Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان آنروا نسبت به فاجعه بهداشتی، خدماتی و آموزشی در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان به دلیل شیوع کرونا و نبود حمایت مالی برای خدمات‌رسانی هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، مسئولان ارشد آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی(آنروا) اخیرا درباره بحران مالی که منجر به عدم پرداخت حقوق کارمندان طی ماه‌های آتی یا مجبور شدن به کاهش خدمات‌رسانی در سایه نیاز شدید به خدمات برای مقابله با کرونا می‌شود، هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسئله باعث شده تا فلسطینی‌ها نگران فاجعه بهداشتی و خدماتی و آموزشی در اردوگاه‌های آوارگان در لبنان شوند.

کلاودیا کوردنی، مدیر آنروا در لبنان اخیرا در جریان بازدید از اردوگاه عین الحلوه و دیدار با نمایندگان کمیته‌های مردمی گفت: اوضاع در سایه شیوع کرونا در جهان بسیار دشوار است و اگر کمک‌های مالی جمع‌آوری نشود ما به سمت فاجعه در تمام سطوح می‌رویم. آنروا به اندازه‌ای که بتواند خدمات خود را ارائه می‌کند اما در نهایت امکانات مالی بسیار محدود است. اگر از آژانس، حمایت مالی نشود قادر به پرداخت حقوق کارمندانش نخواهد بود.

تمارا الرفاعی، نماینده کمیسر آنروا نیز گفت: آنروا نمی‌تواند بدون حمایت مالی خدمات اصلی خود را ارائه کند. فشارهای سیاسی و مالی زیاد است. فیلیپ لازارینی، کمیسر آنروا برای جذب حامیان مالی تلاش زیادی می‌کند.

ماتیاس شیمالی، مدیر آنروا در غزه نیز گفت: به دلیل بحران مالی نمی‌توانیم حقوق ماه‌های اکتبر و نوامبر ۳۰۰۰۰ کارمند را بپردازیم.

این مسئله نشان می‌دهد آنروا هدف محاصره سیاسی و مالی قرار گرفته است تا به فعالیت خود پایان دهد. برخی ساکنان اردوگاه‌ها نیز آنروا را به کوتاهی در خدمات‌رسانی همزمان با افزایش مبتلایان به کرونا از یکسو و بحران اقتصادی و معیشتی از سوی دیگر متهم کرده‌اند.

علی هویدی، پژوهشگر فلسطینی نیز گفت: کمک به آنروا برای انجام نقش خود و تأمین بودجه آن یک مسئولیت بین المللی است. نظام آنروا به شکل کنونی دیگر توانایی تعامل با فاجعه آوارگان فلسطینی را ندارد.

از سوی دیگر، کمیته‌های مردمی فلسطین از آنروا خواسته‌اند فورا حالت فوق العاده پزشکی اعلام کند. همچنین درخواست کرده‌اند بیمارستان میدانی در اردوگاه عین الحلوه برای معالجه بیماران کرونایی ایجاد کند یا با بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی برای انجام تست کرونا قرارداد ببندد. این کمیته‌ها همچنین از آنروا خواسته‌اند مشکل دانش‌آموزان فلسطینی را حل کند و برای آن‌ها مدرسه‌ای در شهر صیدا اجاره کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنروا لبنان اردوگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است