Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسپوتنیک، پرتال چینی Sina می‌نویسد: مجموعه‌های نظامی روسیه "Sarmat" ، "Avangard" و " Yars" دارای ویژگی های برجسته جنگی هستند که آن ها را برای دشمنان بالقوه بسیار خطرناک می‌سازد.
همانطور که در  این مقاله عنوان شده، مسلح کردن  دوباره مجموعه‌های موشکی روسیه با این مدل‌های موشکی با برد بیش از ده هزار کیلومتر، آمریکا را در حالت ناامیدکننده ای قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
نویسنده نشریه توجه ویژه ای به سیستم موشکی آوانگارد دارد، وی می نویسد كه پدافند هوایی آمریکا به دلیل محرمانه بودن موشک روسی قادر به رهگیری آن نیست و سرعت خارق العاده آن را به ویژه موثر می سازد.
در این مقاله تأکید شده است: "موشک آوانگارد قادر است در 15 دقیقه به واشنگتن برسد. در این مدت آمریکایی ها حتی برای نوشیدن یک فنجان قهوه فرصت نخواهند داشت و فراتر از آن، قادر به دفع موشک روسی نخواهند بود."   
نویسنده مقاله معتقد است  در صورت بروز درگیری فرضی بین روسیه و ایالات متحده ، مناطق ساحلی آمریکا در برابر حمله متمرکز آوانگارد بدون دفاع خواهند بود. وی این موشک را "شاهکار ارتش روسیه" می داند و خاطرنشان می کند كه ویژگی های جنگی این موشک، آن را "یک سلاح ترسناک تر از یک بمب هسته ای" می كند. 
این نشریه همچنین بر برتری کامل روسیه در زمینه سلاح های مافوق صوت تأکید می کند. همانطور که اشاره شد، روسیه در سال های اخیر تعدادی موشک های مافوق صوت تولید کرده است،  این در حالیست که ایالات متحده  در این زمینه از روسیه عقب تر است.




منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: موشک روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده گفت اتهام‌زنی‌های ایالات متحده مبنی بر استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین «نفرت‌انگیز و غیر قابل اثبات» است.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه نیروهای دفاع رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه و همچنین چندین مؤسسه، شرکت و مدیران روسی آنها اعمال کرد.

در این اطلاعیه، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد روسیه از سلاح شیمیایی «کلروپیکرین» علیه نیروهای اوکراینی استفاده کرده است، گرچه این وزارتخانه هیچ مدرکی دال بر استفاده ادعایی روسیه از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین ارائه نکرده است.

در رابطه با این اتهامات، آنتونوف روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «در دسته گام‌های "غیر جایگزین" برای مقابله با روسیه، محافل رسمی محلی متنوع‌ترین اقدامات را مطرح می‌کنند. از جمله آنها، اتهامات کاملا نفرت‌انگیز و غیرمستند علیه فدراسیون روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.»

به گزارش راشا تودی و براساس گزارش منابع باز، کلروپیکرین یک ترکیب شیمیایی است که در جنگ جهانی اول به عنوان گاز سمی مورد استفاده قرار گرفت و اکنون به طور گسترده برای کنترل آفات در کشاورزی، آزمایش ماسک گاز و اهداف آموزشی استفاده می‌شود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • بمب افکن H6K نیروی هوایی چین، دوربردترین سکوی چینی‌ها برای پرتاب هر سلاح برد بلندی است (فیلم)
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم