Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، فریبرز حسامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۶۷ هزار و ۹۷۰ مورد بازرسی طی نیمه اول امسال از واحد‌های صنفی استان انجام و منجر به تشکیل سه هزار و ۶۹۸ فقره پرونده تخلفاتی شد.

او  افزود: واحد‌های متخلف در رسته‌های مختلف صنفی به دلایلی همچون گرانفروشی، احتکار، امتناع از صدور فاکتور، رعایت نکردن دستور‌های بهداشتی و عرضه خارج از شبکه به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به افزایش شیوع کرونا در مرداد و شهریور گفت: این ۲ ماه یکهزار و ۶۶۰ واحد صنفی به منظور بررسی رعایت شیوه نامه های بهداشتی با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن، نیروی انتظامی و اداره بهداشت شهرستان‌ها بازرسی شدند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: در این راستا پرونده تخلفاتی برای ۲۴۳ واحد صنفی متخلف تشکیل شد و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

حسامی شناسایی ۲ واحد عمده فروشی استان به دلیل تخلف و تقلب در عرضه ۱۶۹ تن و ۶۹۰ کیلوگرم برنج را از جمله اقدامات ۶ ماهه امسال برشمرد و افزود: یک واحد عمده فروشی مواد غذایی و عامل توزیع کالای تنظیم بازار به اتهام گرانفروشی ۹۸ تن و ۳۳۰ کیلوگرم برنج پاکستانی دولتی به ارزش ۲۹۴ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال جریمه شد.

او اظهار داشت: همچنین یک واحد عمده فروشی کالای اساسی تنظیم بازار دولتی که ۹۸ تن و ۳۶۰ کیلوگرم برنج کم کیفیت و قیمت پایین را به جای برنج دولتی با کیفیت و قیمت بیشتر از نرخ مصوب عرضه کرده بود با تشکیل پرونده تخلفاتی به ارزش ۹ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال، متخلف شناخته شد.

حسامی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد‌های صنفی از قبیل کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت یا ارایه فاکتور و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، مراتب را به ستاد خبری استان با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

مجوز بیش از ۵۱ هزار واحد صنفی در لرستان صادر شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت معدن تجارت واحدهای متخلف تعزیرات حکومتی واحدصنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار ظهر چهارشنبه در دیدار صمیمی با اصناف و بازاریان شهرستان اظهار کرد: احداث این شهرک صنفی کارگاهی یکی از برنامه‌های پیش رو شهرداری در سال جاری است که با اتمام تهیه نقشه تفکیکی طرح، اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: با احداث این شهرک صنفی کارگاهی آن دسته از واحدهای صنفی که جنبه تولیدی دارند و نمی‌توانند در محیط‌های شهری به‌راحتی فعالیت کنند، و وجود آن‌ها به فضای شهر آسیب می‌رساند، به شهرک صنفی مورد نظر منتقل خواهند شد.

غفاری آثار با بیان اینکه به طور قطع احداث این شهرک صنفی زمینه مناسبی برای فعالیت اصناف مختلف در حوزه تولید در شهرستان رزن فراهم خواهد کرد در این امر مشارکت اصناف و واحدهای صنفی از نقش مؤثری برخوردار است، گفت: بر اساس استعلام‌های انجام شده بسیاری از تولیدکنندگان شهرستان آماده همکاری برای در اختیار گرفتن زمین‌های کوچک مقیاس در این شهرک هستند.

فرماندار رزن در ادامه احداث پارکینگ عمومی در این شهر را یکی از نیازهای ضروری و از مهم‌ترین مطالبات مردم رزن بویژه قشر اصناف دانست و تصریح کرد: راه و شهرسازی و نیز شهرداری رزن این امر مهم را با جدیت پیگیر هستند ضمن اینکه مشارکت مردم نیز برای تحقق این مطالبه مردمی از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به برخی از کالاهای اساسی تنظیم بازار در حال توزیع در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: در توزیع این کالاهای اساسی تنظیم بازاری همواره سعی بر آن شده روستاهای محروم سطح شهرستان در اولویت باشند.

کد خبر 6094532

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند