Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام اختتامیه مهرواره قصه های کربلا در کانون ایلام با معرفی برگزیده‌های بخش های مختلف کودک و نوجوان و مربی برگزار شد.

«مهدی جمالی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،  اظهار کرد: قصه‌گویی هم فرهنگ است هم هنر و جایی که این مولفه مهم با آیین مهم و ریشه داری مانند فرهنگ عاشورایی پیوند بخورد مفهوم و اهمیتی دیگر می‌یابد و به همین دلیل است که قصه‌های کربلایی شوری و شعور می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استان ایلام در قصه گویی جایگاهی دارد و در این بین  قصه های عاشورایی پر رنگ تر به نظر می رسد ، تصریح کرد:  خوشبختانه اولین مهرواره قصه‌های کربلا راه‌اندازی شد و نتیجه ی خوبی داد و تعداد زیادی قصه‌ی مهم و تاثیر گذار در این عرصه تولید و ارائه شد.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تصریح کرد: پس از انتشار این فراخوان  در شهریور 1399 و ارسال آثار به دبیرخانه‌ی  انجمن قصه‌گویی استان ایلام هیئت داوران انجمن قصه گویی ایلام متشکل از علیرضا آقایی، محمدرضا رستم پور و پروین حمیلی 16قصه گو را از مجموع آثار رسیده برگزیده ی این مهرواره اعلام کردند.

جمالی تاکید کرد: نهادینه شدن قصه‌های عاشورایی، انتقال آموزه‌های تربیتی، حسینی و دینی به مخاطبان و ارزش و جایگاه ائمه و اهل بیت در خلق حماسه ی کربلا  و قیام عاشورا، از اهداف این مهرواره بوده است.

به گزارش ایسنا، نتیجه این مهرواره به این شرح اعلام شد:
در بخش روایت قصه های کربلا، قصه های عاشورایی  زهرا فرهادیان،  مربی مسئول مرکز شماره 3ایلام فرشته جعفری مربی فرهنگی مرکز سرابله - ایلام شیرین کاید خورده - مربی فرهنگی ایوان ایلام رویا هواس بیگی - مربی مسئول فرهنگی ایوان-ایلام طاهره رحمتی - مربی مسئول فرهنگی مرکز صالح اباد-ایلام،علیا خسروی،  مربی فرهنگی مرکز شهید جرایه ایلام،معصومه صیدیوسفی مربی فرهنگی مرکز شماره 4ایلام،ایراندخت هاشمی مربی مسئول مرکز شماره 1 ایلام ،سپیده اخلاقی مربی مسئول مرکز شماره 2ایلام،آرزو گوهری مربی مسئول مرکز دره شهر - ایلام مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش اعضای نوجوان نیز مهدی زنگنه مرکز شماره یک ایلام ,ریحانه طالبی مرکز  فرهنگی هنری بیرجند، نسترن ناصری راد از مرکز مهران و محمد مبین بسطامی مرکز شماره یک ایلام  به عنوان برگزیده معرفی شدند.

همچنین در بخش مربیان روح انگیز سهرابی از آبدانان و  فاطمه محمودی مربی فرهنگی از آذربایجان شرقی به عنوان قصه گویان برگزیده بخش نوجوان و بزرگسال شناخته شدند.

ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی کودک در کانون ایلام از دوازدهم تا هفدهم مهرماه با عنوان کودکان اربعین   به صورت مجازی  در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام قصه های کربلا استان ایلام مربی فرهنگی فرهنگی مرکز مرکز شماره قصه گویی ی کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مطهری: مانند سرباز مقابل استقلال می‌جنگیم/ گل‌محمدی عزیز است، اما من مسئول فنی تراکتور هستم
  • ۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند