Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اسماعیلی دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید، از مجموع ۲۶۰ مدرسه شهری و روستایی این شهرستان، دانش‌آموزان ۲۴۹ مدرسه به اینترنت دسترسی ندارند.

وی با اشاره به اقدامات و تمهیدات لازم برای رفع این مشکل گفت: تمام مناطق و مدارسی که با مشکل قطعی و یا نبود اینترنت در لارستان مواجه هستند و به نوعی آموزش مجازی بر بستر فناوری ارتباطی در آنها مناسب و یا ممکن نیست، احصا و به مقامات و مسئولان اجرایی در سطح استان ، شهرستان و همچنین به وزارت اموزش و پرورش اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی بیان کرد: بر اساس نشست های هم اندیشی و حتی مصوبه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان لارستان اقدامات و تمهیدات لازم برای رفع این چالش اندیشده شده و شرکت مخابرات نیز اعلام کرده که در حال رسیدگی و رفع مشکل در این مناطق است.

مدیر آموزش و پرورش لارستان همچنین گفت: بیش از ۲۰۰ دانش آموز نیازمند مستعد و نخبه در لارستان شناسایی شده اند که آموزش و پرورش با همکاری خیرین به دنبال رفع نیازهای آموزشی از جمله تامین تبلت و سایر اقلام مورد نیاز بهداشتی برای آنهاست.

وی بیان کرد: تاکنون و با همکاری خیرین و نیک اندیشان شهرستان لارستان ۷۰ دستگاه تبلت به قیمت هر تبلیت بالای ۲۰ میلیون ریال برای این دانش آموزان خریداری شده و در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تحصیل و آموزش دانش آموزان در شهرستان لارستان با توجه به بیماری  کرونا و زرد بودن وضعیت این شهرستان همچنان به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی)  است، گفت: میزان حضور دانش آموزان در مقاطع ابتدایی در کلاس های درس و به صورت حضوری حدود ۱۰ درصد اعلام شده است.

اسماعیلی بیان داشت: این میزان ۱۰ درصد حضوری در مقطع ابتدایی بیشتر در مدارس روستایی و یا اتباع افغانستان هستند.

اسماعیلی گفت: آموزش حدود ۶۰ درصد دانش آموزان مقاطع ابتدایی این شهرستان نیز به صورت غیرحضوری و ۳۰ درصد نیز به صورت ترکیبی(حضوری و غیرحضوری) است.

مدیرآموزش و پرورش لارستان بیان کرد: ۶۰ درصد آموزش دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم این شهرستان به صورت غیرحضوری ، ۱۰ درصد ترکیبی و ۳۰ درصد حضوری هستند که بیشتر هنرستان ها و مناطق روستایی را شامل می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش و سیستم آموزشی بر آموزش حضوری دانش آموزان است ، گفت: البته با این وجود خانواده ها به ویژه در مقطع ابتدایی استقبال چندانی نمی کنند و مانع حضور فرزندان خود در مدارس می شوند.

وی ابراز داشت: بیشترین میزان حضور دانش آموزان بر سر کلاس های درس در هر سه مقطع بیشتر در مناطق روستایی و اتباع افغانستان است.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش شهرستان لارستان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز افغانی در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان لارستان مشغول تحصیل هستند که آموزش حدود  ۹۰درصد این دانش اموزان به صورت حضوری است.

اسماعیلی گفت: همچنین  بر اساس دستوراعلمل های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا و اعلام وزارت آموزش و پرورش برای هر کلاس درس حدود ۳۵ دقیقه در نظر گرفته شده و میزان حضور دانش آموزان در مدرسه در طول یک روز از حدود ۲ساعت نباید بیشتر باشد و البته دانش آموزان زنگ تفریح ندارند.

وی اضافه کرد: چینش و تنظیم صندلی ها ، استفاده از مواد ضدعفونی و ملزم بودن استفاده از ماسک برای دانش آموزان و معلمان نیز از ضروریات و دستورالعمل های ابلاغی ستاد مدیریت کرونا در مدارس است که همه مدارس و مدیران و معلمان ملزم به رعایت این مسایل هستند.

۱۵ شهریور امسال همزمان با سراسر کشور، ۲۴ هزار دانش آموز لارستانی، سال تحصیلی جدید (۱۳۹۹- ۱۴۰۰) را با توجه به شرایط کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب ۲۶۰ فضای آموزشی و یک هزار و ۲۵۰ کلاس درس آغاز کردند.

از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر در مقطع ابتدایی، پنج هزار و ۷۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و چهار هزارو ۵۰۰ نفر در مقطع متوسطه دوم به تحصیل اشتغال دارند.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار و با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

برچسب‌ها مدارس اینترنت لارستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اینترنت لارستان مدارس اینترنت لارستان اخبار کنکور شهرستان لارستان دانش آموزان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران، محمد حیدری منش  فرماندار فیروزکوه ضمن قدردانی از اعضای این شورا که در سال گذشته با دغدغه مسائل شورا را دنبال و دستاوردهای خوبی را به همراه داشتند از مدیر آموزش و پرورش شهرستان و کلیه همکاران فرهنگی و تمام کسانی که در راستای اعتلای مسائل آموزش و پرورش در سطح شهرستان زحمات زیادی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد .

وی در خصوص اقداماتی که باید در سال جدید در این شورا در نظر قرار بگیرد عنوان کرد :ما باید با رویکرد نهادینه سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این مسیر گام برداریم.

حیدری منش اظهار داشت: این اقدامات باید به شکلی باشد که در آینده نه چندان دور در سطح شهرستان دانش آموزانی چند ساحتی در حوزه‌های مختلف اعتقادی، علمی و فرهنگی داشته باشیم که بتوانند برای آینده کشور عزیزمان منشأ تحول و خیر باشند بر این اساس باید در حوزه فرهنگی و اعتقادی برنامه‌های ویژه‌ای در سطح آموزش و پرورش برگزار گردد.

وی در پایان مصوبات این جلسه را که شامل ایجاد کارگروه در جهت نهادینه سازی فرهنگ و اعتقاد، ایجاد کارگروه فرهنگی ذیل شورای آموزش و پرورش با مشارکت مجموعه آموزش و پرورش بسیج و امور مساجد برای حضور فعال تشکل‌های دانش‌آموزی برای نهادینه سازی الگو در دانش آموزان، برگزاری یادواره شهدا دانش آموزان شهرستان در راستای حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرستاندر راستای الگوسازی برای دانش آموزان بیان داشت.

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران