Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نظارت‌های دامپزشکی در حوزه صیانت از سلامت غذایی مردم و سرمایه دامی منطقه باید دقیق باشد.

حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی همزمان با 14 مهرماه روز دامپزشکی در دیدار با مسئولان دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: قداست کار دامپزشکی در تامین سلامت غذا و امنیت غذایی مردم است و این مسئولیت باید با اقدامات نظارتی پررنگ‌تر از قبل در جامعه نمود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی مدیریت‌ها باید آرمانی و نظام صیانتی باید به طور دقیق اجرایی شود، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است نظارت‌های دامپزشکی در حوزه صیانت از سلامت غذایی مردم و سرمایه دامی منطقه نیز به طور کامل رصد و بررسی شود.
امام جمعه اردبیل با تاکید بر لزوم پیوند مراکز اجرائی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی گفت: در حال حاضر سرعت تحولات علمی و قدرت بهره‌وری در حوزه‌های مختلف فنی افزایش چشمگیری یافته و ضرورت دارد دامپزشکی به عنوان یک ارگان تخصصی در تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه با مراکز دانش بنیان ارتباط مستمر داشته باشد.
عاملی تصریح کرد: دامپزشکی باید کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را سرلوحه کارهای خویش قرار دهد و در راستای گزارش‌دهی و ارائه راهکار با هدف افزایش بهره‌وری به مسئولان پیش قدم باشد.
وی ادامه داد: اگر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در جمعیت دامی کنترل و مهار نشود، قطعا با ورود به جمعیت انسانی جامعه را فلج کرده و بحران امنیتی و اجتماعی بوجود می‌آورد بنابراین کوچکترین بی‌توجهی در این حوزه خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.
امام جمعه اردبیل افزود: دامپزشکی در ماموریت‌های خود تکلیف سنگینی در حفظ و بهبود شاخص‌های سلامت برعهده دارد که انجام درست و دقیق این وظایف محوله می‌تواند در تامین سلامت جامعه نیز نقشی اساسی ایفا کند.
در این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد دامپزشکی در حوزه های مختلف اظهار کرد: 90 درصد از وظایف دامپزشکی در حوزه اجرائی و در بخش‌های مختلف صدور پروانه دامداری‌ها، مرغداری‌ها و آبزیان و نیز در حوزه پیشگیری و درمان و تهیه و توزیع واکسن‌های دامی به بخش خصوصی واگذار شده است.
بهلول تکلوی گفت: 10 درصد دیگر جزو وظایف حاکمیتی دامپزشکی در حوزه‌های بیماری‌های مهم و استراتژیک دامی است که قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.
وی تصریح کرد: چهار درصد تولیدات دامی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود که بالغ بر 25 تا 30 درصد درصد تولیدات به مصرف داخل استان رسیده و بقیه به صورت خام از استان خارج می‌شود که تأثیرات منفی در حوزه اشتغال، افزایش و بهره‌وری بدنبال دارد.
تکلوی خاطرنشان کرد: حراست از این سرمایه عظیم دامی در راستای تولید و فرآورده دامی به مثابه ایجاد اشتغال و ثبات شغلی افراد فعال در این صنف است و دامپزشکی همواره در حال خدمت‌رسانی به مردم می‌باشد.
مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه همکاران دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی در تأمین غذا و امنیت غذایی جامعه و حفظ و حراست از جمعیت دامی، در صعب‌العبورترین و دورافتاده‌ترین روستاها و شرایط نامناسب آب و هوائی تلاش می‌کنند، افزود: تمام تلاش و همت خود را به کار خواهیم بست تا در بحث کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها سلامت جامعه را تامین نمائیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دامپزشكي سلامت غذایی دامپزشکی در حوزه غذایی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود فاضل، در مراسم روز ماما، گفت: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی، حوزه پزشکی را بی تردید پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به توسط گفتگو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه نماید که نگاه ویژه ای در تأمین نیازهای حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی ازجمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل، ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ی سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

کد خبر 6096079 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند