Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@15:35:41 GMT

علت فوت محیط‌بان پارک ملی بمو خودکشی بود؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۵۱۴۹

علت فوت محیط‌بان پارک ملی بمو خودکشی بود؟

خبرگزاری تسنیم: عصر روز جمعه، یازدهم مهر ۹۹، "سیدابراهیم قطب"، یکی از محیط‌بانان باسابقه استان فارس در پاسگاه مرکزی پارک ملی "بمو" با اسلحه سازمانی خودش کشته می‌شود که هنوز علت مرگ وی مشخص نیست، البته فرضیه‌هایی مبنی بر خودکشی این محیط‌بان نیز وجود دارد، اما فرضیه دیگری نیز وجود دارد که احتمالا در حین نظافتِ اسلحه، گلوله‌ای از اسلحه سازمانی‌اش خلاص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به جزئیاتی از روند اقدامات انجام شده برای روشن علت مرگ این محیط‌بان، اظهار کرد: اقدامات کارشناسی در سطح قضائی و انتظامی استان فارس در حال انجام است، اما ما هنوز پاسخ قطعی از مقام قضائی دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: مقام قضائی از طریق ضابطین عامی که دارد، به‌ویژه از سوی کارآگاهانی که در پلیس آگاهی استان هستند، کار در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به فرضیه‌های احتمالی برای مرگ محیط‌بان "سیدابراهیم قطب"، گفت: دو فرضیه برای مرگی وی وجود دارد، یا واقعا خودکشی کرده و یا اینکه به‌طور مثال سلاح را نظافت می‌کرده که به ناگاه گلوله از آن شلیک شده است.

سرهنگ محبت‌خانی اضافه کرد:، اما نکته قابل توجه این است که طبق تجربه انتظامی که بنده دارم، معمولا کسانی که خودکشی می‌کنند، از خانواده طلب حلالیت می‌کنند و یا به دوستان‌شان پیام می‌دهند و یا دست‌نوشته‌ای از خودشان بعد از خودکشی به جای می‌گذارند، اما درباره این محیط‌بان هیچکدام از این فرضیه‌ها وجود ندارد، ایشان جزو محیط‌بانان نمونه ملی و بسیار خوبِ ما بوده است، کسی که اقدام به خودکشی می‌کند، دچار جنون می‌شود.

وی تأکید کرد: در تحقیقاتی که از خانواده وی انجام شده، وضعیت وخیمی از نظر روحی و روابط خانوادگی وجود نداشته که به مرحله خودکشی رسیده باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اعتقاد بنده بیشتر بر این است، البته هنوز صددرصد چیزی مشخص نیست، این تیر به صورت سهوی شلیک شده است و می‌شود این طور تلقی کرد که سهل‌انگاری از جانب مرحوم صورت گرفته است.

سرهنگ محبت‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: برای مشخص شدن علت مرگ محیط‌بان "سیدابراهیم قطب"، باید منتظر نظر قاضی باشیم، کارآگاهان پلیس استان فارس مشغول بررسی هستند و هنوز نظر نهایی و دلیل قطعی کشته شدن این محیط‌بان مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدابراهیم قطب از سال ۱۳۹۱ در محیطزیست مشغول به خدمت شده و یکی از محیط‌بانان خوشنام استان فارس نیز بوده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: محیط بان بمو خودکشی محیط زیست محیط بان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به دنبال خودکشی بودم + بشنوید

به گزارش همشهری‌آنلاین، وی در بازگویی‌گویی حس ناامیدی خود پس از مرگ نیلیا و دختر 13 ماهه‌اش نائومی به دنبال آن بوده به مصرف مشروبات الکلی روی آورد و خودکشی کند.
بایدن در این خصوص گفت: «من فقط درباره‌اش فکر کردم. برای خودکشی نیازی نیست که دیوانه باشید. فکر میکردم به پل یادبود دیلاور بروم از آن‌جا به پایین بپرم».



بایدن در سال ۱۹۷۲، اندکی پس از اولین موفقیت خود در راه یافتن به سنا، همسر اولش نیلیا و دختر کوچکش نائومی را در تصادف رانندگی از دست داد. او در اتاق بیمارستان و در کنار دو پسر خردسالش هانتر و بو که از این تصادف جان سالم به دربرده بودند، برای ورود به سنا سوگند خورد. پسرش بو، در سال ۲۰۱۵ بر اثر ابتلا به سرطان مغز در ۴۶ سالگی درگذشت.

کد خبر 847470 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه خودکشی ایالات متحده آمریکا جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • ببینید | گیاه مرگباری که باعث خودکشی کردن قربانی می‌شود!
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • (ویدئو) تصاویری عجیب از نجات افراد در حال خودکشی
  • بایدن: زمانی به دنبال خودکشی بودم + بشنوید
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • اگر صافی کف پا نوعی بمب ساعتی نباشد چه؟
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران