Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@12:58:40 GMT

علت اصلی گرانی مرغ مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۲۳۳۴

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری۱۴ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۷ هزار و ۸۰۰ تا ۱۹ هزار تومان است.وی از افزایش یک هزار تومانی قیمت مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته خبر داد و افزود: در هفته اخیر قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۳ هزار تومان و مرغ گرم ۱۸ هزار تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت کمبود عرضه ناشی از مشکل تامین دان را علت اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: علی رغم جوجه ریزی مناسب، اما وزن مرغ به سبب کمبود دان مناسب نیست که در نهایت کمبود عرضه منجر به التهاب قیمت مرغ در بازار شده است، در حالیکه با تامین دان، وضعیت عرضه و تقاضا به حالت عادی باز می‌گردد.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی افزایش هزینه‌های تولید نظیر نوسان نرخ کنجاله سویا را از دیگر عوامل گرانی قیمت مرغ در بازار دانست و افزود: با استمرار روند افزایش نرخ کنجاله سویا، قیمت مرغ باز هم بالا می‌رود.

 

وی از افزایش ۱۰ درصدی نرخ دولتی ذرت و کنجاله سویا خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۱۴ هزار تومان در بازار آزاد عرضه می‌شوند.به گفته وی، با استمرار روند افزایش قیمت نهاده‌های دامی، مرغدار چاره‌ای جز تعطیلی تولید یا افزایش قیمت مرغ به عنوان محصول نهایی ندارند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه پشتیبانی امور دام تنها تا سن ۴۲ روزگی نهاده در اختیار مرغدار قرار می‌دهد، گفت: دولت به طور متوسط ۵۰ درصد دان مورد نیاز را تا سن ۴۲ روزگی در اختیار مرغدار قرار می‌دهد و چنانچه تا ۵۰ روز نگه داری شود، مجبور به تامین‌نهاده از بازار آزاد است.

 

حجت نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان و مرغ گرم را ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون مرغداران در فروش هر کیلو مرغ حدود ۴ هزار تومان متضرر هستند.وی از اصلاح قیمت مرغ خبر داد و گفت:  اگر قیمت مرغ توسط ستاد تنظیم بازار اصلاح نشود، جو ناامیدی در بین مرغداران ایجاد می‌شود که این امر صنعت طیور را به چالش می‌کشاند.

 

این مقام مسئول از بهبود قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: اگرچه قیمت مرغ نسبت به ابتدای ماه تاحدودی افزایش یافته، اما هنوز به نرخ واقعی خود نرسیده است که افزایش قیمت جوجه بر نرخ نهایی مرغ تاثیر گذار خواهد بود.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ذرت اقتصاد مرغ جام نیوز تولید قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت افزایش قیمت کنجاله سویا کیلو مرغ هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت درهم امارات در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که درهم امارات که در بازار آزاد دیروز به ۱۷,۶۹۰ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۶۰ تومانی (۰.۳۴ درصد) به ۱۷,۷۵۰ رسید.

بالاترین قیمت درهم امارات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷,۷۵۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱۷,۷۵۰ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی درهم امارات نسبت به هفته گذشته ۰.۹۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد درهم امارات در شش ماه گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۳۶۷ درهم امارات.

در حال حاضر یک میلیون تومان برابر است با ۵۶ درهم امارات.

منبع: رکنا

tags # درهم امارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳