Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: میخک یکی از ادویه‌هایی است که از گیاهی دارویی با طعم منحصر به فرد گرفته می‌شود و فایده‌های فراوانی برای سلامتی انسان دارد. از این ادویه به منظور رفع بوی بد دهان، تنظیم قند خون و جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گیاه میخک در گذشته یکی از گران‌ترین ادویه‌ها به شمار می‌آمد و فقط قشر ثروتمند توانایی استفاده از آن را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود ویتامین C فراوان در میخک باعث افزایش گلبول‌های سفید خون می‌شود که در نتیجه آن میکروب‌های بدن از بین می‌روند، به همین دلیل میخک یکی از ادویه‌های مفید برای سلامت دستگاه ایمنی بدن به شمار می‌آید.

میخک برای عملکرد مناسب دستگاه گوارش بسیار موثر است و مشکلات مربوط به معده، مانند: اسهال، نفخ شکم، تهوع، استفراغ، سوء هاضمه، یبوست و ... را درمان می‌کند.

علت ایجاد بوی بد دهان در هنگام برخاستن از خواب وجود یک باکتری غیرهوازی است. این باکتری با شکستن پروتئین موجود در مواد غذایی گاز‌هایی از جمله سولفید هیدروژن و اسکاتول را تولید می‌کند که باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌شوند. برای از بین بردن بوی بد دهان می‌توان از آدامس و دهانشویه استفاده کرد، اما به گفته متخصصان طب سنتی موثر‌ترین راه برای نابودی آن مصرف میخک است.

توصیه می‌شود برای مصرف این گیاه در طول بارداری با پزشک معالج خود مشورت کنید. به علت وجود ماده‌ای به نام ایگنور در میخک؛ استفاده مداوم و فراوان از آن می‌تواند موجب بروز برخی مشکلات از جمله افزایش انرژی، کاهش سطح خون، آلرژی، مشکلات تنفسی، تشنج و حساسیت‌های پوستی شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سلامت میخک آدامس ادویه صراط بوی بد دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است

مسؤولان بازی‌های المپیک پاریس اعلام کردند به منظور حفاظت از محیط زیست، در این دوره ۶۰ درصد غذاها غیرگوشتی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول زمان بازیهای المپیک به هواداران کشورها ارائه می شود بدون گوشت و ۸۰ درصد از منابع محلی تهیه می شود، بازی های المپیک پاریس، استاندارد جدیدی را برای پایداری محیط زیست ایجاد می‌کند.

جگر چرب، استیک تارتار، گوشت گاو بورگینیون، بلانکت دوو، ران قورباغه و حلزون تنها بخشی از غذاهای گوشتی در فرانسه هستند. 

بیایید واقعی باشیم، غذاهای گیاهی‌ فرانسه شهرت خاصی ندارد. در واقع، فرانسوی‌ها دو برابر میانگین جهانی گوشت مصرف می‌کنند و بالاترین مصرف گوشت گاو و گوساله را به ازای هر نفر در اروپا دارند.

اما برگزارکنندگان المپیک پاریس به دنبال تغییر هستند. آنها قصد دارند غذاهای گیاهی زیادی در المپیک ارائه کنند.  هدف این است که نشان داده شود فرانسه اکنون بیشتر به «گیاه» می پردازد تا «گوشت».

اعلام شده است که ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول این رویداد برای عموم مردم سرو می شود، بدون گوشت و ۸۰ درصد از تمام غذاها از محصولات محلی فرانسه تهیه می شود.

تونی استنگوئه، رئیس پاریس ۲۰۲۴ در بیانیه‌ای گفت: این وظیفه ماست افرادی را که در  المپیک شرکت خواهند کرد، آموزش دهیم. این یک وظیفه جمعی است که عادات خود را تغییر دهیم و بیشتر به محیط زیست فکر کنیم. بنابراین باید غذاهای گیاهی را نیز امتحان کنید چون از نظر طعم، بسیار خوب هستند.

رستوران دهکده المپیک ورزشکاران که ۴۰ هزار وعده غذایی در روز تهیه خواهد کرد، در طول المپیک ۲۴ ساعته باز است و ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی دارد. ۳۳ درصد از غذاها گیاهی خواهد بود و برای اولین بار، حدود ۱۵۰۰۰ ورزشکار به جای بشقاب های یکبار مصرف، از بشقاب های قابل شستشو استفاده خواهند کرد.

همچنین هیچ نوشیدنی الکلی در دهکده سرو نخواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • آنچلوتی آدامس می‌جود چون سیگار ممنوع است!‏
  • درمان گیاهی ریزش مو