Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ظهر امروز پس از بازدید از طرح‌های روستایی و شهری استان بوشهر بیان کرد: امروز حدود ۴۰ میلیارد تومان طرح را بازدید کردیم که بیش از ۱۴ میلیارد آن کلنگ زنی و افتتاح بود.

او ادامه داد: این طرح‌ها می‌توانند در اشتغال زایی، تحرک و توسعه‌روستاها، شهر‌های کوچک و شهر‌های میانی بسیار موثر باشند و باعث مانایی و ثبات جمعیت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عنوان کرد: بعضی از طرح‌های بازدید شده در حوزه زیرساخت‌های روستا مانند ساختمان دهیاری و ساختمان آتش نشانی بودند و برخی مراکزی برای صنایع دستی و کار‌های هنرمندانه اهالی روستا و بود که می‌تواند درآمدزا باشد.

جمالی‌نژاد گفت: امیدوار هستیم طرح‌های که امروز کلنگ زنی شد تا پایان دولت به مرحله افتتاح برسند.

او با تاکیدبر اینکه توسعه پایدار شهر‌ها منوط به ثبات مدیریت است بیان کرد: علت پایدار نبودن توسعه بیشتر شهر‌ها نبود ثبات مدیریتی بوده است.  

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: سری قبل که برای معارفه شهردار قبلی بوشهر به استان بوشهر آمده بودم به اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر تاکید کردم با دید کامل و بررسی نفری را انتخاب کنید که تا پایان دوره همراه شهر باید.

جمالی‌نژاد فزود: این کار انجام نشد، اما امیدوارم نفر جدیدی که انتخاب شده حکم آن ابلاغ شود.

او عنوان کرد: در دهه مبارک فجرپارسال که ۲۲ هزار طرح و هفته دولت که ۱۸ هزار طرح با ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار که تا هفته دفاع مقدس که کلنگ زنی و افتتاح آن‌ها ادامه داشت شاهد یک سری طرح‌های خیرین شهرساز بوده‌ایم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  تاکید کرد: ورود خیرین شهرساز طرح‌های حوزه روستایی و شهری نوآورانه بود به طوری که از این ۱۸ هزار طرح ۱۸۷ طرح خریدار ساز بوده است.

استاندار بوشهر نیز در حاشیه بازدید از طرح‌های روستایی شهرستان عسلویه بیان کرد: حدود ۱۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار طرح‌هایی بود که افتتاح و کلنگ زنی انجام شد، اما مجموعه طرح‌هایی که بازدید صورت گرفت و برخی در حال اجرا بوده است ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

عبدالکریم گراوند بیان کرد: کل اعتبارات هزینه شده در حوزه روستایی استان بوشهر در حوزه ارزش افزوده در استان بین سال‌های ۹۰ تا ۹۲ در حوزه روستایی ۲۴ میلیارد تومان بوده است، اما در دولت آقای روحانی تا پایان سال ۹۸، هزار و ۱۰ میلیارد تومان  اعتبار صرف عمران روستا‌ها شده است.

او تاکید کرد: صنعت گردشگری در استان بوشهر برخواسته از نگاه دولت آقای روحانی بوده است وقتی طرح توریسم ۲۰۲۲ استان استارت خورد بوم‌گردی در استان بوشهر ایجاد شد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: که تا پیش از دولت روحانی تنها دو مورد اقامتگاه بوم‌گردی در استان وجود داشت، ۵۶ اقامتگاه بوم‌گردی در دولت دوم تدبیر و امید ساخته شد تا مجموعه اقامتگاه‌های بوم گردی استان بوشهر به ۵۸ مورد برسد.

گراوند گفت: از مجموع ۱۹۷ روستای استان بوشهر که که دارای زیرساخت‌های اینترنت شده‌اند، ۱۸۱ روستا در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

او بیان کرد:  از ۴۴۰ روستای استان بوشهر که گازدار شده‌اند ۳۳۶ روستای آن متعلق به دولت آقای روحانی بوده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: تا پیش از دولت آقای روحانی فقط سه زمان زمین چمن مصنوعی در روستا‌های استان وجود داشت اکنون به ۱۹۸ مورد رسیده است.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه پایدار خیرین شهرساز طرح های روستایی معارفه شهردار دولت آقای روحانی میلیارد تومان استان بوشهر بوم گردی کلنگ زنی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است