Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانی با اشاره به خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی به بیش از ۴۵ درصد جمعیت استان، گفت: بیش از ۲۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.

« علی جهانی» امروز(۱۴ مهر)در حاشیه نشست اعضای شواری اداری این سازمان، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهار داشت:  در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر استقرار عدالت اجتماعی و گسترش پوشش بیمه های اجتماعی برای کاهش فقر و افزایش سطح رفاه آحاد جامعه و توانمند سازی و صیانت از نیروهای مولد، تامین اجتماعی به رکنی اساسی در معادلات اقتصادی و اجتماعی کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان افزود: سازمان تامین اجتماعی درسال های اخیر با تبعیت از سیاست­های ابلاغی نظام مبنی بر تقویت تولید ملی، همدل و همگام با عوامل تولید با برنامه ریزی و سیاستگذاری موثر و سازنده در جهت بهبود فضای کسب و کار و تقویت تولید واشتغال گام برداشته است.

 

وی ادامه داد: در ایران اسلامی سازمان تامین اجتماعی از جمله نهادهای مردمی است که مسئولیت عرضه خدمات اجتماعی به میلیونها نفر افراد تحت پوشش را به عهده دارد و اقدامات و ارزشمند و اثرگذار متولیان خدمات بیمه ای و درمانی سازمان در راستای جلب اعتماد و رضایتمندی ذینفعان و اقشار محروم و آسیب پذیر پایه ریزی شده است.

 

جهانی  همچنین با اشاره به خدمات ارزشمند سازمان تامین اجتماعی در قبال اقشار آسیب پذیر جامعه، اذعان داشت: بیش از ۲۰ هزار کارگر ساختمانی  بعنوان یک قشر محروم در قالب بیمه شدگان مشمول کمک دولت زیر چتر تامین اجتماعی قرار دارند.

 

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به رسالت خطیر سازمان مبنی  بر صیانت  از حقوق بیمه شدگان استان، گفت: تامین اجتماعی علیرغم توجه به مصالح و منافع کارفرمایان و تلاش برای حفظ تولید واشتغال پایدار همواره به صیانت از حقوق  کارگران و بیمه شدگان می اندیشد.

 

وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی استان برای احراز  اشتغال کارگران در کارگاههای محل اشتغال، بیش از ۷۷ هزارفقره بازرسی از کارگاههای مشمول بازرسی در سال گذسته به عمل آورده است.

 

جهانی بیان کرد: بیش از ۲۲۰ هزار بیمه شده اصلی و ۷۵ هزار مستمری بگیر در استان زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب عائله تحت تکفل آنان بالغ بر ۴۵ درصد جمعیت استان از خدمات بیمه ای و درمانی این سازمان بهره مند هستند.

 

وی با اشاره به اهمیت توسعه خدمات الکترونیکی در سازمان گفت: یکی از رویکردهای مهم تامین اجتماعی ایجاد و توسعه زیرساختهای خدمات الکترونیک و ترویج فرهنگ بهره گیری از خدمات غیر حضوری در بین شرکای اجتماعی سازمان است.

 

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، بسیاری از خدمات و سازمان غیر حضوری شد که مهمترین آنها حذف فرایند تامین اعتبار دفترچه درمانی به صورت حضوری و ایجاد سامانه الکترونیکی برای دریافت استحقاق درمانی بیمه شدگان بود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: چتر حمایتی خدمت به مردم تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی لرستان بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان

استاندار کردستان، گفت: سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی استان اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ از ظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با تبریک روز و هفته کارگر، اظهار داشت: جامعه کارگری، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و کارفرمایان  در کنار هم اقتصاد مملکت را به حرکت در می‌آوردند و در استان نیز عمده کار و زحمات این حوزه بر  دوش این قشر زحمت‌کش است.

وی با بیان اینکه استان‌های غرب کشور از جمله کردستان از مشکلات مزمن زنج می‌برند، گفت: امیدواریم که کم و کاستی‌ها با وجود نیروهای توانمند کردستانی در کشور برطرف شود.

استاندار کردستان با اشاره به مشکل بیمه کارگران، افزود: بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی، خوشبختانه سهمیه 300 نفری برای برخورداری کارگران ساختمانی کردستان از بیمه اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که مشکل بیمه سایر کارگران شاختمانی استان برطرف شود.

زارعی‌کوشا بیان کرد: کارگران نقش‌آفرینان اصلی تولید، توسعه و موتور محرکه و پیشران اقتصادی به شمار می‌روند که مسیر رشد و اعتلای کشور در خودکفایی و رسیدن به قله‌های افتخار را هموار می‌کنند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار قشر زحمت‌کش کارگر بر هیچ کسی پوشیده نیست، در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" این قشر عزیز می‌توانند همچون گذشته در مسیر تعالی و پیشرفت کشور گام بردارند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است