Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی در گفت گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه هفتمین دوره تجلیل از صعود‌های ورزشی عنوان کرد: این جشنواره از سال ۹۲ آغاز به کار کرده است. هدف این جشنواره ارتقا سطح فنی کوهنوردی و رویکرد ما نزدیک شدن به سطح کوهنوردی روز دنیا است و امیدوارم هر چه سریع‌تر به آن سطح از کوهنوردی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی در ارتباط با حمایت فدراسیون از ورزشکاران کوهنوردی، سنگ نوردی و یخ نوردی عنوان کرد: ما در بخش سنگ نوردی و کوهنوردی در این جشنواره ورود نکرده ایم. بچه‌ها در کوهنوردی به این دلیل که رتبه و سکویی ندارد کمتر دیده می‌شوند و تلاش بیشتری هم دارند ،به همین دلیل تمرکز ما در ارتباط با کوهنوردی است. در کنار آن در این جشنواره بخش‌های جانبی هم داریم که از سال گذشته تلاش کردیم که از سنگ نورد‌های برتر و پیشکسوت‌های این رشته دعوت کنیم، به امید خدا در سال‌های دیگر از سنگ نوردی و یخ نوردی هم بیشتر حمایت خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در ارتباط با حمایت‌های مالی از کوهنوردان و شرایط آن‌ها عنوان کرد: سعی ما بیشتر در ارتباط با ورود بخش خصوصی به کوهنوردی و توسعه باشگاه داری است که باعث ارتقای کوهنوردی شود. فدراسیون در حد و توان خودش از قهرمانان حمایت می‌کند، اما به علت گستردگی بسیار زیاد کوهنوردی ورود بخش خصوصی و باشگاه داری آن‌ها می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

او افزود: هدف ما دیده شدن این عزیزان در جشنواره‌ها و جذب آن‌ها توسط حامیان مالی است. به هر حال امیدوار هستیم با بهتر شدن شرایط اقتصادی جامعه فدراسیون هم بتواند شرایط بهتری را برای قهرمانان فراهم کند.

زارعی در ارتباط با ایگلو‌های ساخته شده در کوه دماوند و بحث‌های درباره این ساخت و ساز عنوان کرد:این ایگلو‌ها به صورت قابل حمل بوده و سازه‌های سبکی هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را به پایین انتقال داد. او افزود: ایگلو‌ها دائمی نیستند و متاسفانه دوستان ما در انجمن‌های محیط زیستی هم کم لطفی کردند به رقم اینکه از این موضوع اطلاع داشتند. فدراسیون کوهنوری تنها مدافع دست به عمل منطقه دماوند است. بسیاری از کوهنوردان مدافع محیط زیست هستند. قطعا فدراسیون کوهنوردی بیشتر از خیلی از عزیزان برای محیط زیست و کوه دماوند دلسوزی می‌کند. بحث ما بحث پایگاه امداد و نجات بوده و همچنین کمک به حضور گردشگر‌های خارجی که برای کشور ما خیلی مهم هست.

او افزود: مسلما ورود ما به حوزه کوهستان، به طبیعت آسیب می‌زند. در طول یک فصل حدود ۲۰ هزار نفر کوهنوردی می‌کنند. این افراد وقتی وارد محیط کوهستان می‌شوند نیاز به این است که ایمنی آن‌ها را حفظ کنیم. طبیعتا اگر قرار باشد این امکانات را  توسعه بدهیم باید زیر ساخت‌های آن را هم فراهم کنیم.

زارعی در رابطه با ممنوعیت صعود به دماوند و بسته شدن پناهگاه‌های آن عنوان کرد: در فصل تابستان هجوم مردم به سمت دامنه‌ها و کوهستان بیشتر می‌شود و حالا که این فصل تمام شده بخشداری محترم لاریجان اقدام به ایجاد یک وفاق در منطقه کرده است.  امیدوار هستیم سازمان‌هایی که هیچ مسئولیتی در حوزه کوهستان ندارند در امور این حوزه دخالت نکنند

او در ارتباط با استفاده کوهنوردان در زمان بسته بودن پناهگاه و کمک از نیروی انتظامی برای جلوگیری از ورود غیرقانونی گفت: هیچ اسکانی در آن پناهگاه صورت نگرفته بود و افرادی که به آنجا آمده بودند افراد محلی بودند و خدا را شکر مشکل خاصی پیش نیامد، اما این مسئله در سال‌های آینده می‌تواند گریبان گیر ما شود، ولی امیدواریم با کمک و پشتیبانی بخشداری لاریجان این مشکل را حل کنیم. ما هیچ برنامه‌ای در شرایط فعلی برای درخواست کمک از نیروی انتظامی نداریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رضا زارعی فدراسیون کوهنوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان مشخص شد

زارعی درباره سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا توضیحاتی را ارائه کرده است. 

طرفداری | سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا اعلام شده است.

مصطفی زارعی، مدیر صدور مجوز حرفه‌ای در این خصوص گفت:

سهیمه باشگاه‌های ایرانی برای لیگ نخبگان آسیا در سال جاری قطعا 2+1 است. براساس نامه AFC که برای تمامی فدراسیون‌های عضو ارسال شده است، ملاک سهمیه‌بندی باشگاهی هر کشور برای مسابقات آسیایی در سال 2024، رنکینگ فدراسیون‌ها در سال 2022 است.

با مراجعه به سایت AFC  رنکنیگ کشورهای عربستان با 93 امتیاز، ژاپن با 91  امتیاز، کره جنوبی با  88 امتیاز، قطر با 75 امتیاز، ایران با 72 امتیاز و امارات با 64 امتیاز به ترتیب اول تا ششم هستند که بر این اساس سهمیه‌های هر کشور تعیین شده است.

زارعی در پایان گفت:

متاسفانه با توجه به نتایجی که باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا 2023 به دست آورده‌اند از یک سو و موفقیت‌های باشگاه‌های امارات، به احتمال بسیار زیاد سهمیه‌های ما برای لیگ نخبگان فصل بعد که از  شهریور 1404 آغاز خواهد شد کاهش خواهد یافتِ طوریکه احتمالا یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف خواهیم داشت.
 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان مشخص شد
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست