Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@05:48:19 GMT

سرماخوردگی فصلی آزمایش کرونا را مختل می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۳۸۳۴

سرماخوردگی فصلی آزمایش کرونا را مختل می‌کند

دانشمندان کالج دانشگاهی لندن و دانشکده لیورپول می‌گویند تقابل سرماخوردگی‌های فصلی با موج دوم کرونا مشکل‌ساز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا از تک اورگ، درحالی‌که شیوع کرونا همچنان ادامه دارد، با نزدیک شدن به فصل سرما، مردم بیشتر به سرفه، تب و آنفلوانزا مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان کالج دانشگاهی لندن و دانشکده لیورپول می‌گویند این مسئله در برابر موج دوم کرونا کاملاً مشکل‌ساز خواهد شد.

دانشمندان در سال‌های 2018 و 2019، نگاه عمیق‌تری به موارد سرفه و تب داشتند. آن‌ها 873 شرکت‌کننده را به‌کارگرفته و داده‌های جمع‌آوری‌شده را تجزیه‌وتحلیل کردند. این تحقیق نشان داد که افزایش سرفه و تب بین اکتبر 2020 و فوریه 2021 به یک مشکل بزرگ برای سایت‌های آزمایش کرونا در سراسر انگلستان تبدیل خواهد شد.

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که موارد سرفه و تب تا ماه دسامبر به 444هزار و 660 عدد در روز برسد. بسیاری از این موارد نیاز به آزمایش دارند، علی‌رغم اینکه بسیاری از آن‌ها یک سرماخوردگی فصلی‌اند تا اینکه مربوط به کرونا باشند. مسئله این است که شایع‌ترین علائم کرونا بسیار شبیه به علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

این بدان معنی است که افرادی که سرفه‌های فصلی و تب را تجربه می‌کنند احتمال فکر می‌کنند به کرونا مبتلا شده‌اند. درنتیجه آن‌ها با مراکز درمانی تماس خواهند گرفت و به‌احتمال‌زیاد به آن‌ها توصیه می‌شود به یک مرکز آزمایش کرونا مراجعه کنند. بنابراین این موضوع با موج دوم کرونا ترکیب می‌شود و امکانات آزمایش کرونا به‌سرعت تمام می‌شود.

ویروس کرونا به این زودی‌ها از بین نمی‌رود و ما باید یاد بگیریم که با آن زندگی کنیم. اقدامات كنترلی باید با سایر فرآیندهای مراقبت‌های بهداشت و درمان تطبیق داده شود تا افراد مبتلابه آنفلوانزا از مبتلایان به کرونا جدا شوند. همچنین باید کاری کرد که سایت‌های آزمایش کرونا در چنین زمان‌هایی به‌طور مؤثر به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: سرماخوردگی کرونا آزمایش کرونا مطالعه جدید آزمایش کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشار‌های فصلی روستای شادکام + فیلم

آبشار‌های فصلی در روستای شادکام، زیبایی‌های استان یزد را در این فصل از سال دوچندان کرده است.

 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • آبشار‌های فصلی روستای شادکام + فیلم
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد