Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 موضوع فیلمنامه، یکی از بخش‌های مهم جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» است که در دوره‌های قبلی با محوریت فیلمنامه‌های حوزه دفاع‌مقدس و انقلاب، تحت عنوان «قلم طلایی» برگزار می‌شد.

با گسترده شدن مفهوم مقاومت و جهت‌دهی جشنواره به سمت موضوعات منطقه‌ای و همزمان با بین‌المللی‌ شدن شانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت»، بخش «روایت قلم» در چهار شاخه اصلی «انقلاب»، «دفاع‌مقدس»، «مقاومت و منطقه» و «بیداری اسلامی» در جشنواره طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش نویسندگان فیلمنامه‎‌های «کوتاه»، «بلند» و «اقتباسی» از سراسر جهان می‌ توانند به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، آثار خود را که از سال ۱۳۹۵ به بعد به نگارش درآمده و در جشنواره دوره قبل حضور نداشته‌اند، بدون محدودیت در تعداد، شرکت دهند.

تاکنون ۱۵۱ فیلمنامه از کشورهای مختلف مانند ایتالیا، فرانسه، انگلستان، کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و ۳۷۸ فیلمنامه نیز از داخل کشور به دبیرخانه رسیده است که در این بین فیلمنامه سینمایی و فیلمنامه فیلم‌کوتاه بیشترین سهم را دارند.

آخرین فرصت ارسال فیلمنامه به بخش «روایت قلم» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، سی‌ام مهرماه است که با توجه به زمان باقیمانده، پیش‌بینی می‌شود، تعداد فیلمنامه‌های دریافتی افزایش یابد.

فیلمنامه‌هایی مجاز به شرکت در این بخش جشنواره هستند که بر اساس آنها فیلمی ساخته نشده باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم فیلم کوتاه جشنواره جشنواره بین المللی فیلم جشنواره فیلم جشنواره فیلم مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن کوتاه «در سایه سرو» به کارگردانی حسین ملایمی و شیرین سوهانی از جدیدترین تولیدات پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو» اسپانیا به نمایش در می‌آید.

انیمیشن «در سایه سرو» پیش از این نیز در بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن کوتاه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ریور ران» آمریکا نمایش داده شد، این پویانمایی با حضور در این جشنواره شانس خود را برای دستیابی به فهرست اولیه فیلم‌های کوتاه معرفی شده برای جایزه اسکار امتحان می‌کند.

این دومین حضور انیمیشن «در سایه سرو» در جشنواره مورد تأیید اسکار به شمار می‌رود، جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو» در جزایر قناری اسپانیا برگزار می‌شود و از جشنواره‌های معتبر انیمیشن اروپا و مورد تایید اسکار است.

از میان بیش از ۱۶۰۰ فیلم، تنها ۶۵ فیلم به بخش مسابقه رسمی راه یافته و برنده جایزه بزرگ جشنواره انیمیشن «انیمایو» با دریافت جایزه نقدی ۳ هزار یورویی راهی اسکار ۲۰۲۵ خواهد شد.

نوزدهمین جشنواره انیمیشن «انیمایو» از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۸ تا ۱۱ می ۲۰۲۴) در کشور اسپانیا در حال برگزاری است.

کد خبر 6100748 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهیختگان جوان با رقابت بیش از 2 هزار دانش آموز آغاز به کار کرد
  • «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت
  • جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد
  • جشنواره فرهیختگان جوان با رقابت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز آغاز شد
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • رقابت اسکواش بازان درمسابقات بین المللی گرگان جونیور
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات