایجان انجام نداد. بعداً پاشینیان گفت که احتمال خروج ارمنستان از این سازمان را رد نمی‌کند.

دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: کرملین آماده گفت‌وگو با ایروان در مورد موضوع سازمان پیمان امنیت جمعی است و امیدوار است که اختلافات بین دو کشور در دیدار شخصی پوتین و پاشینیان حل شود.

بازی غرب برای گرجستان: موذیانه، خطرناک و بی‌رحمانهراهپیمایی معترضان توافق ارمنستان-آذربایجان به سمت ایروان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران در بلاروس با امیرعبداللهیان
  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • جمهوری آذربایجان و ارمنستان در یک قدمی امضای معاهده صلح
  • کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما... | موشک جواب موشک است | از وضعیت سفره مردم مطلعم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور