Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی زبردست پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما جلوگیری از پیر کشی دام در استان است، اظهار داشت: در این راستا ۵ جلسه تنظیم بازار، شورای سلامت، جهاد کشاورزی و جلسات فنی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه به مسئله پیر کشی ورود کرده‌ایم، تصریح کرد: پیر کشی دام یک پدیده شوم است که در خرم آباد، الیگودرز، دورود و بروجرد دیده می‌شود که دام جوان خارج می‌شود و دام پیر استان‌های فارس، قم، اصفهان و تهران به استان وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی لرستان با تاکید بر اینکه گوشت دام پیر بیمار نیست، اما گوشت با کیفیتی هم نیست، افزود: مخاطرات بهداشتی این پدیده شوم پیر کشی برای مصرف کننده را احصاء و به تصمیم گیران ارائه کرده‌ایم.

زبردست پور با اشاره به اینکه مصرف گوشت دام پیر مخاطراتی همچون باقیمانده آنتی بیوتیک ها و انگل‌ها را دارد و گوشت بی کیفیتی است و از سوی دیگر باعث می‌شود بازار رقابت برای افرادی که دام خوب پرورش می‌دهند به سمت کسانی که پیر کشی می‌کنند برود، اظهار داشت: این مخاطرات احصاء و دسته بندی شده است، به هر روی برای جلوگیری از این موضوع تنها دامپزشکی نمی‌تواند ورود کند، دستگاه‌های مرتبط، مجموعه استانداری، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و… نیز باید ورود کنند و جلوی پیر کشی گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر لیبل گذاری ها در سطح کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه به این صورت است که لیبل قرمز مربوط به دام جوان و لیبل سفید مربوط به دام پیر است، تصریح کرد: با همفکری‌ها پیشنهاد شده است دام‌های مسن که از یک سنی بالاتر باشند با لیبل دیگری که احتمالاً زرد رنگ باشد مشخص شوند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در این رابطه نیاز داریم حتماً همکاران رسانه‌ای کمک کنند که اطلاع رسانی انجام شود تا شهروندان با دیدن لیبل گوشتی که تمایل دارند خریداری کنند.

کد خبر 5040668

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل دامپزشکی لرستان خرم آباد کشتارگاه دام دامداری ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا اربعین 99 گرگان کرمانشاه اربعین حسینی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه شهرکرد دام پیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد

ایسنا/البرز رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج گفت: سگ‌های بلاصاحب به دغدغه مدیریت شهری اغلب کلانشهرهای کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، جواد چپردار با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات موجود، مدیریت سگ‌های بلاصاحب کرج را بسیار دشوار کرده است، اظهار کرد: معضل سگ‌های بلاصاحب و سرگردان تنها مختص کرج نیست و امروز به دغدغه مدیریت شهری در اغلب کلانشهرهای کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو مرکز نگهداری از این حیوانات در کرج و یک مرکز در فردیس فعال است که ظرفیت آنها قطعا پاسخگوی جمعیت سگ‌های بلاصاحب موجود نیست.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم با توجه به محدودیت‌های موجود، امکان ساماندهی کامل این سگ‌ها وجود ندارد و باید به سمت کاهش جمعیت آنها پیش برویم که سرعت دهی در عقیم سازی یکی از راهکارهای اثربخش است.

چپردار گفت: هم برای معضل سگ‌های بلاصاحب هم برای سگ گردانی در سطح شهر باید فکری اساسی کرد تا شاهد اتفاقات ناگوار و نارضایتی شهروندان نباشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت درختانی که باید در فرایند اجرای پروژه‌های عمرانی در حال اجرای شهر جابه جا شوند، گفت: محور برنامه ریزی‌ها بر جابه جایی درختان است و به هیچ وجه تصمیمی برای قطع حتی یک اصله وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برچسب قیمتی چلسی روی روملو لوکاکو
  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • معضل دزدی از قطار‌ها در آمریکا + فیلم
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • معضل کانال‌های فاضلاب رو باز در مسجد سلیمان استان خوزستان
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو