Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رمضان زیراهی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: تجهیزات نیروی دریایی سپاه در بعد شناوری، پهبادی و موشکی به‌روز است.

وی با گرامیداشت سالروز حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در ۱۶ مهرماه سال ۱۳۶۶ در مقابله با آمریکا در خلیج فارس تصریح کرد: در صورت اشتباه و خطای محاسباتی دشمن، پاسخ دندان‌شکنی به آنان داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: هفته گذشته ۱۸۸ فروند پهپاد به سازمان نیروی دریایی سپاه الحاق شد که این مهم یک ظرفیت برجسته و ویژه محسوب می‌شود.

زیراهی اضافه کرد: پهپاد شناسایی و تهاجمی سپاه را یک ظرفیت منحصربه‌فرد در غرب آسیا است و اکنون نیروی دریایی سپاه دارای انواع و اقسام راکت، شناورهای موشک‌انداز، موشک‌های ساحل به دریا و دیگر تجهیزات پیشرفته نظامی و نیروی انسانی مجرب است.

آمادگی نیروی انسانی و تجهیزاتی سپاه

زیراهی با بیان اینکه پهبادهای یادشده توسط متخصصان صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در وزارت دفاع ساخته‌شده است خاطرنشان کرد: به زودی شناور اقیانوس‌پیما برای حضور در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها به سازمان نیروی دریایی سپاه ملحق می‌شود.

وی بابیان اینکه آمادگی نیروی دریایی سپاه در ابعاد نیروی انسانی و تجهیزاتی بسیار بالا است افزود: اگر دشمنان ایران اسلامی دست به خطا بزند و اشتباه محاسباتی کنند، رزمندگان اسلام به‌شدت با آنان برخورد می‌کنند.

زیراهی اظهار داشت: سردار شهید نادر مهدوی به هم‌رزمانش در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی در خلیج فارس ضربات مهلکی به استکبار جهانی وارد کردند که این روز به نام روز نیروی دریایی سپاه نام‌گذاری شده است.

تحرکات دشمن رصد می‌شود

وی با اشاره به برنامه‌های سالروز رشادت و حماسه‌آفرینی شهید نادر مهدوی و هم‌رزمانش در مقابله با آمریکا در خلیج فارس خاطرنشان کرد: به‌پاس مجاهدت و ایثار رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و عملیات مقابله به مثل در خلیج فارس که رزمندگان استان بوشهر نقش برجسته‌ای در مقابله با آمریکا داشتند برنامه ویژه‌ای اجرا می‌شود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از اجرای ۱۶ برنامه ویژه تجلیل از حماسه‌آفرینی شهید نادر مهدوی و هم‌رزمانش در ۱۶ مهر خبر داد و بیان کرد: گل باران محل شهادت این رزمندگان و رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه و برنامه‌های گوناگون دیگری در مناطق استان بوشهر برگزار می‌شود.

زیراهی با اشاره به تحرکات شناورهای بیگانه در خلیج فارس تأکید کرد: تمام تحرکات دشمنان در خلیج فارس توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی دریایی سپاه رصد می‌شود و این نیرو در آمادگی بالای عملیاتی قرار دارد.

کد خبر 5040766

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس ایالات متحده امریکا خلیج فارس نیروی دریایی سپاه خلیج فارس پهپاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر اربعین 99 شیوع کرونا گرگان کرمانشاه اربعین حسینی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه شهرکرد نیروی دریایی سپاه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی خود است؛ طرحی بلندپروازانه که هدف آن برآورده‌کردن نیازهای این کشور در حوزه نیروی دریایی است.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که ناو هواپیمابر ترکیه قرار است از فناوری «استوبار» (STOBAR) استفاده کند.

در این فناوری هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های روی عرشه و تنها با نیروی حاصل از موتور خود به پرواز درمی‌آیند.

در همین راستا، عرشه این ناوها را مانند سکوهای پرش اسکی، شیب‌دار می‌سازند.

بااین‌حال، ازآنجاکه بیشتر هواپیماهای استفاده‌شده روی این ناوها از قابلیت فرود عمودی بهره‌مند نیستند، کابل‌های فرود همچنان در هنگام فرود به هواپیماها کمک می‌کنند.

به گزارش «کلش ریپورت»، طول این کشتی ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن ۶۰ هزار تُن خواهد بود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، حداکثر سرعت این ناو هواپیمابر ترکیه به ۲۵ متر خواهد رسید.

بر اساس طرح اولیه آنکارا، این نا هواپیمابر ظرفیت حمل ۵۰ جنگنده را خواهد داشت که ۲۰ فروند از آن‌ها روی عرشه و ۳۰ فروند در آشیانه ناو نگهداری خواهند شد.

این ناو می‌تواند برای پرواز پرنده‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرد، از جمله جنگنده‌های «آنکا ۳»، هواگرد نظامی سبک «هورجت»، پهپاد «بیرقدار کیزیلما» و پهپاد «بیرقدار تی‌بی ۳».

طراحی و ساخت این ناو بر عهده دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه است؛ نهادی که گرچه تا امروز چندین ناوچه و ناوشکن تولید کرده، اما تجربه‌ای در حوزه ناو هواپیمابر ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیا به خلیج فارس در قرآن اشاره شده است؟ مفسران قرآن پاسخ می دهند (فیلم)
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست