Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی رفیعی محمدی در نشست خبری مجازی خود با خبرنگاران که امروز به مناسبت چهاردهم مهر ماه، روز ملی دامپزشکی انجام شد با اشاره به نامگذاری روزهای هفته دامپزشکی، گزارشی از اقدامات اداره کل دامپزشکی استان قم ارائه و اظهار کرد: این اداره کل وظیفه خود می‌داند که نظارت حداکثری بر دام‌ها را از دامداری تا عرضه به مصرف کنندگان دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمارهای اخیر نشان می‌دهد که اداره کل دامپزشکی استان قم در مبارزه با بیماری‌های دام، چه در کاهش کانون‌های بیماری و چه در افزایش حجم عملیات واکسیناسیون و تست‌ها، رشد و پیشرفت خوبی را تجربه کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم سپس به واکسیناسیون حدود یک میلیون و 900 هزار رأس دام در 6 ماه اول سال جاری اشاره و اظهار کرد: این امر نشان دهنده افزایش 35 درصدی این عملیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال، 136 میلیون دُز انواع واکسن طیور در مرغداری‌ها استفاده شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رفیعی محمدی در ادامه به انجام دو مرحله واکسیناسیون طیور روستایی استان علیه بیماری نیوکاسل در سال جاری پرداخت و گفت: واکسیناسیون طیور روستایی علیه نیوکاسل با هماهنگی اتحادیه مرغداران در تمام روستاهای استان انجام شده که این امر نقش مهمی در کاهش تلفات و ایجاد ایمنی در مرغداری‌ها داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم خاطر نشان کرد: میزان تلفات مرغ گوشتی در 6 ماهه اول سال 99 نسبت به سال قبل، 36 درصد، در مرغداری‌های تخم‌گذار 31 درصد و در مرغداری‌‌های پرورشی پولت (جوجه مرغ تخم‌گذار) ‌81 درصد کاهش ‌داشته است.

 

کاهش کانون‌های بیماری دام در استان قم

رفیعی در عین حال از مایه کوبی رایگان سگ‌ها همزمان با واکسیناسیون دام‌های استان خبر داد و گفت: افزایش واکسیناسیون و مایه کوبی‌ها و همچنین کاهش کانون‌های بیماری دام در استان سبب شده تا تعداد تلفات دام در سال 99 نسبت به 98 کاهشی باشد و حتی برخی بیماری‌ها به صفر برسد.

وی همچنین به فعالیت همزمان بخش دولتی و بخش خصوصی در فعالیت‌های دامپزشکی استان قم اشاره کرد و افزود: ما در بخش خصوصی توانسته ایم اشتغال زایی خوبی ایجاد کنیم و در این زمینه معرفی مراکز بخش خصوصی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در موضوع احداث باغ پرندگان در قم و نقش اداره کل دامپزشکی در این زمینه گفت: صدور پروانه بهره برداری این پروژه بر عهده محیط زیست استان است که البته این امر نیاز به ارائه پروانه بهداشتی از سوی دامپزشکی استان دارد.

وی افزود: ما در این زمینه همکاری خوبی با شهرداری قم داریم و حداقل‌ها را در این موضوع مانند بحث‌های قرنطینه ای، تغذیه ای و امور درمانگاهی باغ پرندگان اعلام کرده ایم و نظارت خود را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا چهاردهم مهر ماه روز ملی دامپزشکی مهدی رفیعی محمدی افزایش واکسیناسیون کاهش کانون های بیماری دام اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور

 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،  حاضرین در جلسه هم اندیشی مسئولین فنی بهداشتی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز عرضه مواد پروتئینی با رئیس شبکه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل خواستار ارتقاء جایگاه حقوقی، مالی و اداری مسئولین فنی بهداشتی شدند.

در این جلسه که با حضور بیش از ۳۰ نفر از مسئولین فنی بهداشتی در محل شبکه دامپزشکی برگزار شد دکتر سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: مسئولین فنی بهداشتی بازوی توانمند بخش دولتی در تحقق سلامت و امنیت غذایی در سطح جامعه می‌باشند و بایستی جایگاه آنها از هر نظر ارتقاء یابد.

سپس دکتر رضا افشاریان کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در ارتباط با تعهد، حضور بموقع مسئولین در سر کار، گزارش دهی مستمر و نمونه برداری بصورت ادواری و غیر ادواری مطالبی ارائه کرد.

در ادامه مسئولین فنی بهداشتی حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در ارتباط با افزایش تعرفه‌های حقوقی، بیمه، مالیات وسختی شرایط کار  را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند