Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، داریوش اسماعیلی در گفتگو با برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار داشت: برای حذف امضاهای طلایی، ضروری است که سیستم به طور کامل الکترونیکی و شفاف شود؛ اما اینکه تائید نهایی صادرات به جای وزارت صمت بر عهده گمرک گذاشته شود، فقط انجام یک جابجایی است و به معنای حذف امضاهای طلایی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: در چنین ساختاری در صورت کاهش کیفیت سنگ یا افزایش آن، به طور اتوماتیک تائید یا رد انجام می‌شود و اشخاص در آن دخیل نخواهند بود.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تعیین تکلیف معادن حبس شده، تصریح کرد: مفهوم این امر این بود که وقتی معدنی وجود دارد که قابلیت استخراج و نیز پروانه بهره برداری دارد اما تعطیل و راکد مانده به چرخه تولید بازگردد.

دلایل حبس شدن معادن

اسماعیلی افزود: حدود ۱۱ هزار پروانه بهره برداری معدن صادر شده که حدود ۴۵۰۰ مورد آن غیرفعال است.

وی درباره دلایل تعطیل ماندن این تعداد معدن، گفت: برخی از این معادن با مسائل مربوط به منابع طبیعی درگیرند و مثلا استخراج بخش اولیه معدن به پایان رسیده و برای ادامه کار به اصطلاح به سینه کار جدید نیاز است که اخذ مجوز آن، تائیدیه منابع طبیعی را لازم دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، افزود: برخی از معادن تعطیل نیز با مشکلات زیست محیطی مواجه شده اند، به این شکل که منطقه‌ای که معدن در آن قرار دارد، منطقه حفاظت شده اعلام شده و معدن برای ادامه فعالیت خود به مجوز جدید نیاز دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: بخش دیگری از معادن به صنایع فرآوری نیاز دارند؛ اما معدن توان ایجاد این بخش را ندارد و رو به تعطیلی گذاشته است.

وی افزود: برخی از معادن نیز به این دلیل تعطیل شده که ماده معدنی آن‌ها خریدار ندارد و یا قیمت فعلی مقرون به صرفه نیست.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: گاهی نیز دارنده پروانه بهره برداری توان مالی برای ادامه کار را ندارد.

اسماعیلی تصریح کرد: با تاکید رئیس جمهور و اهتمام وزیر صمت تمام این معادن که در اصطلاح حبس شده اند تعیین تکلیف می‌شوند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075287 برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت رانت اقتصادی سیستم الکترونیکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رانت اقتصادی سیستم الکترونیکی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد وحیدی درباره­ ­برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، از­ آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور خبر داد.

وزیر کشور با بیان اینکه­ در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم، افزود:­­بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند.

وی افزود: شعب اخذ رای و سامانه‌های اخذ رأی مشخص شده است.

آقای وحیدی­ ­درباره کوتاه شدن زمان شمارش آراء­ در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که در ۴ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نیمه­ شب آرای آن حوزه‌ها جمع بندی و مشخص شد.

وزیر کشور­­خاطرنشان کرد: آموزش رای دادن الکترونیکی قرار است به مردم­ از طریق صدا و سیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم­ داده شود که در روز‌های آینده شدت بیشتری می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی