Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مقابله با ویروس کرونا، پزشکان سراسر جهان تجویز برخی از داروهای ضدویروس را آغاز کردند که فاویپیراویر (Favipiravir) یکی از آنهاست. در پژوهش‌های بالینی روی بیماران مبتلا به عفونت کرونا (کووید-۱۹) در کشورهای گوناگون، این دارو باعث کاهش طول مدت تکثیرپذیری ویروس کرونا و تسریع در روند بهبود ضایعات ریوی در سی‌تی‌اسکن بیماران شده و با عوارض جانبی کمی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از دکتر پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، نتایج مطالعات انجام‌شده بر روی بیماران مبتلا به فرم خفیف تا متوسط کووید-١٩ باعث شده است این دارو در پروتکل درمانی کشورهای روسیه، ترکیه و هند قرار گیرد. شایان ذکر است با توجه به اثربخشی این دارو، دو مطالعه بزرگ در آمریکا روی مبتلایان به عفونت کرونا در حال انجام است.

در همین راستا، داروسازی دکتر عبیدی از اسفندماه سال گذشته برنامه‌ای را برای توسعه و تولید داروی سایتووکس (®Cytovex) آغاز کرد و توانست با تکیه بر سابقه همکاری مستمر با شرکت‌های بین‌المللی و تجربه تولید داروهای ضدویروس و بیماری‌های خاص، داروی سایتووکس (®Cytovex) را تولید کند.

هم‌اکنون سایتووکس  (®Cytovex)در جعبه‌های 40 عددی و به صورت قرص‌های ۲۰۰ میلی‌گرمی از طریق شرکت آدوراطب توزیع شده و در مراکز درمانی منتخب وزارت بهداشت قابل دسترس است.

لازم به ذکر است حجم تولید سایتووکس (®Cytovex) وابسته به سیاست‌ها و میزان تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی خواهد بود.

درباره داروسازی دکتر عبیدی

داروسازی دکتر عبیدی، نخستین داروسازی ایران است که با بیش از هفتاد سال سابقه درخشان، میراث‌دار کیفیت و نوآوری در صنعت داروسازی کشور محسوب می‌شود. داروسازی دکتر عبیدی با رعایت دقیق عوامل موثر بر کیفیت دارو و ارائه راهکارهای درمانی موثر و مورد نیاز برای ارتقای سطح سلامتی جامعه، همواره و در هر شرایطی در کنار همه ایرانیان بوده و خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر درباره داروی سایتووکس (®Cytovex) اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 554867 برچسب‌ها كروناويروس بیماری - آنفلوآنزا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس بیماری آنفلوآنزا داروسازی دکتر عبیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟