Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ظهر امروز از طریق ارتباط تصویری با رئیس جمهور و با حضور استاندار هرمزگان و معاون وزیر نیرو، از ۱۰ پروژه پست و خط برق در هرمزگان بهره‌برداری می‌شود و به ۲ روستا نیز برق رسانی خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، آیین افتتاح برق رسانی به دو روستا به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و همزمان با 148 روستا در سراسر کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و با حضور مهندس حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و دکتر همتی استاندار هرمزگان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت‌وگو| 2000 مگاوات به ظرفیت برق هسته‌ای ایران افزوده می‌شودمعاون آموزش و پرورش استان کرمان: تصمیم ستاد کرونا مبنای برقراری کلاس‌های حضوری استپایداری شبکه انتقال برق در قشم افزایش یافت

استاندار هرمزگان در این خصوص، عنوان کرد: روستاهای سربند و دهانه گیرا از توابع شهرستان حاجی آباد با 20 خانوار، این دو روستای برق دار شده هستند.

وی ادامه داد: سیستم‌های خورشیدی استفاده شده برای تأمین برق این دو روستا در هرمزگان، با توان 2 هزارو 500 وات است که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است.

استاندار هرمزگان افزود: برق روستاهای سربند و دهانه گیرا در شهرستان‌حاجی آباد، طی دو ماه و با اعتبار 14 میلیارد ریال تأمین شده است.

همتی تصریح کرد: طی دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون 110 روستای فاقد برق با دو هزار و 131 خانوار با اعتباری بالغ بر 303 میلیارد ریال در هرمزگان برق دار شده‌اند. 

وی گفت: همچنین طی این مدت شش روستای صعب العبور در شهرستان‌های بشاگرد، حاجی‌آباد و پارسیان از طریق سیستم‌های فتوولتائیک برق دار شده و برق رسانی به پنج روستای باقیمانده استان تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: طرح برق‌رسانی به 300 خانوار عشایر کوچ‌رو در سطح استان نیز از طریق سامانه‌های تولید برق خورشیدی قابل حمل تا پایان سال 99 اجرا خواهد شد.

همتی یادآور شد: کل روستاهای برق‌دار استان تا کنون یک‌هزار و 744روستا و با جمعیتی بالغ بر 781هزار نفر است.

وی در ادامه با بیان اینکه 10 پروژه برق منطقه‌ای هرمزگان نیز افتتاح می‌شود، اظهار داشت: 10 پروژه پست و خط با اعتباری نزدیک به 200 میلیارد تومان در قالب پویش الف_ب_ایران امروز دوشنبه 14 مهرماه، افتتاح می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: پست 63 کیلو ولت موقت گابریک، پست 63 نگین ترابران، فاز اول پست 63 ایسین، فاز اول پست 132 کیلو ولت دهستان، خط 63 پست 230 رودان، افزایش ظرفیت ترانس پست 63 کیلوولت لافت و فاز اول پست 63 کیلوولت گچین، پروژه‌هایی هستند که امروز به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی اضافه کرد: افتتاح این پروژه‌ها به منظور افزایش پایداری شبکه برق در مناطق مختلف استان هرمزگان و همچنین اصلاح ولتاژ و افزایش برق‌رسانی در منطقه شمال شهرستان حاجی‌آباد انجام خواهد شد.

 انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار هرمزگان برق رسانی حاجی آباد برق دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور فرمان جنگ از ورشو!

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- حنیف غفاری: مناقشه آتلانتیکی‌ها و مسکو به نقطه اوج خود رسیده و متعاقب وقوع جنگ اوکراین، شاهد تصاعد بحران میان طرفین هستیم. اگرچه برخی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی در صدد مهار مناقشه و تحدید دامنه آن هستند، اما در مقابل برخی اعضا مانند آمریکا، انگلیس و لهستان نیز در صدد حفظ این گره کور و تبدیل آن به مناقشه‌ای دائمی با مسکو هستند. 

از یک سو شرایط میدانی جاری در جنگ اوکراین (خصوصا پس از تصرف باخموت و آودیوکا توسط روس ها) به گونه‌ایست که قدرت مانور میدانی کی‌یف را شدیدا تحت تاثیر قرار داده و احتمال شکست نهایی آن در جنگ را دوچندان ساخته است. از سوی دیگر، تصویب لایحه اخیر در مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر کمک ده‌ها میلیارد دلاری این کشور به کی یف، تل آویو و تایپه نشان داد که واشینگتن و لندن در صدد ایجاد و تشدید بحران‌های راهبردی در نقاط کلیدی و ژئواستراتژیک نظام بین الملل هستند. 

با این حال به نظر می‌رسد آمریکا متوجه عواقب و تبعات بازی خطرناک خود نیست یا درکی از مدیریت بحران‌های خودساخته در عرصه جهانی ندارد. 

اخیرا «آندژی دودا» رئیس جمهوری لهستان با اشاره به تقویت سیستم تسلیحاتی روسیه در بلاروس و کالینینگراد، گفت که کشورش برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای ناتو آماده است. این مواضع رئیس جمهور لهستان می‌تواند نقطه آغاز یک مناقشه بسیار خطرناک و غیر قابل مهار در نظام بین الملل باشد. ورود منازعه آتلانتیکی‌ها و کاخ کرملین به حوزه هسته‌ای، به معنای رسیدن به بالاترین سطح منازعه است که قواعد موجود در حوزه بازدارندگی هسته‌ای نیز توان کنترل آن را ندارد. 

لهستان یکی از اعضای ناتو و از حامیان سرسخت اوکراین است. این کشور با بلاروس و روسیه مرز مشترک دارد. با این حال جناح شرقی ناتو ازجمله کشور‌های مجارستان و اسلواکی، خواستار تشدید دامنه نبرد با روسیه یا قرارگیری در چارچوب یک جنگ سرد جدید نیستند! 

همین مسئله، دستان لهستانی را بیشتر خواهد بست. روسیه در واکنش به این اظهار نظر، هشدار داد که در صورت این اتفاق، اقداماتی برای «تامین امنیت خود» انجام خواهد داد. 

نکته قابل تامل اینکه مواضع اخیر ورشو متاثر از هم پیمانی مطلق آن با واشینگتن و لندن در ناتو است. به عبارت بهتر، مصدر اظهارات آندژی دودا نقطه آشکارساز یک منازعه جدی است! 

رئیس جمهور لهستان این اظهارات را پس از بازگشت از سفر نیویورک مطرح کرد. او در جریان این سفر جلساتی را در سازمان ملل برگزار کرد و با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره جنگ اوکراین گفتگو کرد. او همچنین در ماه مارس به واشینگتن دی سی سفر و در آنجا با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

از این رو مواضع رئیس جمهور لهستان، مخرج مشترک نگاه راهبردی خطرناک هر دو حزب سنتی آمریکا (دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان) نسبت به تحولات جاری در نظام بین الملل محسوب می‌شود. آیا غرب قادر به کنترل عواقب و تبعات مناقشه‌ای که به صورت خودخواسته و بر اساس توهمات خود مشغول خلق و ساماندهی آن است خواهد بود؟ پاسخ این سوال قطعا مثبت نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!