Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@15:29:12 GMT

پایان دوران تلخ ویلموتس با درخشش ستاره‌های جدید

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۴۹۸۹

پایان دوران تلخ ویلموتس با درخشش ستاره‌های جدید

لیست دراگان اسکوچیچ شگفتی‌هایی به همراه داشت و چند بازیکن در شرایطی بحرانی و البته بدون تجربه آنچنانی در تیم ملی، مورد اعتماد و وثوق قرار گرفته‌اند.

به گزارش "ورزش سه"،  ماه‌ها انتظار برای رونمایی از اولین لیست سرمربی کروات تیم ملی خاتمه یافت و دو بازی دوستانه برابر ازبکستان و مالی فرصتی است تا با تیم ملی ورژن دراگان اسکوچیچ آشنا شویم؛ لیستی که البته با سورپرایزهایی ویژه نیز همراه بود و علاوه بر دعوت از چند بازیکن جوان، ملی‌پوشان با تجربه‌ای از تیم ملی دور ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در واقع عدم حضور بازیکنان باتجربه و کارکشته‌ای نظیر امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، کریم انصاری‌فرد و حتی سعید عزت‌اللهی و رامین رضائیان که پس از جام ملت‌های 2015 کم کم خودشان را به ترکیب اصلی تیم ملی رسانده بودند، از نکات جالب توجه این لیست به شمار می‌رود و در عوض بازیکنانی نظیر سیامک نعمتی، عارف غلامی، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، مجتبی نجاریان به عنوان جوان‌ترین عضو در خط دفاعی به فهرست تیم ملی وارد شده‌اند و در خط میانی و هجومی نیز بازیکنانی نظیر امید نورافکن، مهدی قایدی، احمد نوراللهی، علی کریمی، کاوه رضایی و علی قلی‌زاده فرصت بسیار ارزشمندی برای نشان دادن توانایی‌هایشان پیدا کرده‌اند.

 

 


اردوی برپا شده در هتل المپیک پیش از دو دیدار تدارکاتی برابر ازبکستان و مالی در واقع اولین محک جدی بازیکنان جدید به عنوان مهره‌های کلیدی تیم ملی خواهد بود و آنها باید برای ایفای نقشی که دراگان اسکوچیچ از آنها در اندیشه‌های خود پرورش داده، نه تنها در دو بازی دوستانه پیش رو، که در تمرینات هم بدرخشند و نشان دهند که انتخابشان به جا و براساس ویژگی‌های فنی بوده است.


البته که بازیکنانی نظیر کاوه رضایی، علی قلی‌زاده، احمد نوراللهی، علی کریمی و شجاع خلیل‌زاده با تجربه‌ای فراوان به تیم ملی در دوران اسکوچیچ راه یافته‌اند و حتی نوراللهی هافبک ثابت ویلموتس در آخرین دیدار تیم ملی برابر عراق بود یا کریمی و قلی زاده و کاوه مصاف های بسیار حساسی را در دوران حرفه‌ای خود پشت سر گذاشته اند، ولی هم این بازیکنان و هم سایر بازیکنان تیم، حالا زیر نظر مربی جدیدی کار می‌کنند و باید از نظر فنی و اخلاقی بهترین نسخه خودشان را نشان بدهند تا در اردوهای بعدی هم شانس قرار گرفتن در لیست برایشان حفظ شود. ضمن اینکه برخی از این بازیکنان حالا باید خودشان را به عنوان نقش اصلی در داستان تیم ملی معرفی کنند و دوران گذشته که با نیمکت نشینی در حضور سایر ستاره‌های تیم همراه شده بود، را به دست فراموشی بسپارند.


نکته دیگری که در فهرست جدید تیم ملی با آن روبرو شده‎‌ایم و چالشی جدی برای کادر فنی و اسکوچیچ به شمار می‌رود، غیبت علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ است؛ اتفاقی که سبب شد رشید مظاهری، امیرعابدزاده و پیام نیازمند سه گلر تیم ملی در دو بازی تدارکاتی پیش رو باشند و باید دید کدامیک از این سه گلر می‌تواند با عملکردی که سرمربی تیم ملی آن را تحلیل کرده و در تمرینات از خود نشان می‌دهد، به ترکیب اصلی راه یابد؛ هر چند این دو بازی می‌تواند فرصتی برای آزمایش سه گلر  آماده این روزهای فوتبال کشور باشد، ولی بعید به نظر می‌رسد که اسکوچیچ در صورت در اختیار داشتن علیرضا بیرانوند، از مهره دیگری برای حضور در پست دروازه‌بان تیمش استفاده کند.

 

 


 تیم ملی 4 بازی سرنوشت ساز را در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2022 به ترتیب برابر هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق در پیش دارد؛ بازی‌هایی که اگر با ناکامی تیم ملی خاتمه یابند، فوتبال ایران تا جام ملت‌های 2023 آسیا که در چین برگزار خواهد شد به کما خواهد رفت و شرایط حتی از این روزها هم بدتر و سخت‌تر می‎‌شود؛ این اتفاق تلخی است که البته با درایت و سخت‌کوشی کادر فنی تیم ملی، بازیکنان قدیمی و حالا کلیدی تیم و همینطور بازیکنان جدیدی که به پیراهن تیم ملی رسیده‌اند، به شکل دیگری رقم خواهد خورد و منافع آن هم به صورت مستقیم به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی خواهد رسید و هم فوتبال ایران را دوباره سرزنده و شاداب خواهد کرد؛ برای رسیدن به این موفقیت فعلا بازیکنان و کادر تیم ملی باید گام‌های محکمشان را از همین دو بازی دوستانه بردارند و تمریناتی که اولین حضور  اسکوچیچ به عنوان سرمربی را در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد کرد.

تیم ملی ایران تمرینات تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران تمرینات تیم ملی ایران دو بازی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تصویر دردناکی که ستاره پرسپولیس منتشر کرد

اوستوف اورونوف، ستاره نیم فصل دوم پرسپولیس، در دیدار مقابل آلومینیوم اراک زننده یکی از گل‌های زیبای این بازی لقب گرفت. هرچند تیمش در پایان با حذف از این تورنمنت وداعی تلخ با جام حذفی داشت. ستاره ازبکستانی پرسپولیس که در نیم فصل دوم به این تیم اضافه شده است، در این بازی نیز کاملا آماده نشان می‌داد و با گل و پاس گل کار را به پایان رساند. یکی از انتقادات شکل گرفته علیه اوسمار در این بازی نیز تعویض او پیش از پایان نیمه دوم بود.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی تعویض این هافبک تکنیکی، مصدومیت شدیدی بود که به واسطه خطا‌های پیاپی حریف شکل گرفته است. اورونوف در این بازی بار‌ها مورد هدف بازیکنان روبروی خود قرار گرفته بود و در چند مرحله نیز خطا‌ها به شکلی بود که او را کاملا عصبانی کرده و از داور بازی خواستار توجه بیشتر به این موضوع و تذکر به خطاکار شده بود.

این تصویری است که نشان می‌دهد خطا‌های شکل گرفته علیه اوستون اورونوف چه بلایی بر سر پای او آورده است و به نظر می‌رسد همین مسئله عامل اصلی تعویض او برابر آلومینیوم بوده است.


منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • درخشش گلر استقلالی مقابل ملی‌پوشان سپاهان
  • (عکس) تصویر دردناکی که ستاره پرسپولیس منتشر کرد
  • اورونوف: این وضع مصدومیت پای من است
  • رفتار آموزنده وحید شمسایی پس از پیروزی بر ازبکستان
  • رفتار آموزنده وحید شمسایی بعد از سوت بازی
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • درخشش جوکر در بازی مقابل لیکرز
  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت
  • ربیعی به درخشش این ستاره دلخوش کرده است!
  • میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ها باقی می‌ماند