Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سفر با قطار چند سالی است که در کشور ما نیز باب شده اما امکانات موجود با سطح و میزان تقاضا برابری نمی کند.

به گزارش تین نیوز، سرعت قطارهای مسافری در ایران همچنان پایین است و اگرچه سطح خدمات رفاهی به نحو چشمگیری بالا رفته اما تعدد قطارها در مسیرهای مختلف همچنان کم است.

در این میان اما برخی از مسیرهای ریلی قطاری بسیار پرطرفدار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال قطار تهران مشهد، یکی از پرترافیک ترین خطوط ریلی در بین تمام مسیر ها در ایران است به طوری که سالانه 40 درصد از مسافران ریلی کل کشور از این مسیر پر رفت و آمد استفاده می‌کنند. اما یک مشکل در اینجا وجود دارد و آن اینکه بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به مشهد را دارند، دقیقا نمی‌دانند چه نوع قطاری از لحاظ قیمت و خدمات برای آن‌ها مناسب است. در این گفتار، سعی داریم شما را همه امکانات و قطارهای این مسیر آشنا کنیم.

 

بهترین قطار تهران مشهد، با کدام معیار؟

الف) قطار زندگی تهران مشهد

اگر راحتی و کیفیت خدمات برای شما مهم است، پس قطار ۵ ستاره‌ زندگی یک گزینه‌ ایده آل برای شما محسوب می‌شود. در واقع به محض این که وارد کوپه‌ قطار زندگی می‌شوید، ظاهر لوکس و متفاوت صندلی‌های آن و فضای داخل کوپه شما را متحیر می‌کند. توصیه می‌کنیم اگر تعداد شما کمتر از ۴ نفر است بهتر است یک کوپه دربست قطار زندگی را در مسیر تهران مشهد را خریداری کنید و از ترکیب فضای گرم همراهان خود در کوپه های قطار زندگی نهایت لذت را ببرید.

در این قطار، هر کوپه مانند کوپه‌های قطار فدک دو نمایشگر ۱۸ اینچ وجود دارد که آرشیو متنوعی از انواع موسیقی‌ها و فیلم‌ها دارند و شما بسته به سلیقه‌ی خودتان می‌توانید موسیقی و یا فیلم دلخواهتان را هم بشنوید و هم ببینید. علاوه بر این، به هر مسافر یک جفت هندزفری با کیفیت بالا داده می‌شود که گوش کردن با آن یک تجربه خیلی خوب خواهد بود. خدمات دیگر قطار زندگی به ترتیب زیر است:

رستوران مجهز دو طبقه برای پذیرایی و سرو غذا

کتابخانه در راهرو برای خرید و اجاره کتاب

سرویس اختصصای مهمانداران شامل غذای اصلی، انواع نوشیدنی، غذای اصلی و دسر و میوه

 

ب) قطار فدک تهران به مشهد

قطارهای فدک آن‌قدر راحت و ایمن هستند که به آن هتل ۵ ستاره‌ی متحرک هم می‌گویند. قطارهای فدک سه کلاس مختلف دارند که مسافران با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارند می توانند کلاس مناسب‌شان را انتخاب کنند. هر کوپه‌ قطار فدک در مسیر تهران-مشهد چهار تخت خواب دارد. داخل هر کوپه دو نمایشگر وجود دارد که استفاده از تمام امکانات قطار را به شما آموزش می‌دهند و می‌توانید از روی آن موسیقی و فیلم مورد نظرتان را انتخاب کنید. طبق نظر کاربران شاید بتوانیم قطار فدک را بهترین قطار تهران مشهد و مشهد تهران بدانیم.

دمای هوا در داخل کوپه قابل تنظیم است و از نوار نمایشگر ورودی کوپه تنظیم می‌شود. در صورتی که ازمهمان‌دارها سوالی داشته باشید و یا به کمک آن‌ها احتیاج داشته باشید کافی است دکمه‌ی احظار مهماندار را لمس کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کمک شما بیایند. سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در داخل هر واگن تعبیه شده است.

اگر بگوییم خدمات پذیرایی در قطارهای فدک در حد یک رستوران خوب است اغراق نکرده‌ایم. پذیرایی از مسافران از بدو ورود و با نوشیدنی خوشامدگویی شروع می‌شود و تا لحظه‌ آخر سفر در فاصله‌های زمانی مختلف ادامه دارد. عصرانه، انواع نوشیدنی، میوه و وعده‌های غذایی اصلی که اغلب مسافران ۳ گزینه برای انتخاب آن دارند کیفیت فوق العاده‌ای دارند و در ظروف چینی سرو می‌شوند. قطار فدک برای خدمات و پذیرایی‌ها هزینه ای جدا از بلیت دریافت نمی‌کند.

 

قطار سیمرغ از تهران به مشهد

از دیگر قطارهای ویژه ای که در مسیر تهران به مشهد می‌تواند برای شما مناسب باشد، قطار سیمرغ است. این قطار در کل ۸ کوپه ۴ نفره دارد و در همه این کوپه ها امکانات رفاهی ویژه ای تعبیه شده است. دو دستگاه سرویس بهداشتی در هر طرف واگن ها، سیستم تهویه مطبوع برای هر کوپه، شیشه‌ های دوجداره و بدنه دولایه، سیستم صوتی و تصویری باکیفیت، پریز برق ۲۲۰ ولت برای استفاده هر مسافر، پذیرایی شام با منوی انتخابی، امکانات رستوران قطار با انواع آشامیدنی های گرم و سرد و تنقلات  از جمله سرویس های قطار سبز ویژه سیمرغ است.

 

سریع ترین قطار تهران مشهد (قطار پردیس)

در حال حاضر سریع ترین قطار تهران مشهد قطار پردیس است. این قطار اتوبوسی که از امکانات خوبی برخوردار است با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کند و در برخی موارد سرعت آن به حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد. سرعت معمول قطارهای عادی در این مسیر در حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است و این قطارها مسیر تهران مشهد را در حدود ۱۲ ساعت طی می کنند، در حالی که قطار پردیس مسیر ۱۲ ساعته تهران مشهد را تنها در ۸ ساعت می پیماید. علاوه بر این اخباری در مورد راه اندازی قطار سریع السیر تهران مشهد نیز موجود است، اما از آنجایی که مشخص نیست دقیقا چه زمانی به بهره برداری می رسد نمی توان بر آن اتکا کرد و فعلا سریع ترین قطار تهران مشهد قطار پردیس باقی می ماند.

 

قطار نور تهران به مشهد

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای مسیر تهران-مشهد قطار نور (یا نورالرضا) است. شرکت حمل‌و نقل ریلی نورالرضا (ع) قطارهایی را وارد مسیرهای ریلی ایران کرده که مطابق استاندارد بین‌المللی راه آهن (UIC) هستند و از لحاظ کیفیت با قطارهای اروپایی رقابت می‌کنند. قطار نورالرضا در مجموع ۵۴ واگن دارد که ۵ دستگاه از آن‌ها به رستوران اختصاص داده شده است. جالب است بدانید که این قطارهای همچنین دارای واگن ویژه‌ی بانوان نیز هست. امکانات و خدمات دیگر قطار نور عبارت است از:

واگن مجهز به سیستم تهویه هوا نمایشگرهای با کیفیت

آرشیو جدید و قدیمی فیلم و موسیقی به همراه هدفون

سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن

تجهیزات لوکسی مانند ماکروفر، بوفه و رستوران

بسته ویژه مسافران کودک

سرویس اختصاصی مسافر شامل نوشیدنی و تنقلات

 

قطار سروش تهران مشهد

قطار سروش یکی دیگر از واگن‌هایی است که در مسیر قطار تهران مشهد به مسافران خدمات ارائه می‌دهد. این قطار مسافربری به صورت اختصاصی در اختیار شرکت بن ریل قرار دارد. قطار سروش هم مانند قطار غزال ظرفیت ۴ نفره دارد و از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. البته بد نیست بدانید که این قطار مجهز به کتابخانه نیست. قطار سروش یکی از قطارهای لوکسی است که گزینه انتخابی بسیاری از مسافرین برای سفرهای ریلی است. جالب است بدانید که قطار سروش از مجموعه قطارهای غزال می باشد و تمامی امکانات قطارهای غزال در آنها نیز موجود است. امکانات دیگر قطارهای سروش عبارتند از:

کوپه‌های مجهز به صوت و تصویر

امکان استفاده از ویلچر

سرویس بهداشتی، ماکروفر و هدفون برای هر کوپه

کترینگ و سرویس نوشیدنی ویژه مختص هر مسافر

قیمت بلیط قطار تهران مشهد یکطرفه

با توجه به یکپارچه بودن سیستم ریلی کشور قیمت بلیط قطار سروش در تمامی سایت ها یکسان می باشد. اما برای تجربه حس اطمینان در خرید حتما از سایت هایی که پشتیبانی قوی ای ارایه میدهند بلیط های خود را خریداری نمایید. البته قیمت بلیط ها در اوایل عرضه با قیمتی بالاتر عرضه می‌شوند ولی با گذر زمان معمولاً به ثبات می‌رسد. قیمت بلیط قطار تهران مشهد در سال ۹۷ در بازه قیمتی ۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغیر است. به عنوان مثال، قطار فدک ۵ ستاره اکونومی ۱۲۰ قیمت دارد ولی ۵ ستاره به همراه هتل ۵ ستاره بین الملل ۲۶۵ هزار تومان است.

 

قیمت بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت

برای خرید بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت هزینه ها دوبرابر می‌شوند. مسیرهای پرطرفداری همچون مشهد تهران، تهران مشهد، تهران شیراز و تهران اصفهان همگی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و همین مسئله باعث می‌شود که هزینه تهیه بلیط برای این مسیرها در مقایسه با دیگر شهرها به مراتب بیشتر باشد. در کل بازه قیمتی بلیط رفت و برگشت این مسیر پرسفر بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

ضمنا اگر تمایل دارید اطلاعاتی درباره مسیر حرکت قطار تهران مشهد و ایستگاه های مسیر داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقاله مسیر حرکت قطار تهران مشهد و ایستگاه های توقف قطار را مطالعه کنید.

 

خرید آنلاین بلیط قطار تهران به مشهد

هر بلیط قطار ممکن است در روزهای یک ماه، در ساعت‌های یک روز، در روزهای مختلف هفته و حتی در ماه‌هایی از سال متفاوت باشند. پیشنهاد ما این است که برای استفاده از کوپه، در صورت امکان از بلیط های ساعت‌های صبح برای سفر استفاده کنید. چراکه بلیط هایی که در ساعات اولیه صبح هستند، معمولاً قیمت پایین تری دارند. اگر به دنبال رزرو کوپه دربست برای خود و خانواده خود هستید، قیمتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومان مقداری است که باید برای یک سفر دسته جمعی خوب و صمیمانه صرف کنید.

حالا که بهترین و مناسب ترین قطارهای مسافربری را به شما معرفی کردیم، بد نیست تا دیگر اقدام به خرید بلیط انلاین قطار تهران مشهد کنید. برای اینکار می‌توانید به سایت سامتیک مراجعه کنید. شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ساعی تهران در راستای هدف بنیادین خود در صنعت گردشگری جهت راحتی و آسایش هموطنان در تهیه بلیط قطار، اقدام به فروش بلیط قطار تهران مشهد کرده است. مسافران گرامی می‌توانند علاوه بر خرید اینترنتی بلیط هواپیما، از امکان استرداد آنلاین بلیط قطار و یا جتی پیگیری استرداد هم بهره مند شوند.

 

بهترین قطار تهران مشهد

سعی کردیم بهترین قطارهای تهران مشهد را معرفی کنیم و آن قطار زندگی است اما می توان گفت که هیچ قطار مناسبی برای همه نداریم و هر نوع قطار جوابگوی یک سری از مسافران خاص است. پس با در نظر گرفتن این واقعیت، بلیط قطار خود را رزرو کنید و مقدمات یک سفر خاطره انگیز و عالی را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بلیت قطار تهران مشهد سرعت قطارهای مسافری بهترین قطار تهران مشهد بلیط قطار تهران مشهد ترین قطار تهران مشهد مسیر تهران مشهد تهران مشهد قطار قیمت بلیط قطار سرویس بهداشتی تهران به مشهد تهران مشهد بهترین قطار قطار پردیس قطار زندگی دیگر قطار قطار فدک کوپه ها ۵ ستاره بلیط ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان درباره خبر توقف قطار عبوری افغانستان_ترکیه که از خاک ایران قرار است عبور کند، گفت: اظهار نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران ناشی از بی اطلاعی بود در صورتی که اطلاع رسانی‌ها از ۹ فروردین انجام شده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مصطفی رضایی مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان درباره خبر ورود اولین قطار ترانزیتی افغانستان _ ترکیه به ایران و تکذیبیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در مورد اولین قطار ترانزیتی که از مبداء افغانستان به مقصد ترکیه وارد مرز‌های شرقی کشور شد، تصاویری که روز ورود قطار مشخص است در مرز‌های شرقی کشور نشان می‌دهد که قطار چه موقعیتی دارد، وارد شده و در ایستگاه مرزی ایران متوقف شده است.

وی افزود: چیزی که مشخص است آنست که این قطار اول اردیبهشت ماه سال جاری از مرز شمتیق وارد کشور شد و در ایستگاه شمتیق متوقف شد و هنوز هم بعد از چند روز در این ایستگاه قرار دارد. اما این که چرا راه‌آهن کشور این خبر را تکذیب کرد، ما هم متعجب شدیم و این تکذیب یک دلیل بیشتر نمی‌تواند داشته باشد، آن هم عدم اطلاع مدیرانی بوده که اظهار نظر کردند و بدون بررسی و بدون اطلاع مطلبی را در این مورد بیان داشتند.

وی ادامه داد: این اظهار نظر تبعات منفی برای کشور دارد و آنچه که باعث شد رسانه‌های معاند هم بهره برداری خودشان را داشته باشند که قطعا تعاملات و ارتباطات حسنه بین دو کشور را هدف قرار داده‌اند.

رضایی گفت: مقداری قضیه عجیب شد، از آنجایی که در راه‌آهن افغانستان خروج این قطار با بدرقه و مراسم با شکوهی انجام شد و همه دیدند که قطار از مرز افغانستان خارج شده و وارد ایران شده است. از طرف دیگر وقتی که راه‌آهن تکذیب کرد، نگرانی‌ها در راه‌آهن افغانستان و تجار افغانستانی شکل گرفت که این قطار پرواز که نکرده و از مسیر دیگری هم که راه ندارد و این باعث شد که یک برداشت‌های منفی و حتی تمسخر آمیزی هم نسبت به این موضوع شکل بگیرد که قطار وارد ایران شده و غیب شد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان درباره دلیل این موضع گیری ضد و نقیض راه‌آهن کشور اظهار کرد: رسانه‌ها خبر زدند که قطار وارد شد و متوقف شد و بعد راه‌آهن ورود قطار را تکذیب کرد، و اتفاقات بعدی آن انجام شد. در یک جمله می‌توان گفت این اظهار نظر هم ناشی از عدم اطلاع بود، کنسرسیوم توسعه ریلی با هماهنگی وزارت راه و نمایندگی رئیس جمهور در امور افغانستان کار خودش را با سرمایه گذاری بزرگترین شرکت‌های ریلی کشور در افغانستان آغاز کرد، دو مسئولیت دارد.

وی افزود: در یک سال گذشته اصل مسئولیت کنسرسیوم در افغانستان رفع نواقص و توسعه خطوط ریلی و ایستگاه‌های راه‌آهن در افغانستان بود که از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و ایستگاه‌های متروکه با اقدام مشترک کنسرسیوم و راه‌آهن افغانستان بازسازی شد و تجهیز شد و پرسنل در آنجا مستقر شد و این توسعه خطوط ریلی در دستور کار قرارگرفت و قطار‌های متعددی هم بابت تکمیل این خط ریلی به افغانستان انتقال دادیم.

وی ادامه داد:، اما مسئولیت دومی که از جانب وزارت راه و دستور مستقیم وزارت راه و شهرسازی بر عهده این کنسرسیوم است و شرکت‌های تابع اون کذاشته شد، این بود که بهره‌برداری و توسعه خطوط ریلی افغانستان را برای انتقال بار‌های تجاری به ایران به صورت ترانزیت، چه واردات و چه صادرات انجام دهد.

مصطفی رضایی مطرح کرد: برای این منظور با حضور مسئولین عالی رتبه کشور در مورخ ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ قرارداد بسیار جامعی بین کنسرسیوم توسعه ریلی و مسئولین هیئت حاکمه افغانستان شکل گرفت با تایید رئیس اداره راه آهن افغانستان و رئیس هیئت وزرا افغانستان این قرارداد شکل گرفت و بهره برداری از خط ریلی که در افغانستان احداث شده بود به این کنسرسیوم واگذار شد.

وی اضافه کرد: ما هم بر اساس وظیفه‌ای که برای ما مشخص شده بود باید هط را برای انتقال اموال تجاری و وسیله‌های تجاری از مسیر خطوط ریلی ایران شروع به کار می‌کردیم.

وی تصریح کرد: یعنی هیچ کشوری معتل ما نمی‌ماند. ما زمانی که می‌گوییم کریدور ریلی در رقابت با یک تعداد کریدور دیگر است یعنی هر کشوری دوست دارد مسیر انتقال را از کشور خودش عبور دهد تا درآمد کسب کند و توسعه منطقه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: این کنسرسیوم در رقابت با کریدور لاجوردی که از مسیر ترکمنستان دریای خزر را رد می‌کند و می‌رود به سمت آذربایجان و ترکیه و اروپا وارد این حوزه شد؛ و رقبای جدی بین المللی در این حوزه داشتیم و مواد معدنی افغانستان خیلی وقت‌ها از این مسیر به اروپا منتقل می‌شد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان درباره یکی دیگر از رقبا در کریدور تجاری ریلی برای تجارت گفت: همچنین در رقابت با کریدور ریلی و جاده‌ای که افغانستان با پاکستان دارد و متصل می‌شود به بنادر و افغانستان غز این طریق به آب‌های آزاد راه پیدا کرده است.

وی افزود: ما زمانی وارد این عرصه شدیم که این دو کریدور فعال بود و بعد از رفع نواقص اولویت‌داری که توسط کنسرسیوم صورت گرفت حالا نوبت این بود که بهره‌برداری از این خط آغاز شود که به دستور مسئولین بالادستی وزارت راه و کشور، این اولین قطار تجاری و ترانزیت از افغانستان به سمت ترکیه می‌خواست برود و وارد کشور شد.

وی ادامه داد: علت این اظهار نظر ضد و نقیض در مجموعه راه آهن عدم اطلاع از این مسئولیت کنسرسیوم بود و انتظار داشتن که کنسرسیوم فقط مصالح خط و ادوات ریلی حمل کند.

رضایی مطرح کرد: ببینید زمانی که می‌گوییم کریدور و هزاران میلیارد تومان جمهوری اسلامی ایران در افغانستان هزینه کرده تا این کریدور به بهره‌برداری برسد، اینکه راه آهن این خط را منوط به حمل مصالح کند، خب این خارج از منافع ملی است و هیچ عقل سلیمی چنین برداشتی از این خط ریلی نخواهد داشت و این می‌شود یک مسیر محلی که فقط جابجایی مصالح خواهد داشت.

وی اضافه کرد: البته به دلیل محدودیت‌های راه آهن در نیرو و خدمات اگر این بهره برداری تجاری در ماه‌های آینده اتفاق می‌افتاد شاید بهتر بود. اما منافع جمهوری اسلامی به ما این اجازه را نمی‌داد و ما متعهد بودیم که زودتر وارد این بهره برداری تجاری شویم.

وی درباره نامه نگاری‌های رسمی در این خصوص گفت: ۲۲ روز قبل در تاریخ ۹ فروردین نامه نگاری خطاب به راه آهن و سایر دستگاه‌ها انجام شد که این عملیات با هماهنگی معاونین وزارت راه و شهرسازی و نماینده رئیس جمهور انجام شده بود.

وی افزود: حتی هماهنگی‌ها با مرزبانی و نیروی انتظامی هم انجام شد و استانداری خراسان رضوی نامه‌ای را خطاب به همه ارسال کرده بود که زین پس علاوه بر جابجایی ادوات ریلی از این خط، بار تجاری هم به مقصد ترکیه از طریق سیستم ریلی جابجا می‌شود.

وی ادامه داد: این اطلاع رسانی در تاریخ ۲۰ فروردین انجام شد و وزارت کشور نیز اجازه ورود را در این خصوص داده است.

رضایی مطرح کرد: قطار وارد مرز شمتیق شد و هماهنگی گمرکی آن انجام شد و هم گمرک و هم مرزبانی در این خصوص هماهنگ بودند. قطار در انتظار تشریفات ریلی بود و دو دستگاه دیگر هم پس از این قرار بود که به سمت ایران بیایند، اما با دستور توقفی که راه آهن داد، پروژه رفع نواقص نیز متوقف شد، زیرا واگن‌های ادوات در ایستگاه‌های شاهرود و خواف که منتظر لوکوموتیو بودن هم به مشکل خوردند.

وی در پایان گفت: از طرفی این یک عملیات استراتژیک برای جمهوری اسلامی ایران بود تا از سرعت ۳۰ و ۴۰ به سرعت ۱۴۰ کیلومتر برسد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب