Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@17:27:07 GMT

طرح مثلث توسعه اقتصادی گسترش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۴۹۷۶

طرح مثلث توسعه اقتصادی گسترش می یابد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رضا حسینی دبیر کمیته راهبری معین های اقتصادی خراسان رضوی در  چهارمین جلسه کمیته راهبری معین های اقتصادی استان گفت: انتخاب رزم حسینی اتفاق مبارکی است که می تواند باعث  ملی شدن طرح مثلث توسعه اقتصادی در چهارچوب برنامه های مسئولیت پذیری اجتماعی صنایع و شرکت های بزرگ صنعتی کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حضور نداشتن رزم حسینی به عنوان استاندار مشکلی ایجاد نخواهد کرد، چون تفکر او در این خصوص در استان نهادینه شده است و دنبال خواهد شد.

لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: با تصدی مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی استاندار سابق خراسان رضوی، نه تنها طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی استان کمرنگ نخواهد شد بلکه با جدیت بیشتری پیگیر تداوم آن در بخش‌های مختلف هستیم.

او افزود: این طرح در قالب برنامه دوم رزم حسینی برای تصدی پست وزارت صمت به مجلس شورای اسلامی ارائه و در کمیسیون‌های مختلف مجلس، مجمع نمایندگان استان‌ها و همچنین در صحن علنی مجلس مطرح  و به سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ داده شد، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، این طرح به عنوان برنامه جامعی که می‌تواند در شرایط کنونی تحول ایجاد کند مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

دانشگاه فردوسی مشهد ناظر اجرای توسعه مثلث اقتصادی است

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان ادامه داد: اجرای این برنامه در قالب اجرای مسئولیت‌ پذیری اجتماعی در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است و قرار بر این شد تا در مکاتبه‌ای با استانداران و نمایندگان مجلس، این طرح در قالب برنامه اجرایی برای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی تشریح شود و مشروط به درخواست استانداران و همراهی ارکان حاکمیتی آن استان، بسترهای اجرای آن ایجاد شود و بنگاه ها و شرکت های بزرگ زیر مجموعه وزارت صمت در آن استان هم برای عملیاتی کردن کار معرفی خواهد شد.

لبافی بیان کرد: با توجه به اجرایی شدن این طرح در خراسان رضوی، این استان و‌ کمیته راهبری معین های استان در این راستا می تواند منشاء اثر باشد و با تعریف و تدوین راهکارهای عملیاتی، تجربیات خود را به سایر استان ها منتقل کند.

 

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح مثلث اقتصادی معین های اقتصادی خراسان رضوی استاندار سابق خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد

بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در مورد رتبه دوم ایران در بحث رشد اقتصادی در بین ۲۰کشور برتر دنیا از لحاظ رشد اقتصادی ، گفت: در سال اول دولت تراز تجاری مثبتی داشتیم چهار میلیارد دلار ارزاوری برای کشور داشتیم که این حاصل تلاش‌های شبانه روزی دولت بود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: دیپلماسی منطقه ای و اقتصادی دولت یکی از برنامه های دولت بود که اقدامات  مثبتی در این زمینه انجام شد. پیوستن به قراردادهای  منطقه ای مثل بریکس، شانگهای و اوراسیا تاثیر مثبتی بر تقویت ارتباطات تجاری ما داشته است که باید تقویت شود چرا که قطعا در آینده اثرات مثبت خودش را بیشتر از زمان فعلی دارد. به کارگیری سیاست های فعال و هوشمندانه در بازار جهانی انرژی رویکرد بسیار مثبتی بوده است که ما انجام دادیم و توسعه تجارت انرژی ایران با پیگیری صدور خدمات فنی و مهندسی و توان دانش بنیان کشور در جهت بازسازی پالایشگاه های مستهلک شده در کنار عضویت در بریکس و پیوستن به پیمان شانگهای زمینه ساز اصلی رشد اقتصادی کشور در سال گذشته شده است و امسال باید با مشارکت مستقیم مردم در جهش تولید نفت و گاز، این رویکرد تداوم داشته باشد.

محبی بیان کرد: پیوستن ما به بریکس و شانگهای تغییرات اساسی در اقتصادمان بوجود آورده است اما باید این قبیل اقدامات تداوم داشته باشد و تبدیل به ارتباطات رسمی طرفینی شود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: رشد ما در بحث فروش نفت گاز، صدور خدمات فنی و مهندسی و بازسازی پالایشگاههای نیمه فعال کشورهای همراه و همسو با ما بسیا خوب بوده است و عمده رشد اقتصادی مان نیز از همین حوزه ها حاصل شده است.

محبی خاطر نشان کرد: دولت زمینه ها را فراهم کرده است  که رشد اقتصادی بهتری را تجربه کنیم تا عقب افتادگی هایمان در دهه های گذشته را نیز جبران کنیم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه