Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با توجه به شعار سال با عنوان «جهش تولید»، راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد و رفع موانع پیش روی آن‌ها خیز بسیار موثری در تحقق شعار سال، رونق صادرات و افزایش اشتغال پایدار خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، با توجه به شعار سال با عنوان «جهش تولید»، راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد و رفع موانع پیش روی آن‌ها خیز بسیار موثری در تحقق شعار سال، رونق صادرات و افزایش اشتغال پایدار خواهد بود که در این میان تحریم‌های بی‌رحمانه، بیماری کرونا، کمبود نقدینگی، نوسانات ارز، بروکراسی اداری، نرخ مواد اولیه، سود بالای بانک‌ها، نبود بازار و صادرات از عواملی به شمار می‌روند که در تلاشند تا در نبردی ناعادلانه چرخ صنعت و تولید را از حرکت بازدارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالی که به جهش تولید مزین شده اجرای برنامه‌های حمایتی و اقدام‌های کارشناسی شده، سعی بر آن داشته تا این نتیجه را به نفع صنعت کشور تغییر دهد اما هنوز هم برخی از مشکلات و موانع بر سر راه وجود دارد که نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی و همه‌جانبه توسط مسئولین و همکاری با بخش خصوصی است.

این شرایط در حالی رقم می‌خورد که استان اردبیل در بخش صنعت و تولید آنچنان توسعه‌یافته نیست اما حرکت‌های حائز اهمیتی در سالیان اخیر در این زمینه انجام یافته که در استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده واحدهای صنعتی و تولیدی راکد نقش شایانی دارد و می‌تواند خروجی‌های قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

جای سئوال اینجاست که با توجه به این که اردبیل ظرفیت‌های بالقوه‌ای در تمامی حوزه‌ها دارد چرا معضل بیکاری در این استان یک مشکل اساسی محسوب می‌شود؟ در حالی که با توسعه شهرک‌های صنعتی و نیز راه‌اندازی واحدهای راکد می‌توان این مشکل را حل کرد و برای صنعتی‌سازی استان گام‌های اساسی برداشت.

در حالی که طبق اذعان مسئولین مبنی بر اشتغال‌زایی و فعال‌سازی واحدهای راکد و تولیدی در استان اردبیل هر سال برنامه‌های اساسی در دستور کار است اما هنوز این اقدامات کافی نبوده و نیاز است تصمیمات مناسبی در راستای حفظ اشتغال اتخاذ شود.

کارشناسان مسائل اقتصادی بر این باورند که عامل اصلی رونق تولید به ویژه فعال شدن واحدهای تولیدی راکد بانک‌ها هستند و مهم‌ترین دلیل رکود فعالیت خود را  موضوع مشکل نقدینگی است که تنها با پرداخت تسهیلات بانکی رفع شدنی است که نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال در استان است.

به گفته کارشناسان بدون حمایت بانک‌ها شرایط بازگشت کارخانه‌ها به چرخه تولید امکان‌پذیر نیست و در این زمینه باید با کنارگذاشتن قوانین دست و پاگیر و بروکراسی‌های اداری باید همراهمی با فعالان اقتصادی مبنای کار باشد.

فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد اولویت اساسی برای حفظ اشتغال است

در این باره اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد را یک اولویت اساسی برای حفظ اشتغال عنوان کرد و گفت: در این زمینه فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد با مشکلات اساسی سرمایه در گردش و بدهی‌های بانکی مواجه است که در این زمینه به دنبال تثبیت اشتغا‌ل‌های موجود در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به این که بررسی و رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی اولویت اساسی است بیان کرد: در این زمینه به دنبال تأمین سرمایه در گردش، تقسیط بدهی‌های بانکی و رفع مشکلات مربوطه هستیم که این مسئله برای ما به عنوان یک اولویت اساسی حائز اهمیت است.

استاندار اردبیل بیان کرد: نیاز است تا در راستای تأمین سرمایه در گردش، تقسط بدهی‌های بانکی و رفع مشکلات در راستای برطرف‌سازی شهرک‌های صنعتی و محیط زیست اقدامات اساسی مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

بهنامجو اظهار کرد: این مسئله به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده که باید روند فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد با جذب سرمایه‌گذاران به عنوان اولویت اساسی مبنای کار قرار گیرد و اقدامات لازم در این زمینه به شکل مناسب و اساسی انجام یابد.

19 هزار فرصت شغلی در بخش صنعت و تولید اردبیل فراهم می‌شود

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: سال آینده ایجاد فرصت اشتغال برای 19 هزار نفر در بخش صنعت و تولید استان فراهم می‌آید که در این زمینه صدور یک هزار و 47 پروانه بهره‌برداری برای 839 واحد تولیدی محقق شده است.

وی بیان کرد: 298 واحد صنعتی استان در حال حاضر در رکود و تعطیلی به سر می‌برند و در این زمینه بازگردانی واحدهای تعطیل به چرخه فعالیت محقق شده و 37 واحد در این زمینه موفق عمل کرده‌اند و 50 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: اجرای 123 طرح صنعتی با اشتغال‌زایی برای نیروی جوان و بیکار اولویت اساسی است و در این زمینه فعال‌سازی 350 واحد صنعتی با پیشرفت 50 درصدی در مرحله عملیاتی قرار دارد.

صادقی ادامه داد: اشتغال 23 هزار و 700 نفر در بخش صنعت استان یک اولویت اساسی است و در این زمینه به دنبال توسعه شهرک‌های صنعتی به عنوان اولویت اساسی مطرح است و باید در راستای ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد.

وی اظهار کرد: اهمیت به حل مشکلات موجود در این زمینه و ارائه راهکارهای اساسی برای واحدهای صنعتی با هدف تأمین نقدینگی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در این زمینه تمهیدات لازم برای پرداخت 200 میلیارد تومان برای طرح‌های صنعتی استان محقق شده است.

صادقی بیان کرد: هیچ واحد تولیدی از چرخه فعالیت خارج نشده و در این زمینه 37 واحد راکد به چرخه بازگشته و 200 واحد صنعتی از پروانه بهره‌برداری بهره‌مند می‌شوند که امیدواریم برنامه‌های لازم در راستای تحقق شعار سال محقق شود.

گزارش/ وزارت میراث در وضعیت قرمز کرونا چگونه باید صنعت گردشگری کشور را نجات دهد؟!صنعت نفت دو بازیکن جدید جذب کردطیبی صنعت نفتی شد

و اما کلام آخر این که برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای فعال‌سازی و نیز حفظ اشتغال پایدار در استان اردبیل یک نیاز مبرم و اساسی است که در این زمینه حمایت همه‌جانبه مسئولین و به ویژه بانک‌های عامل باید مورد توجه واقع شود تا شاهد خروجی‌های قابل قبولی در این زمینه باشیم.

گزارش از زهرا رضازاده

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فعال سازی واحدهای تولیدی راکد واحدهای صنعتی اولویت اساسی استان اردبیل صنعت و تولید بخش صنعت فعال سازی حفظ اشتغال شعار سال شهرک ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخرهای شنا در آذربایجان شرقی نیازمند بازسازی اساسی هستند

سید عطا شرفشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تعمیرات اساسی در استخرهای سطح استان افزود: در راستای سیاست‌های اداره کل ورزش و جوانان استان و بر اساس وظایف دفتر فنی و مهندسی در خصوص افزایش ایمنی و مدیریت بهداشت در جهت حفظ سلامت عموم مردم اقدامات بسیار گسترده‌ای جهت تعمیرات اساسی با توجه به افزایش قدمت سازه استخرها و همچنین علیرغم وجود محدودیت منابع اعتباری آغاز گردیده است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان داشت: با توجه به رطوبت بالای استخرها و همچنین تأثیر گاز کلر و گرمایش داخلی، سازه‌های استخرها دچار آسیب جدی می‌شوند که نیازمند تعمیرات اساسی بوده و در همین زمینه دفتر فنی و مهندسی با رعایت تمامی آئین نامه‌ها و مقررات ملی ساختمان اقداماتی انجام داده است.

شرفشاهی با بیان اینکه استخرهای قدیمی استان نیازمند تعمیرات هستند، یادآور شد: چندین استخر استان که دارای قدمت بیش از ۳۰ سال هستند و سقف آنها دچار فرسودگی شده بودند، نیازمند تعمیرات اساسی بودند که با توجه به اینکه هدف از بازسازی این استخرها پیشگیری از هرگونه خسارت جانی و مالی بود، در همین زمینه جلسات مشترکی با مشاورین عالی استان، شورای فنی استان و معاونت عمرانی استانداری برگزار و تصمیمات اساسی برای تعمیرات استخرهای استان گرفته شد.

معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص مهم‌ترین اقدامات انجام شده در استخرهای استان اذعان کرد: بر اساس اولویت بندی صورت گرفته ابتدا عملیات دمونتاژ سقف‌ها انجام و پس از زنگ زدایی اساسی ستون‌ها و فلزات به کار رفته در سازه‌ها، رنگ آمیزی ۱۲۰ میکرونی انجام می‌گردد که باعث جلوگیری از خورندگی فلز در برابر عوامل محیطی خواهد شد، علاوه بر آن نیز تمهیداتی جهت کنترل میزان رطوبت محیط استخر (هواساز) در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نمونه استخرهای بازسازی شده، استخر هشترود بود که بدلیل عدم نگهداری درست در وضعیت ناگوار و خطرناکی قرار داشت اما پس از بازسازی اساسی به یکی از بهترین استخرهای استان تبدیل شده است.

شرفشاهی با گلایه از عدم نگهداری صحیح از استخرها توسط مستاجرین بیان داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته مستاجرین و افراد غیرفنی اطلاعات کافی در خصوص نگهداری از استخرها نداشتند و همین موضوع آسیب جدی به استخرهای استان وارد کرده بود که در همین زمینه کارشناسان دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان با نظارت‌های مداوم و تذکرات جدی مانع از آسیب رسانی به استخرها می‌شوند.

معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان توضیح داد: در حال حاضر ۲ استخر بزرگ سهند و کوثر تبریز که در حال تعمیر هستند به زودی تکمیل شده و جهت استفاده عمومی در اختیار مردم قرار می‌گیرند همچنین استخرهای مراغه و باسمنج نیز سعی می‌شود تا یک ماه آینده تکمیل و بازسازی استخر اهر نیز تا شروع فصل تابستان به اتمام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان در دو سال اخیر بی سابقه بوده است و با توجه به اعتباراتی که توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان جذب شده است، شاهد تحولات عظیم در پروژه‌های عمرانی هستیم که در این زمینه از حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان قدردانی می‌کنم و اعلام می‌کنم اداره کل ورزش و جوانان استان هیچ‌گونه ریسکی در قبال جان مردم انجام نمی‌دهد چرا که هرگونه اتفاق ناگوار در استخرها قابل جبران نیست و نمی‌توان در این زمینه کوتاهی کرد لذا تلاش می‌شود تمامی استخرها بدون کمترین ایراد و تهدید در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

کد خبر 6100191

دیگر خبرها

  • روزگار بروبیای درشکه‌ها | وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود
  • استخرهای شنا در آذربایجان شرقی نیازمند بازسازی اساسی هستند
  • ۵۰ نکته از خلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • ۵۰ نکته از حلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • کمک به ایجاد شغل با احیای ۹۰۰۰ کارخانه
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!