Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایالات متحده آمریکا در اسراییل که دیدگاه‌های نزدیکی به دونالد ترامپ دارد، در مصاحبه‌ای با یک رسانه اماراتی گفته است، اگر بایدن به ریاست جمهوری برسد، سیاست ایالات متحده در قبال ایران به نحوی تغییر خواهد کرد که به اسراییل و دولت‌های عربی کرانه خلیج فارس آسیب برسد.

به گزارش عصرایران، " دیوید فریدمن" سفیر ایالات متحده آمریکا در اسراییل در مصاحبه به وب سایت اماراتی" العین" با اشاره به انتخابات آتی آمریکا گفت: مساله ایران مهم‌ترین موضوع سیاست خارجی مطرح در انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اگر بایدن در انتخابات آتی پیروز شود در اثر تغییر فاحش سیاست واشنگتن در قبال ایران به منافع اسراییل و دولت‌های عربی خلیج فارس، صدمه خواهد خورد.

او گفت:" همانطور که می‌دانید، جو بایدن بخشی از دولت اوباما بود که در انعقاد توافق برجام نقش فعال و زیادی داشت، توافقی که از نظر ترامپ – و البته از نظر من که دیدگاهم به رییس جمهوری نزدیک است- بدترین توافق بین‌المللی است که ایالات متحده تاکنون منعقد کرده است. "

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد توافق برجام راهی برای دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای ایجاد کرد.

فریدمن با تاکید بر ثمربخشی سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران گفت:" ما از نظر تحریم‌هایی كه علیه ایران اعمال كرده‌ایم در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و بر این باوریم که اگر همین مسیر را ادامه دهیم، ایران راهی جز پایان دادن به رفتارها و فعالیت‌های بدخیم خود نخواهد داشت."

این دیپلمات آمریکایی در ادامه گفت:" در 4 سال گذشته ما واقعاً سخت تلاش کردیم تا ایران را به جای بهتری برسانیم. من بسیار نگرانم که اگر بایدن پیروز شود همه دستاوردهای ما را تضعیف خواهد کرد."

او افزود:" اگر بایدن پیروز شود، ما شاهد تغییر سیاستی خواهیم بود كه به نظر من اشتباه است و این تغییر سیاست آمریکا برای منطقه از جمله برای اسرائیل، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، قطر و كویت بد خواهد بود."




بیشتر بخوانید:

*انتشار پیش‌نویس برنامه‌های "جو بایدن": بازگشت به برجام و گفتگو با ایران

*جو بایدن: تلاش خواهم کرد که برجام را قوی‌تر کنم تا شامل «فعالیت‌های ثبت‌زدای ایران» در غرب آسیا شود

*بایدن: به برجام بازمی‌گردم

 

 

لینک کوتاه: asriran.com/00396R

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بایدن انتخابات 2020 آمریکا ایالات متحده اگر بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901272

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه