Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:52:35 GMT

مقدمه‌ای در رابطه با پانسمان های نوین

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۳۹۱۲

مقدمه‌ای در رابطه با پانسمان های نوین

پانسمان های نوین روش جدیدی برای پانسمان زخم‌های خشک، بریدگی‌های جزئی، ترک‌های پوستی و... هستند، که یک مهر و موم محافظ ضد آبی را بر روی پوست ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام طب باکس، قبل از اینکه از اینگونه پانسمان‌ها استفاده کنید تمام دستورالعمل‌های روی برچسب و بسته دارویی خود را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد تمام شرایط پزشکی، آلرژی‌ها و همه داروهایی که استفاده می‌کنید به هر یک از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی خود توضیح دهید.

در صورتی که مشکلاتی مثل زخم برش عمیق یا سوراخ، سوختگی جدی، دیابت، یا مشکلات گردش خون دارید حتما قبل از استفاده از اینگونه داروها از کارشناسان زخم مجموعه طب باکس اطلاعات کسب کنید.

نکات مهم در استفاده از پانسمان های نوین

تمام دستورالعمل‌های مشاوره را دنبال کنید و تمام راهنمایی های پانسمان یا دارو و برگه‌های دستورالعمل را بخوانید ضمن اعمال فقط طبق دستورالعمل مصرف کنید.

داروی موضعی فقط برای استفاده روی پوست است.

قبل استفاده از اینگونه پانسمان‌ها در کودکان زیر ۲ سال حتما از پزشک مشورت بگیرید.

قبل از استفاده از این دارو، محل زخم و اطراف آن را کاملا تمیز کنید.

این دارو را در مناطق بزرگ پوستی یا روی پوستی که آلوده است، استفاده نکنید. از محل برش جراحی یا بخیه استفاده نکنید.

شما ممکن است پوست درمان شده را با گاز یا باند استریل بپوشانید. پوست را با باند محکم نپوشانید.

اگر علائم شما پس از ۷ تا ۱۰ روز بهبود نیافت یا قرمزی، تورم، گرما، درد یا تخلیه زخم داشتید، با کارشناسان خود تماس بگیرید.

آنها را در دمای اتاقی به دور از گرما و رطوبت، نگهداری کنید. کابینت های خالی و تمیز مناسب می باشد. به هیچ وجه در یخچال نگهداری نکنید.

در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک، از کمک فوری پزشکی استفاده کنید: کهیر، تنفس دشوار تورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو

عوارض جانبی معمول ممکن است شامل سوزش و درد در ساعات اولیه هنگام استفاده از دارو نیز باشد.

البته امروزه به دلیل پیشرفته تکنولوژی و علم پانسمان های نوین دارای کمترین عوارض به نسبت باقی دارو ها می باشند.

پانسمان های نوین هیدروکلوئیدی

پانسمان هیدروکلوئید برای زخم‌هایی که خود رطوبت مناسب دارند و ما بخواهیم آن را حفظ کنیم مناسب هستند. در زخم‌های با ترشح متوسط تا کم استفاده می‌شود. اکثر ویژگی‌های پانسمان زخم  ایده آل را دارند، قیمت آنها معقول است.

 هیدروکلوئیدها دارای لایه خارجی پلی اورتان غیرقابل نفوذ به آب بوده و لایه داخلی آن که روی زخم قرار می‌گیرد حاوی مواد هیدروکلوئیدی است، همچنین چسبناک بوده، خود به زخم می‌چسبند و نیاز به پوشش ثانویه ندارند.

پانسمان‌های هیدروکلوئیدی خاصیت بالشتکی هم دارند. در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف موجود می‌باشد. انواع ورقه‌ای آن نسبت به میکرو ارگانیسم نفوذ ناپذیرند، ولی گازها و بخار آب را از خود عبور می‌دهند و با حفظ رطوبت پروسه التیام را تسهیل می‌کنند.

در تماس با ترشحات زخم، ژل نیمه جامد با بوی خیلی نامطبوع تولید می‌شود که شباهت به چرک دارد و پرستار و بیمار باید از این مسئله آگاه باشند چرا که ممکن است با عفونت اشتباه گرفته شود.هیدروکلوئید از دسته محصولات پر مصرف در درمان زخم می‌باشد و بسیاری از زخم‌های سطحی تا متوسط به وسیله این پانسمان درمان می‌شوند.

اطلاعات تکمیلی

به یاد داشته باشید، این دارو و سایر داروها را از دسترس کودکان دور نگه دارید، هرگز داروهای خود را با دیگران در میان نگذارید و این دارو را فقط برای موارد تجویز شده استفاده کنید.

همیشه با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات نمایش داده شده در این صفحه در مورد شرایط شخصی شما صدق می‌کند.

خدمات ما در زمینه پانسمان های نوین

ما می‌توانیم برای شما خدمات مشاوره زخم ، درمان زخم و درمان زخم در منزل زیر نظر متخصصان و کارشناسان زخم را انجام دهیم. این خدمات توسط افراد متخصص حرفه‌ای و به بهترین نحو ممکن انجام می‌گیرند و در نتیجه خیلی زود زخم‌های شما بهبود خواهند یافت.

همچنین به یاد داشته باشید که استفاده از روش‌های پانسمان نوین سبب کم شدن هزینه درمان و تسریع درمان خواهد شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پانسمان پانسمان های نوین پانسمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین، برای انتخاب نام نوزادان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ثبت احوال استان، علی رحمتی اظهار کرد: نام‌ها واژه‌هایی هستند که برای شناسایی، تشخیص و تمییزدادن افراد از یکدیگر به کار می‌روند و انتخاب نام یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد طفل مورد توجه آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود:در واقع نام و نام‌گزینی پدیده‌ای فرهنگی است، به عبارت دیگر علاوه‌بر رویه‌های اداری تابع اقتضائات عموماً پیچیده فرهنگی است تا جایی‌که در دهه اخیر با پدیده افزایش فراوانی نام‌های نوپدید مواجه بودیم.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: به استناد ماده ۲۰ قانون ثبت احوال، انتخاب نام با اعلام کننده است، برای نام‌گذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفاً یک نام محسوب می‌شود، انتخاب خواهد شد، با توجه به اینکه ارائه خدمات در سازمان ثبت احوال به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک پیش می‌رود، مشاوره تخصصی نام نیز در قالب سامانه جامع هوشمند با عنوان «سامانه تعاملی نام» به صورت ویژه در سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال (سهیم) انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این سامانه مرجع خدمات مشاوره برای نام‌گذاری کودکان در زمینه‌های مختلف و همچنین ارائه خدمات ویژه برای انتخاب نام‌های اصیل، زیبا با توجه به اقتضائات ملی، قومی و محلی است و باعث خواهد شد ترویج نام‌های جدید جذاب، زیبا و نوآورانه متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی صورت گیرد.

رحمتی تصریح کرد: والدین می‌توانند در بستر اینترنت و با گوشی تلفن همراه با مراجعه به نشانی sahim.sabteahval.ir و بخش سامانه تعاملی نام از خدمات آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 749582

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان
  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان | این خانم روان درمانگر سریال است یا...؟ | پاشنه آشیل «افعی تهران» | ببینید
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است