Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حسین حاتمی نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نائب رییس اول کمیسیون امنیت ملی به همراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال تنش‌های اخیر بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان، امروز برای بررسی اتفاقات پیش آمده و تاثیر این درگیری‌ها در مناطق مرزی کشور از شهرستان‌های خداآفرین در آذربایجان شرقی و پارس آباد اردبیل بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به تبعات این تنش‌ها در مناطق مرزی مشترک با کشورمان خاطرنشان کرد: بر اساس بازدید‌های میدانی صورت گرفته و گزارش‌های دریافتی، از زمان آغاز دور جدید درگیری‌ها در قره باغ تاکنون، ۱۵ راکت به مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان خداآفرین اصابت کرده که متاسفانه دو مورد از این راکت‌ها موجب تخریب دو باب ساختمان و مجروح شدن دو تن در روستای پرویزخانلوی خداآفرین شده است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند تصریح کرد: هر چند جمع بندی ما از گزارش‌های میدانی و دریافتی در خصوص اصابت این راکت‌ها حاکی از غیرعمدی بودن و ناشی از خطای تجهیزات و ادوات جنگی است و انحنای خطی مرزی ما در این مناطق نیز مزید بر علت شده، اما تاثیر روانی این حوادث بر ساکنان مرزی خداآفرین و پارس آباد غیرقابل کتمان است و بویژه منطقه اصلاندوز بدلیل قرارگیری در مقابل منطقه درگیری در معرض تهدید جدی است و بر همین اساس مراتب اعتراض و تذکر‌های لازمه نیز از طریق دستگاه دیپلماسی کشور به طرفین این مناقشه اعلام شده است.
بیشتر بخوانید: دوگانه مناقشه قره‌باغ / ایران در کدام سوی درگیری‌های آذری-ارمنی قرار دارد؟وی در همین خصوص ادامه داد: بدلیل همین تنش‌ها و اتفاقات رخ داده در خط مرزی رود ارس، بسیاری از برنج کاران و دیگر کشاورزان منطقه از بیم تکرار حوادث احتمالی به تبع درگیری‌ها در قره باغ، قادر به برداشت محصول خود نیستند و این موضوع علاوه بر خسارات مالی و اقتصادی، بار روانی فزآینده‌ای را نیز به ساکنان این مناطق تحمیل می‌کند و بازدید امروز نمایندگان و نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به منظور جمع بندی شرایط و پیش بینی تمام سناریو‌های احتمالی پیشرو صورت گرفت.

حاتمی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با مسوولان شهرستان‌های خداآفرین و پارس آباد و بررسی همه ابعاد و شرایط حاکم بر این مناطق گفت: همچنین علاوه بر جلسه فردا با مسوولان استانی آذربایجان شرقی در خصوص بررسی و تصمیم گیری در خصوص وضعیت پیش آمده در اراضی سرزمینی مجاور به مناطق درگیری، گزارش کامل این بازدید نیز تهیه و در اختیار کمیسیون امنیت ملی مجلس و دیگر نهاد‌های ذیریط قرار خواهد گرفت تا همه تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار حوادث اخیر و نیز مواجهه با هر حادثه احتمالی مرتبط با مناقشه قره باغ در مناطق مرزی کشور اندیشیده شود چرا که امنیت ملی و آرامش و امنیت شهروندان خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و هیچ تهدیدی در این زمینه پذیرقتنی نیست. منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قره باغ آذربایجان ارمنستان آیت الله سیستانی مناطق مرزی امنیت ملی درگیری ها قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد

فداحسین مالکی اظهار داشت: ما حتما باید به کمبود‌ها و تنگنا‌هایی که نیرو‌های امنیتی فراجا و مرزبانان عزیز ما در استان دارند توجه کنیم. اگر الان شرایط فعلی استان را بخواهید بدانید، شرایط خوبی نیست. مردم نگران هستند. مردم علاوه بر اینکه نگران امنیت هستند، احساس عدم امنیت بیشتر زجرشان می‌دهد. در طول یک ماه حدود ۲۸-۲۹ نفر فقط در حوزه سیستان شهید دادیم و در حوزه بلوچستان هم همین‌طور، تعدادی شهید دادیم. از این بابت حتما باید اقداماتی صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، وی گفت: ما حتما باید به کمبود‌ها و تنگنا‌هایی که نیرو‌های امنیتی فراجا و مرزبانان عزیز ما در استان دارند توجه کنیم. اگر الان شرایط فعلی استان را بخواهید بدانید، شرایط خوبی نیست. مردم نگران هستند. مردم علاوه بر اینکه نگران امنیت هستند، احساس عدم امنیت بیشتر زجرشان می‌دهد. در طول یک ماه حدود ۲۸-۲۹ نفر فقط در حوزه سیستان شهید دادیم و در حوزه بلوچستان هم همین‌طور، تعدادی شهید دادیم. از این بابت حتما باید اقداماتی صورت گیرد.

فداحسین مالکی نماینده مردم سیستان و بلوچستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که در مدت اخیر استان سیستان و بلوچستان مورد حملات تروریستی قرار گرفته و شاهد شهادت چندین نیرو بودیم. مهم‌ترین عوامل این حوادث از نظر شما چیست، گفت: استان سیستان و بلوچستان استانی است که با دو کشور که خودشان به گونه‌ای مشکلات خاص خودشان را دارند هم مرز است. از مسیر دریا با کشور‌های حوزه خلیج فارس هم مرز مشترک دارد. طی سفری که با هیأت‌های مختلف به پاکستان داشتیم، ارزیابی مان این بود که باید با مقامات پاکستانی نسبت به مرز مشترکی که داریم اقدامات و عملیات مشترکی انجام دهیم. چون همان اندازه که ما آسیب می‌بینیم، آن آسیب در پاکستان هم وجود دارد.

وی افزود: اما با این وجود سیستان و بلوچستان مؤلفه‌های مختلفی دارد؛ یکی از آن‌ها مرز است. دیگری کشور‌های همسایه است که باید عملیات مشترک در آن صورت بگیرد. دوم این است که دولت باید نگاه استراتژیک به این منطقه داشته باشد و از نظر امکانات، تجهیزات و توسعه استان‌ها اقداماتی انجام دهد. طبق تعاریفی که مقامات ارشد نظام و خودمان از سیستان و بلوچستان داریم این است که توسعه این استان باید در اولویت اول قرار بگیرد که این موضوع می‌تواند در امنیت استان تأثیرگذار باشد.

مالکی تصریح کرد: نکته بعدی آنکه ما حتما باید به کمبود‌ها و تنگنا‌هایی که نیرو‌های امنیتی فراجا و مرزبانان عزیز ما در استان دارند توجه کنیم. اگر الان شرایط فعلی استان را بخواهید بدانید، شرایط خوبی نیست. مردم نگران هستند. علاوه بر اینکه مردم نگران امنیت هستند، احساس عدم امنیت بیشتر مردم را زجر می‌دهد. در طول یک ماه حدود ۲۸-۲۹ نفر فقط در حوزه سیستان شهید دادیم و در حوزه بلوچستان هم همین‌طور، تعدادی شهید دادیم. از این بابت حتما باید این اقدام صورت گیرد.

وی گفت: از طرفی انتظار ما از بزرگان، نخبگان استان و کسانی که در شمال و جنوب استان تریبون در دست دارند این است که به گونه‌ای حرکت نکنند که امنیت، وحدت و همدلی مردم زیرسوال برود و آسیب ببیند. چون همیشه مردمان جنوب و شمال استان، شیعه و سنی سال‌ها در کنار هم بوده و کنار هم زندگی کردند و این الفت و برادری نباید زیر سوال برود، خواسته ما هم این است وحدت ملی در آنجا تقویت شود؛ بنابراین این مسئله می‌تواند برای ایجاد امنیت پایدار تأثیر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • مدیریت سدهای مشترک با استان‌های همجوار، به اردبیل واگذار شود
  • دیدار با خانواده ۳ شهید به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بندرانزلی
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • تشکیل پرونده برای ضاربان آمر به معروف که برای ۳دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند | آخرین وضعیت جوان باغیرت و ۲ اراذل و اوباش
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها