Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا حیدری امروز در یکصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به عدم برگزاری راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار کرد: موکب‌های ایرانی هرساله میلیاردها تومان برای میزبانی و خدمات‌رسانی به زائران پیاده در کشور عراق هزینه می‌کردند اما امسال بنا به شرایط حاکم، این جمعیت‌های مردمی در مناطق کم‌برخوردار حضور پیدا کرده و به جامعه محروم ساکن در این مناطق ارائه خدمات می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای شهر مشهد اظهارکرد: از تمامی ارادتمندان و شیفتگان اهل‌بیت(ع) که در ایام اربعین حسینی(ع) و همچنین دهه پایانی ماه صفر به زائران و عزاداران رضوی ارائه خدمت‌رسانی می‌کردند، تقاضا داریم نذورات خود را به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر ببرند و آنها را صرف حذف جریان کارتن‌خوابی و معتادان متجاهر و دیگر آسیب‌های این مناطق کنند.

وی به تشریح مناسبت‌های هفته جاری پرداخت و در ابتدا با گرامیداشت 14 مهرماه، روز دامپزشکی، اظهارکرد: این مجموعه حرفه‌ای، نقش بسزایی در بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت جامعه دارد، دامپزشکی، صرفا حرفه‌ای بعنوان مراقبت از دام و طیور در برابری بیماری‌ها نیست، بلکه با کنترل و نظارت بر حوزه مصرف مواد پروتئینی، نقش برجسته‌ای در سلامت جامعه ایفا می‌کند.

روز جهانی کودک، مناسبت دیگری بود که رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه به آن اشاره و تصریح کرد: کودکان برکت زندگی و سرمایه‌های آینده جامعه به شمار می‌آیند؛ آنان برای رشد و بالندگی خود، نیازها و در مفهوم دقیق‌تر، حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت.

حیدری با تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن حقوق کودکان در خانواده و در اجتماع، افزود: جامعه‌ای که به دنیای کودکان بی‌توجه باشد، مسیر توسعه را طی نخواهد کرد چراکه کودکان، سازندگان آینده کشور هستند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با تلاش‌های شورای شهر و اقدامات شهرداری بتوانیم مشهد را به شهر دوستدار کودک تبدیل کنیم و سیاست‌گذاری‌ها و مصوبات این حوزه نیز پیگیری شود.

رئیس شورای شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تسلیت اربعین حسینی(ع)، اظهارکرد: اربعین، یکی از فصل‌های زیارتی امام حسین(ع) است؛ زیارتی که گامی برای ارتباط تلقی می‌شود. ارتباطی که ما را به شناخت و آگاهی بیشتر رهنمون خواهد کرد و این شناخت و معرفت، ما را به سیره و روش و مشی زندگی امام‌حسین(ع) نزدیک می‌کند.

حیدری با اشاره به زیارت اربعین که منتسب به امام‌صادق(ع) است، افزود: در این زیارت، فرازهای بسیار دقیق و مهمی برای فلسفه قیام امام‌حسین(ع) ذکر شده است.

وی تصریح کرد: بر همگان روشن است که امام‌حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و فساد و امر به معرف و نهی از منکر و اصلاح امت و حکومت قیام کردند؛ علاوه‌بر این، امام صادق(ع) در فرازی از زیارت اربعین آورده‌اند که امام‌حسین(ع) خون داد و شهید شد تا جامعه و مردم را از جهل و نادانی رهایی بخشد.

حیدری گفت: این جهل به معنای علم در مقابل بی‌سوادی و مقابله با خرافات و اعتقادات پوچ و بی‌اساس نبوده بلکه به معنای جهل در برابر عقل است؛ جهلی که مردم را از فکر کردن، تشخیص دادن و تجزیه و تحلیل مسائل روز جامعه باز می‌دارد و منع می‌کند.

وی در ادامه اظهارکرد: اگر امام‌حسین(ع) جهل مردم را در عدم آگاهی آنها به احکام فقهی می‌دانست، در مسجد پیامبر(ص) به طرح احکام می‌پرداخت؛ اگر دغدغه تنها، جهل در باب معارف دینی بود، به تقسیر قرآن کریم مشغول می‌شد و به حکومت یزید نیز کاری نداشت.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به سخن امام‌علی(ع) که وحشتناک‌ترین فتنه بنی‌امیه را فتنه تاریکی در مقابل آگاهی و روشنایی می‌داند، گفت: بنی امیه درصدد بود تا مردم نتوانند حق را از باطل تشخیص دهند؛ امام‌حسین(ع) برهمین اساس و برای مبارزه با جهل و تاریکی قیام می‌کند و این تعبیر مقابله با تاریکی و ظلمت در سخنان امام(ع) در مسیر مدینه تا روز عاشورا کاملا روشن و واضح است.

حیدری خاطرنشان کرد: تیر بلا و مشقت و سختی‌ها نیز همیشه در انتظار کسی بوده که به دنبال فهم و بصیرت است؛ افرادی که نمی‌خواهند بفهمند، پیوسته زندگی آسوده و راحتی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در زیارت اربعین هم روی موضوع آگاهی و شناخت و معرفت برای آنچه استبداد حکومت اموی در جامعه ایجاد کرده و راه را برای بصیرت و فهم جامعه بسته‌است، اشاره شده، گفت: یزید برای مقابله با این روشنگری 2 راه روی امام‌حسین(ع) می‌گذارد؛ بیعت و شهادت.

حیدری گفت: امام‌حسین(ع) هزینه این شناخت و آگاهی را می‌پردازد و اگر امام(ع) را بعنوان شهید راه امر به معرف و مبارزه با فساد می‌دانیم، بعنوان شهید راه مبارزه با جهل و نادانی هم باید بدانیم.
رئیس شورای شهر مشهد در ادامه صحبت‌های خود به 20 مهرماه، روز بزرگداشت حافظ پرداخت و گفت: حافظ، غزل‌سرای بزرگ ایرانی است که قران مجید را از حفظ داشت.

حیدری افزود: شعر حافظ دارای ابعاد گوناگون و متنوع سرشار از راز و رمز و پرسش از حقیقت هستی است و اهل ادب و فرهنگ و هنر باید رسالت و مسئولیت خود را نسبت به این چهره فرهیخته ادا کنند.

مهمترین مصوبات یکصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

۱) تصویب لایحه تغییر نام یک میدان در مشهد تصویب شد.
امروز تغییرنام میدان هفتم‌آذر واقع در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به نام خلیج فارس با رای مثبت اعضا تصویب شد.

۲) تصویب لایحه تسویه مطالبات دانشگاه علوم پزشکی
بر اساس این ماده واحده، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، مطالبات دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابت املاک واقع در طرح‌های دارای اولویت و دیگر مطالبات آن دانشگاه در سال ۱۳۹۹ را، تا سقف مبلغ سه هزار میلیارد ریال، پس از درخواست دانشگاه، از طریق اعطای امتیاز پروانه ساختمانی، تهاتر ملک و سهم‌الشرکه پروژه‌های مشارکتی، انعقاد عقد حواله یا سایر قرارداد‌ها با اشخاص ثالث معرفی‌شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تسویه کند.

۳)تصویب لایحه ایجاد ناحیه (زون) فناوری و نوآوری مشهد و شرایط بهره برداری از آن
اعضای شورای شهر مشهد با تصویب این لایحه به شهرداری مشهد اجازه دادند به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های توسعه نوآوری و فناوری‌های نوین، ترغیب و تشویق کلیه واحد‌های فناوری و نوآوری (از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد، شرکت‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی، مراکز شتابدهنده، مراکز نوآوری، شرکت‌های خلاق و استارتاپی دارای مجوز فعالیت رسمی از نهاد‌های ذیربط) و بهره‌مندی از پتانسیل و ظرفیت‌های آنان در جهت پرداختن به چالش‌ها و محور‌های مدیریت شهری، نسبت به ایجاد ناحیه (زون) فناوری و نوآوری بنا بر بندهای زیر اقدام کند:
۱- ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت اراضی بایر دانشگاه فردوسی درخصوص توسعه فضا‌های مورد نیاز برای استقرار عملکرد‌های نوآور، ناحیه پیشنهادی در منطقه ۹ شهرداری و منطبق بر نقشه پیوست (ممهور به مهر شورای اسلامی شهر) و در دو فاز تعیین می‌شود.
تبصره: اجرایی‌شدن فاز ۲، منوط به ایجاد دسترسی دانشگاه فردوسی از بولوار پیروزی و هم‌پیوندی دانشگاه با این بولوار خواهد بود.
۲- شهرداری مشهد مقدس موظف است، به‌منظور تهیه آیین‌نامه اجرایی ضوابط کنترلی و شرایط استقرار واحد‌های فناوری و نوآوری و همچنین بررسی امکان استقرار این واحد‌ها در محدوده تعیین‌شده، نسبت به تشکیل کمیته ارزیابی (متشکل از نماینده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، نماینده معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد و نماینده پارک علم و فناوری خراسان رضوی) اقدام نماید.
تبصره ۱: آیین‌نامه مذکور می‌بایست حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، جهت اخذ تأییدیه، به شورای اسلامی شهر ارایه شود.
تبصره ۲: استقرار کلیه واحد‌های فناوری و نوآوری موضوع این مصوبه، در کاربری‌های مسکونی محدوده نقشه پیوست، منوط به رعایت شروط تعیین شده در آیین نامه اجرایی (از قبیل عدم ایجاد مزاحمت برای همسایگان، نداشتن شاکی از بین همسایگان، وجود درب ورودی مستقل از معبر) و همچنین اخذ تاییدیه از کمیته ارزیابی می‌باشد.
تبصره ۳: در فرآیند استقرار واحد‌های فناوری درون واحد‌های مسکونی، کاربری ساختمان، تغییر نخواهد یافت و صرفا به مجموعه اجازه فعالیت به صورت موقت داده می‌شود.
تبصره ۴: تولید و عرضه هرگونه کالای تجاری حتی مبتنی بر نوآوری در واحد‌های با کاربری مسکونی ممنوع است.

۴)تصویب لایحه واگذاری بهره‌برداری ازکارخانه نوآوری مشهد

بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، در راستای حمایت از کسب و کار‌های نوآورانه و نوپا و فراهم‌نمودن امکان بهره‌برداری از کارخانه نوآوری مشهد (واقع در انتهای بلوار کوثر- میدان پژوهش) توسط بخش خصوصی، عمومی و دولتی، بهره‌برداری از فضا‌های این کارخانه را بر اساس چارچوب شیوه نامه پیوست و رعایت تبصره‌های زیر، به بهره بردار واجد شرایط واگذار نماید.

۵) تصویب لایحه تأمین زمین و احداث ۱۰ گرم‌خانه در شهر مشهد
بر این اساس شهرداری مشهد مقدس مکلف است، در اجرای تبصره ۲۶ اصلاحی مصوبه شماره ۵/۹۸/۲۳۵۹۶/ش مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۰۷ و به‌منظور افزایش کرامت انسانی افراد بی‌بضاعت و بی‌خانمان، حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا‌شدن این مصوبه، نسبت به تأمین زمین و احداث ۱۰ گرم‌خانه به شرح بند‌ها و تبصره زیر اقدام نماید.
۱- زمین مورد نیاز از املاک متعلق به شهرداری و استفاده از ظرفیت سایر ارگان‌های دخیل و ذی‌ربط (از قبیل اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی) یا از طریق تملک املاک و اراضی جدید خواهد بود.
۲- ساخت گرم‌خانه‌ها با اولویت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین شهر یار (تبصره ۲۵ بودجه سال ۱۳۹۹)، تشکل‌های مردم نهاد، کمیته‌های اجتماعی و ستاد‌های بازآفرینی استان و شهرستان و در صورت عدم تحقق، از محل منابع داخلی شهرداری خواهد بود.
۳- بهره‌برداری از گرم‌خانه‌ها در قالب مشارکت با کلیه دستگاه‌های متولی و بر اساس فرآیند‌ها و ضوابط مشخص درخصوص جمع‌آوری و بهره‌برداری مشارکتی خواهد بود.
تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، لایحه موضوع این بند را حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ لازم‌الاجراشدن این مصوبه، جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارایه نماید.
۶) تصویب لایحه تمدید قرارداد برقراری انشعاب و تأمین برق و انرژی حرارتی مورد نیاز و اجاره محل نیروگاه در پایانه مسافربری امام رضا (ع)
بر این اساس به شهرداری مشهد مقدس (سازمان پایانه‌های مسافربری) اجازه داده می‌شود، نسبت به انعقاد قرارداد خرید و تامین برق مورد نیاز شهرداری به میزان حداکثر ۱/۵ مگاوات و تامین انرژی حرارتی رایگان مورد نیاز و قرارداد اجاره بها زمین مربوطه در پایانه مسافربری امام رضا (علیه‌السلام) با شرکت صنعت یاران انرژی فدک قدر (موضوع مصوبه شماره ۳/۹۲/۲۳۶۳/ش مورخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۸ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس)، به مدت ۳ (سه) سال و با رعایت تبصره زیر اقدام نماید.
۷) تصویب لایحه اندیشکده سیاستگذاری شهری
به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به‌منظور پاسخگویی به نیازهای مدیریت شهری در زمینه سیاستگذاری شهری و با عنایت به مجوز صادره توسط پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام به شماره ۵۴۵۳۴-۹۹۹۰ مورخ ۰۹/۰۲/۱۳۹۹، نسبت به دراختیار قراردادن مکان مناسب، ملزومات و خدمات اداری به صورت صلح بلاعوض به مدت ۵ سال به این پژوهشکده (اندیشکده سیاست‌گذاری شهری ) به شرح جدول پیوست و با رعایت تبصره‌های زیر اقدام نماید.
تبصره ۱- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، درخصوص امور تحقیق، پژوهش و آموزش موضوعات مربوط به حوزه مدیریت شهری، نسبت به عقد قرارداد با پژوهشکده مذکور مطابق فرآیندهای قانونی اقدام نماید.
تبصره ۲- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، بار مالی اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ و بودجه‌های سنواتی منعکس کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد اربعین شورای شهر امام حسین رئیس شورای شهر مشهد شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می شود شورای اسلامی شهر واحد های فناوری فناوری و نوآوری شهرداری مشهد بهره برداری اقدام نماید تصویب لایحه امام حسین ع زیر اقدام مورد نیاز گرم خانه تبصره ۲ واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: رویکرد و نگاه شورای ششم، توسعه متوازن و عدالت‌محور شهر است و با تعریف پروژه‌های مختلف و تخصیص ۵۰ درصد از بودجه عمرانی شهر به این مناطق، به دنبال این هستیم که مناطق کم‌برخوردار در مشهد نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، ظهر امروز_ هشتم اردیبهشت_ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، به مناسبت‌های پیش رو اشاره داشت و پیشاپیش هفته شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز معلم و روز کار و کارگر را تبریک و تهنیت گفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در ادامه این نشست، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

حاجی‌بگلو برهمین اساس، در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص مسدود شدن حساب‌های بانکی شهرداری مشهد، گفت: مسدود شدن حساب‌های بانکی در ادوار گذشته هم سابقه داشته و سال قبل هم شاهد بودیم که ریشه در حساب‌های فیمابین شهرداری مشهد با بانک مربوطه داشت.

وی افزود: این مسدود شدن در شرایطی اتفاق افتاد که شهرداری از این بانک، ۳ هزار میلیارد تومان مطالبات دارد؛ در عین حال، به لحاظ حقوقی این موضوع را پیگیری نکردیم و درحال حاضر هم مشکلی وجود ندارد.

حاجی‌بگلو درخصوص جایگاه و اهمیت شهر مشهد هم تصریح کرد: مشهد شهر زیارتی است و برهمین اساس، تمهیدات مختلفی را اندیشیده‌ایم؛ یکی از مهمترین موضوعات، بودجه زیارت و حاشیه شهر بوده که محقق نشده است و برای تصویب و اجرایی شدن آن، باید مطالعات لازم انجام و روال قانونی آن طی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در پاسخ به خبرنگار دیگری پیرامون رسانه، گفت: نگاه شورای ششم به حوزه رسانه، نگاه ویژه‌ای است و اصحاب رسانه را از خود می‌دانیم و همیشه خود را پاسخگوی آن‌ها می‌دانیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: این رویکرد حمایتی درخصوص رسانه‌هاست و نه «فیک‌نیوزها» که مدعی رسانه هستند؛ به چنین افرادی اهمیت نمی‌دهیم و اجازه توهین به دیگران را هم ندارند.

وی درخصوص روزنامه شهرآرا هم گفت: نسبت به این روزنامه، انتقاداتی داشتیم و در تذکرات مختلف این موضوع را مطرح کردیم؛ مؤسسه شهرآرا هم این نقطه نظرات و دغدغه‌ها را مدنظر قرار داد و امروز این مجموعه به عنوان یک رسانه بسیار قوی شناخته می‌شود.

رایگان شدن خدمات اتوبوسرانی، محور دیگر صحبت‌های خبرنگاران در این جلسه بود که حاجی‌‎بگلو افزود: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، در سال ۱۴۰۱، ۱۰ خط اتوبوسرانی در حاشیه شهر مشمول ۹۰ درصد تخفیف شد.

حاجی‌بگلو اظهارکرد: علاوه بر این، در سال ۱۴۰۲ هم طرح رایگان کردن اتوبوس به تصویب رسید، اما کمیته انطباق فرمانداری آن را رد کرد ولی در عین حال، تابع قانون هستیم.

خبرنگار دیگری از تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد سوال کرد و حاجی‌بگلو در این خصوص گفت: تفریغ بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید اما نسبت به این مصوبه مخالف بودم و نیازمند بررسی بیشتر داشت.

حاجی‌بگلو افزود: در گزارشات دریافتی پیرامون تفریغ بودجه ۱۴۰۱، برخی مبالغ پرداختی به یک فهرست ۱۰۰ نفره نامشخص بود؛ گزارش حسابرسی هم ایراداتی را نشان می‌دهد، اما هرآنچه قانون تصمیم بگیرد، تابع خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پاسخ به سوالی پیرامون تعرفه بهای خدمات شرکت «تات»، تصریح کرد: این بهای خدمات، سال گذشته کاهش یافت؛ در سال ۱۴۰۳ مجاز بودیم که این تعرفه‌ها را براساس نرخ تورم افزایش دهیم ولی این تعرفه‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش یافت که کمتر از میزان تورم است.

خبرنگار دیگری هم در این جلسه به نام‌گذاری خیابان طبرسی جنوبی به نام مبارک امام‌جواد (ع)، اشاره داشت و پیگیر این مصوبه شد که حاجی‌بگلو در این خصوص گفت: این مصوبه در کمیته انطباق فرمانداری تأیید نشده و نام‌گذاری انجام نمی‌شود.

رویکردهای شورای ششم پیرامون حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی محور دیگر سوالات خبرنگاران در این نشست خبری بود و حاجی‌‎بگلو افزود: شورای شهر و مدیریت شهری، حامی سرمایه‌گذاری است ولی برخی قوانین در این حوزه داریم که دست‌وپا گیر شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: آنچه مسلم بوده این است که جذب سرمایه‌گذار تنها به شهرداری و مدیریت شهری محدود نمی‌شود.

یکی دیگر از خبرنگاران پیرامون طرح سوال از شهردار نکاتی را مطرح کرد و حاجی‌بگلو در پاسخ گفت: این موضوع در دستورکار جلسه علنی آتی شوراست ولی به لحاظ آئین‌نامه‌ای این موضوع وجاهت قانونی ندارد چراکه شهرداری باید ظرف ۱۰ روز از طرح سوال، پاسخگویی کند؛ در عین حال، مشکل خاصی برای طرح سوال و پاسخگویی نداریم و هر عضوی می‌تواند مجدد طرح سوال داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پاسخ به سوالی پیرامون بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ مترو هم اظهار کرد: این پروژه تا هفته دولت درصدد هستیم که بهره‌برداری شود و همه اهتمام مدیریت شهری نیز بر این بوده است که تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری تونل‌های خطوط قطارشهری مشهد به اتمام برسد و وارد فاز تجهیز و آماده‌سازی شویم.

یکی دیگر از خبرنگاران از اقدامات مدیریت شهری در حاشیه شهر سوال پرسید و حاجی‌بگلو گفت: عملکرد و اقدامات شورای ششم و شهرداری در این دوره، در حاشیه شهر، به اذعان مردم و مدیران، عملکرد مطلوبی بوده است.

وی افزود: سعی ما بر این بوده است که شیب خدمت را به سمت حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار ببریم و با جدیت پیگیر افزایش سرانه‌های خدماتی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی بوده‌ایم تا در این شهر، مناطق کم‌برخوردار نداشته باشیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: براساس همین نگاه بوده که نیمی از بودجه عمرانی شهرداری در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر قرار گرفته است و پروژه‌های زودبازده یک و دو را هم اجرایی کردیم؛ امیدواریم دولت و دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز در این خصوص سهم و نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت: حتی مطالبات شهرداری از دولت نیز پرداخت نمی‌شود؛ مطالباتی که امروز این عدد به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده و حداکثر اگر ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان آن محقق شود.

مطالبات پیمانکاران شهرداری دیگر محور سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران بود و حاجی‌بگلو در این خصوص افزود: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار دارد و آن‌ها را قلب تپنده اجرایی شهرداری می‌دانیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: این پیمانکاران، سال‌های سال است که با شهرداری در تعامل بوده و نسبت به مدل پیمانکاری شهرداری نیز اشراف دارند.

وی گفت: تأخیر در واریزی مطالبات پیمانکاران همیشه بوده ولی هیچ‌گاه شاهد به این شکل نبوده که پیمانکاری نتواند طلب خود را وصول کند؛ همه سعی ما بر این بوده که تا نیمه اول امسال، تمامی بدهی‌های به پیمانکاران را تسویه کنیم.

حاجی‌بگلو بخش دیگری از صحبت‌های خود را به پروژه‌های زودبازده اختصاص داد و افزود: طی سه سال اخیر حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها تعریف کردیم که با خواست و مطالبه شهروندان هزینه و پروژه‌ها اجرا می‌شوند؛ این سیاست‌گذاری نیز در راستای تحقق توسعه متوازن و عدالت‌محور شهر مشهد بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه عملکرد و اقدامات شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، با وجود محدودیت منابع، عملکرد بسیار مطلوبی بوده، گفت: شهردار مشهد هم براساس ارزیابی‌های مختلف صورت گرفته، عملکرد رضایت‌بخش و به مراتب قوی‌تر از قبل داشته است.

یکی دیگر از محورهای سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران، تشریح سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات شورای شهر و مدیریت شهری درخصوص توسعه به شرق بود که حاجی‌بگلو در این خصوص اظهارکرد: به مرور زمان این موضوع را پیگیر هستیم و برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است.

حاجی‌بگلو در پایان با تقدیر از خبرنگاران، گفت: بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام شهر مشهد و استان به واسطه همین مطالبه‌گری واقعی و درست و به‌جای اصحاب رسانه به ثمر رسیده است؛ امیدواریم بتوانیم شهری زنده و با نشاط برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی داشته باشیم.

کد خبر 748410

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار