Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - با تسریع روند انجام مذاکرات از سوی شرکت ملی نفت ایران، قراردادهای اجاره 16 دکل حفاری خشکی مربوط به طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت امضا شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، امروز (دوشنبه، 14 مهرماه) قراردادهای اجاره 16 دکل حفاری خشکی میان شرکت ملی حفاری ایران و پیمانکاران پروژه‌های مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا دهقان، معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در حاشیه مراسم امضای این قراردادها با بیان اینکه تسریع در اجرای پروژه‌های مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت مورد تأکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است، گفت: با امضای 13 قرارداد مربوط به طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت در مردادماه امسال، اقدام‌های عملیاتی در راستای تسریع فرآیند انجام این پیمان‌ها در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر و مذاکرات فشرده دو ماهه مقرر شد قراردادهای مربوط به اجاره دکل‌های حفاری میان شرکت ملی حفاری ایران و پنج شرکت خصوصی فعال در حوزه حفاری نهایی شود تا خللی در روند اجرای بهنگام پروژه‌ها ایجاد نشود.
دهقان با بیان اینکه این قراردادها میان شرکت ملی حفاری ایران و پنج شرکت گلوبال پتروتک کیش، تنکو، گسترش انرژی پاسارگاد، توسعه پتروایران و شرکت صنایع نفت و انرژی قشم امضا شده است، افزود: با امضای این قراردادها 16 دکل شرکت ملی حفاری در راستای اجرای پروژه‌های مربوط به طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در میدان‌های سیاهمکان، زیلایی، منصورآباد، اهواز 1 و 4 و مارون 5 و 12 به‌کار گرفته خواهند شد.
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد: اجرای طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت که با مشارکت گسترده پیمانکاران ایرانی همراه است، اشتغال‌زایی خوبی در گستره طرح‌های تعریف‌شده به همراه خواهد داشت.
دهقان درباره دغدغه شرکت‌های طرف قرارداد برای تأمین به‌موقع لوله‌های بدون درز در اجرای پروژه‌های مربوط به این طرح نیز گفت: شرکت ملی نفت ایران در راستای حمایت همه‌جانبه از پیمانکاران و تولیدکنندگان داخلی اقدام‌های موثری انجام داده است. در این میان تنها دغدغه تحویل بهنگام لوله‌های بدون درز از سوی یکی از تولیدکنندگان داخلی مطرح است که با توجه به حجم سفارش‌های قبلی وزارت نفت از این شرکت و با اذعان به اینکه این شرکت تنها تأمین‌کننده لوله بدون درز در ایران است، تمهیداتی در چارچوب رفع مشکلات احتمالی از سوی شرکت ملی نفت ایران اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران در مسیر چابک‌سازی فرآیند فعالیت شرکت‌های درگیر در این طرح همچنین مقرر کرده است تا طرحی با عنوان استفاده از کالای معوض به اجرا درآید. به این معنا که تأمین کالاهای مورد نیاز شرکت‌های خصوصی در اجرای این طرح می‌تواند به‌صورت امانی و از محل منابع خود شرکت نفت انجام شود و در پایان پروژه یا در مراحل مختلف انجام کار، این کالا به شرکت ملی نفت ایران بازپس داده شود.
معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، همچنین در مورد روند اجرای دیگر قراردادهای مربوط به طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت: تاکنون 23 قرارداد مربوط به این طرح نهایی شده و از 10 قرارداد باقی مانده نیز برندگان دو مناقصه دیگر مشخص شده و یک مناقصه در مرحله نهایی قرار دارد.
دهقان اظهار امیدواری کرد با توجه به روند تعیین تکلیف قراردادها، تعداد قراردادهای امضاشده در اجرای طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت تا پایان سال به 30 قرارداد برسد.
معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت‌های نفت و گاز پارس و مهندسی و توسعه نفت (متن) به‌عنوان دو کارفرما در پروژه گوره - جاسک مشغول کارند و با تعامل مثبت میان این شرکت‌ها و روند فعلی اجرای پروژه‌های مختلف مربوط به این طرح، پیش‌بینی می‌شود این طرح بزرگ ملی تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود.
مشارکت حداکثری ملی حفاری در طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت
به گزارش شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی، مدیرعامل این شرکت نیز در حاشیه آیین امضای قراردادهای دکل‌های حفاری خشکی با پیمانکاران مجری پروژه‌های مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت: ملی حفاری به‌صورت مستقیم در مناقصه پروژه‌های طرح توسعه 28 مخزن در مناطق نفت‌خیز جنوب مشارکت، یا با شرکت‌های برنده این مناقصه‌ها در زمینه اختصاص دکل و ارائه خدمات یکپارچه فنی و مهندسی همکاری می‌کند.
موسوی با اشاره به اینکه اکنون 70 درصد عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور از سوی این شرکت انجام می‌شود، گفت: ملی حفاری افزون بر مشارکت در اجرای پروژه‌های موسوم به طرح توسعه 28 مخزن، با شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، شرکت مهندسی و توسعه نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران قرارداد همکاری دارد.
بر این اساس، شرکت ملی حفاری ایران با شرکت توسعه نفت و گاز انرژی قشم (OEID) در اجرای پروژه اهواز 1 و 4 با اختصاص دو دکل، با شرکت تنکو در پروژه مارون 2 و 5 با تخصیص سه دستگاه حفاری، با شرکت توسعه پترو ایران با کاربست دو دستگاه حفاری در طرح توسعه میدان نفتی منصورآباد و در همکاری با شرکت گلوبال پتروتک کیش با به‌کارگیری سه دستگاه حفاری در زمینه توسعه میدان زیلایی مشارکت می‌کند.
پنجمین قرارداد مربوط به مشارکت شرکت ملی حفاری و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در اجرای طرح توسعه میدان نفتی سیاهمکان است که ملی حفاری دو دستگاه حفاری تخصیص می‌دهد و در پروسه زمانی تعیین‌شده برای شتاب‌بخشی در اجرای این پروژه‌ها که مدت آن بین 12 تا 18 ماه تعیین شده، تعداد دستگاه‌های حفاری به 16 دکل افزایش خواهد یافت. در راستای این قراردادها شرکت ملی حفاری ایران حسب توافق با شرکت‌های مجری کار نسبت به ارائه خدمات فنی و تخصصی از جمله نمودارگیری و مدیریت پسماند و دیگر خدمات مورد نیاز نیز اقدام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح های نگهداشت و افزایش تولید نفت توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت شرکت ملی حفاری ایران اجرای پروژه اجرای پروژه دستگاه حفاری مربوط به طرح طرح توسعه امضا شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه

محمد بهمن مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : پیوستن شرکت‌های کرمانشاهی به بازار بورس کشور، یک فرآیند چندین مرحله‌ای و چندین ساله است که با پیگیری‌های استاندار، معاون اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برای استان کرمانشاه به یک فرآیند با بازده زمانی کوتاه تبدیل شد و توانستیم با بازار سرمایه ارتباط برقرار کنیم چرا که طی ۱۵ سال گذشته هیچ شرکتی در سازمان بورس پذیرش نشده است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، شرکت ذوب آهن بیستون به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی در سازمان بورس مورد پذیرش، درج نماد و معارفه قرار گرفت و تنها عرضه این شرکت باقی‌مانده که ان‌شاءالله با ارائه مجوز عرضه سهام از سازمان بورس، عرضه این سهام آغاز خواهد شد.

بهمن با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه در بازار بورس، اذعان کرد: در استان کرمانشاه یک شرکت دانش‌بنیان برای بازار بورس پذیرش شده که در حال طی مراحل درج نماد هستیم و این شرکت هم در فصل بهار عرضه خواهد شد؛ در آخرین روز‌های سال گذشته، پذیرش شرکت مانیزان در سازمان بورس صورت گرفت که از طرف سازمان این شرکت پذیرش شد و اکنون در حال رفع شروطی هستیم که فروش اوراق بهادار تهران برای این شرکت در نظر گرفته شده و پس از رفع این شروط، نماد آن درج و عرضه خواهد شد.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه ابراز کرد: اتفاق خوب دیگری که برای استان کرمانشاه و کشور در سال ۱۴۰۲ افتاد، این بود که اولین سهام پروژه کشور در بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای پذیره‌نویسی شد و این بازار برای پذیره نویسی شرکت بیواتانول کرمانشاه یا همان سوخت سبز زاگرس ایجاد شد و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پذیره‌نویسی آن انجام شده است.

بهمن از پیگیری شرکت‌های بیشتر برای ورود به بازار بورس خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که در سال جاری تعداد شرکت‌های مشمول بورس شده را در بازار بورس افزایش دهیم و در این راستا در حال مذاکره و بررسی شرایط دو عدد از شرکت‌های استان برای پذیرش در بازار بورس هستیم؛ علاوه بر این یک شرکت‌پروژه دیگر را هم پیگیری می‌کنیم تا پذیره‌نویسی آن در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای انجام شود.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در رابطه با تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس خاطرنشان کرد: یکی از منابعی که معمولاً واحد‌های صنعتی و تولیدی برای گسترش فعالیت و افزایش ظرفیت تولیداتشان استفاده می‌کنند تسهیلات بانکی است، لذا با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تسهیلات بانکی محدود شده، شرکت‌ها می‌توانند با پذیرش سهام خود در بازار سرمایه و عرضه، تأمین مالی مورد نیاز خود را از بازار بورس انجام دهند و از مابقی مشوق‌های بازار سرمایه به نفع خودشان استفاده کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئله با توجه به حضور شرکت‌ها در بازار بورس و سرمایه‌گذاری، تأمین مالی لازم است که به راحتی انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به تسهیلات ندارند و حتی با این امتیاز می‌توانند پروژه‌های جدیدی اجرا کرده و در فاز توسعه شرکت مشکل نداشته باشند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در مورد آمار شرکت‌های بورسی کرمانشاه اذعان کرد: با وجود سه شرکت و سهام پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۲ اضافه شد، تعداد شرکت‌های بورسی استان کرمانشاه از سه به هفت شرکت افزایش پیدا کرد و دو شرکت دیگر نیز در بازار فرابورس داریم که جمعا تعداد شرکت‌ها پروژه‌های استان در بورس و فرابورس از ۵ مورد به ۹ مورد افزایش پیدا کرد است.

بهمن با اشاره به میزان معاملات استان کرمانشاه بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ارزش معاملاتی که توسط مردم استان کرمانشاه صورت گرفته است حدودا ۵ هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۶۰ درصد فروش سهام و ۴۰ درصد خرید سهام بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • ثبت بیش از ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • جان‌فشانی در سنگر تولید
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور