Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@04:08:11 GMT

خواص پرتقال برای سلامتی و سیستم ایمنی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۳۶۵۸

خواص پرتقال برای سلامتی و سیستم ایمنی

پرتقال میوه‌ای ویژه فصول سرد سال که به علت خواص فراوان برای درمان بیماری‌ها معجزه می‌کند.

به گزارش گروه رسانه‌های‌دیگر خبرگزاری آنا، پرتقال جزء مرکبات نارنجی به شمار می‌آید. براساس یافته‌های به دست آمده این میوه باعث تقویت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود.

این میوه حاوی ترکیباتی از جمله ۱۹۲ کیلو ژول (۴۶ کیلو کالری) انرژی، ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۵ گرم کربوهیدرات، ۹.۳۵ گرم قند، ۰.۱۲ گرم چربی، ۰.۹۴ گرم پروتئین، ۸۶.۷۵ گرم آب، ۰.۱۰۰ میلی گرم ویتامین B۱ (تیامین)، ۰.۰۴۰ میلی گرم ویتامین B۲ (ریبوفلاوین)، ۰.۴۰۰ میلی گرم ویتامین B۳ (نیاسین) و ۰.۲۵۰ میلی گرم پانتوتنیک اسید، ۰.۱۸ میلی گرم ویتامین E، ۴۰ میلی گرم کلسیم، ۰.۱۰ میلی گرم آهن، ۱۰ میلی گرم منیزیم، ۱۴ میلی گرم فسفر، ۱۸۱ میلی گرم پتاسیم و ۰.۰۷ میلی گرم روی است.

پرتقال دارای درخت همیشه سبز و پر برگ بوده است و ارتفاع این درخت به ده متر نیز می‌رسد. این میوه از جنوب شرقی آسیا (هندوچین) ریشه گرفته و میوه‌ای پیوندی به شمار می‌آید. یکی از معروف‌ترین نوع پرتقال در سراسر جهان تامسون ناول بوده است که پایتخت لبنان از مهم‌ترین و معروف‌ترین مکان‌های کشت آن به شمار می‌رود.

یکی از بهترین خواص این میوه جلوگیری از ابتلا به سرطان معده است. افراد مبتلا به بیماری زخم معده از نوشیدن آب پرتقال به شدت پرهیز کنند.

خواص پرتقال که نباید از آن غافل بمانید

۱_بر اساس یافته‌های محققان استفاده از پرتقال در جلوگیری از سرطان لوزالمعده موثر است.

۲_ یکی از دارو‌های مفید و موثر در کاهش کلسترول خون به شمار می‌آید.

۳_ پرتقال درمان کننده و ضد عفونت‌های میکروبی است.

۴_مفید برای معده و درمان گاز معده.

۵_استفاده از برگ‌های پرتقال بر شست و شوی ورم‌ها و کاهش درد تاثیر فراوانی دارد.

۶_یک آرام بخش خوب به حساب می‌آید.

۷_مفید برای تمیزی و پاکسازی پوست.

بر اساس توصیه متخصصان و پزشکان مصرف پرتقال در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای جنین بسیار مفید بوده است. یکی دیگر از فواید شگفت انگیز این میوه خوشمزه به علت وجود انواع ویتامین و کلسیم که با نزدیک شدن به سرما باید یادآور آن باشیم خاصیت ضد سرماخوردگی و آنفلوانزا بودنش است.

مضرات پرتقال را بشناسید

۱_وجود قند زیاد در پرتقال موجب اضافه وزن، پوسیدگی دندان‌ها و افزایش قند خون می‌شود.

۲_استفاده از پرتقال برای افراد مبتلا به بیماری دیابت، صرع، تشنج، روماتیسم و افرادی که بی اختیاری ادرار و ریفلاکس گوارشی دارند، توصیه نمی‌شود.

۳_پرتقال شیرین دارای طبع سرد و‌ تر و پرتقال ترش دارای طبع سرد و خشک است؛ بنابراین افراد مبتلا به بیماری‌های بلغمی و سودایی مزاج از مصرف این میوه به شدت اجتناب کنند همچنین مسهل پرتقال گلپر و نمک است.

۴_‌هرگز پس از میل کردن پرتقال از چای و نوشیدنی‌های گوناگون استفاده نکنید، زیرا پزشکان توصیه می کنند از مصرف نوشیدنی‌ها پس از خوردن میوه‌ به خصوص میوه‌های آبدار باید جلوگیری شود.

۵_یکی از بهترین ساعت‌های مصرف این میوه خوشمزه بعد از ظهر و یکی از بدترین زمان استفاده از آن شب هنگام است؛ بنابراین خوردن پرتقال در ساعات پایانی روز و شب مفید نبوده و نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: پرتقال فصل سرما سلامت بدن پرتقال طبیعی میلی گرم ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار

ایتنا - اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) پس از بررسی صدها تصادف مربوط به استفاده نادرست از اتوپایلوت تسلا، از جمله 13 مورد که منجر به مرگ و بسیاری از که با صدمات جدی همراه بود، تحقیقات طولانی مدت را در مورد سیستم کمک راننده خودکار تسلا بسته است.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) پس از بررسی صدها تصادف مربوط به استفاده نادرست از اتوپایلوت تسلا، از جمله 13 مورد که منجر به مرگ و بسیاری از که با صدمات جدی همراه بود، تحقیقات طولانی مدت را در مورد سیستم کمک راننده خودکار تسلا بسته است.

دفتر بررسی عیوب NHTSA در اسنادی که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که مجموعه بررسی گسترده‌ای را تکمیل کرده است که شواهدی را نشان می‌دهد که سیستم درگیر شدن راننده ضعیف تسلا برای قابلیت های عملیاتی مجاز اتوپایلوت مناسب نیست.

آژانس نوشت: «این عدم تطابق منجر به شکاف ایمنی حیاتی بین انتظارات رانندگان از قابلیت‌های عملیاتی و قابلیت‌های واقعی سیستم شد که خود منجر به سوء استفاده و تصادفات قابل اجتناب شد.»

بسته شدن کاوشگر اولیه که در سال 2021 آغاز شد، پایان یکی از آشکارترین تلاش‌های دولت برای بررسی دقیق نرم‌افزار اتوپایلوت تسلا است. با این حال، تسلا هنوز تحت فشار چندین تحقیق دیگر است.

 

وزارت دادگستری همچنین در حال بررسی ادعاهای این شرکت در مورد این فناوری است و وزارت وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، تسلا را به تبلیغ نادرست قابلیت‌های اتوپایلوت و نرم افزار پیشرفته‌تر Full Self-Driving بتا متهم کرده است. این شرکت همچنین با چندین پرونده قضایی در مورد اتوپایلوت مواجه است. 

این آژانس نوشت: « این تصادفات اغلب شدید هستند، زیرا نه سیستم و نه راننده واکنش مناسبی نشان نمی‌دهند، که منجر به نتایج تصادف دیفرانسیل با سرعت بالا و انرژی بالا می‌شود.»

تسلا به رانندگان می‌گوید هنگام استفاده از اتوپایلوت که از طریق سنسور گشتاور و در خودروهای جدیدتر، از طریق دوربین داخل کابین اندازه‌گیری می‌کند، باید به جاده توجه کنند و دست‌های خود را روی فرمان نگه دارند. اما NHTSA و سایر گروه‌های ایمنی گفته‌اند که این هشدارها و بررسی‌ها به اندازه کافی از تصادفات محافظت نمی کند. در ماه دسامبر، NHTSA  گفت که این اقدامات برای جلوگیری از سوء استفاده کافی نیست.

تسلا با صدور یک فراخوان از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری موافقت کرد که از نظر تئوری، نظارت بر راننده را افزایش می‌دهد. اما به نظر نمی‌رسد که این به‌روزرسانی واقعاً اتوپایلوت را تغییر زیادی دهد.

 
NHTSA  نزدیک به سه سال روی تحقیق در مورد Autopilot کار کرد و در طول این فرآیند بارها با تسلا ملاقات یا تعامل داشت. بسیاری از بررسی‌های مستقیم تصادفات را انجام داد و برای ارائه اطلاعات در مورد آنها نیز به شرکت متکی بود. اما آژانس از داده‌های تسلا در یکی از اسناد پشتیبانی انتقاد کرد.

تناقض‌های موجود در داده‌های تسلا باعث ایجاد ابهام در مورد آمار واقعی تصادف خودروهایی می‌شود که با اتوپایلوت درگیر هستند. این آژانس اعلام کرد:« کمپانی تسلا از هر تصادفی که تحت تاثیر اتوپایلوت است، حتی در تصادفات شدید، به دلیل شکاف در گزارش‌گیری از راه دور، آگاه نیست. تسلا تا حد زیادی داده‌های تصادفات را تنها با استفاده از پایروتکنیک دریافت می‌کند، به این معنی که کیسه‌های هوا، پیش کشنده‌های کمربند ایمنی یا ویژگی کاهش ضربه عابر پیاده در کاپوت خودرو فعال می‌شوند.»

دیگر خبرها

  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد