Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:42:28 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۴ مهر ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۵۵۵۴

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۴ مهر ایسنا

درخواست وزیر خارجه عربستان از جامعه بین‌الملل علیه ایران/ درسی از کرونای ترامپ/ تذکر ایران به ریاض/ تعرض به مرزها؛ خط قرمز ایران/ اظهارات رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه/ جزییاتی از طرح تشویق زاد و ولد و خودرودار کردن خانوارهای بدون خودرو   و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست وزیر خارجه عربستان از جامعه بین‌الملل علیه ایران

به گزارش ایسنا، ادعای فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان مبنی بر این که برجام جلوی جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران را نگرفته است، در صدر خبرهای پرمخاطب امروز بود.

در حالی که ایران در پی بی‌تعهدی شرکای برجام، گام‌هایی را برای کاهش تعهدات برجامی‌اش برداشت، وزیر خارجه سعودی از جامعه بین‌المللی خواست با آن‌چه نقض برجام از سوی ایران می‌خواند، مقابله کند!

تذکر ایران به ریاض/ تعرض به مرزها؛ خط قرمز ایران/طرح ایران برای حل بحران قره‌باغ

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم در مورد ادعاهای مقامات سعودی مبنی بر این که ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی و رژیم اشغالگر قدس آخرین کشورهایی هستند که حق دارند در خصوص توافق هسته ای ایران صحبت کنند. 

وی افزود: عربستان در چارچوب ان پی تی موظف است به تعهداتش پایبند باشد. به ریاض تذکر می‌دهیم که به تعهدات بین‌المللی‌اش توجه داشته باشد و پایبند باشدو اجازه بدهد مسیر بین المللی و حقوقی در خصوص فعالیت‌های بعضاً  پنهانی و غیرآشکارش با دقت پیگیری شود ، ما  این موضوع را  به مجامع و نهادهای بین‌المللی نیز گفته‌ایم، آنها نیز در مسیر درست قرار دارند تا عربستان را به تعهدات خود پاسخگو کنند.

سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خود با خبرنگاران همچنین در مورد موضوع قره باغ تصریح کرد: ایران نمی‌تواند درگیری را در مرزهای خود و تعرض به خاکش را تحمل کند، اینها جزو خطوط قرمز ایران است که مرزهای ایران حتی مورد تعرض ناآگاهانه و غیرعمدی قرار نگیرند.

درسی از کرونای ترامپ

تحلیلی درباره تاثیرات ابتلای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به ویروس کرونا در انتخابات پیش روی آمریکا هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

عده‌ای ابتلای ترامپ به کرونا را دروغی از سوی کارزار انتخاباتی او می‌دانند و هدفش را تاثیر بر نتایج انتخابات ماه آینده ایالات متحده عنوان می‌کنند. از سوی دیگر برخی گمانه‌زنی می‌کنند که نه تنها ترامپ با بیماری کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند بلکه با توجه به سن و وزن بالایش، حال وخیمی هم دارد. حالت سوم هم همان چیزی است که منابع رسمی کاخ سفید و پزشکان رئیس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کنند یعنی ابتلای ترامپ به کرونا و البته حال مساعد او.

داستان بیماری ترامپ توطئه نیست/ ترامپ باید استراتژی مناظراتش را تغییر دهد

در همین ارتباط یک کارشناس مسایل بین‌الملل با اشاره به خبر رسمی ابتلای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به کرونا و برخی تحلیل‌ها مبنی بر اینکه این خبر به نوعی شگرد انتخاباتی از سوی تیم وی است برای جلب محبوبیت و آراء بیشتر گفت: اگر ترامپ بخواهد با همان استراتژی مناظره اول در مناظره‌های بعدی شرکت کند حتما شکست خواهد خود و آراء مردد که هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند را از دست خواهد داد و باید استراتژی خود را تغییر دهد.

رحمان قهرمان‌پور افزود:  معتقد به توطئه بودن داستان بیماری ترامپ نیستم. وقتی رسانه‌ها می توانند به اسناد مالیاتی ترامپ دسترسی داشته باشند حتما این امکان برایشان وجود دارد که به اطلاعات بستری شدن ترامپ نیز دسترسی پیدا کنند.

اخبار دیگر در ارتباط با کرونا ویروس را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

پارلمانی‌ها با کرونا چه می‌کنند؟

فردا در جلسۀ سران قوا مسائل مربوط به مدیریت کرونا را مطرح خواهم کرد

رسیدگی فوری به تخلفات ناشی از عدم رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی آسیب جدی را به سلامت جامعه می‌زند

رفتن به مسافرت با هدف تفریح ظلم در حق سایر شهروندان است

تصمیمی اتخاذ نشود که اربعین محور انسجام، زمینه ساز انشقاق شود

در صورت اعزام زائر به عراق طوری برنامه‌ریزی شود که حاشیه ایجاد نشود

***

جنگ اقتصادی سال‌هاست که به کشور ما تحمیل شده است

خبر بعدی،‌ اظهارات حجت الاسلام ابراهیم رییسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه بود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه جنگ اقتصادی سال‌هاست که به کشور ما تحمیل شده است، تصریح کرد: اما آنچه جلوی «قلدری»‌های دشمن را می‌گیرد، «اقتدار» نشان دادن است؛ «اظهار عجز» و سستی و کم‌کاری، دشمن را در جنگ اقتصادی «گستاخ»‌تر می‌کند؛ مردم، اظهار عجز و القای ناتوانی در حل مشکلات را از مسئولین نمی‌پذیرند.

نمی توان پشت درهای بسته قانون تصویب و برای مردم تصمیم گیری کرد

برگزاری جلسه بررسی راهکارهای اجرای سیاست‌های کلی نظام قانون گذاری  به ریاست معاون اول رییس جمهور هم از پرمخاطب ها بود.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه گفت: امر قانونگذاری باید منحصر به مجلس شورای اسلامی باشد و اساساً برگزاری علنی جلسات مجلس نیز به دلیل وظیفه خطیر قانونگذاری نمایندگان برای مردم و جامعه است. زیرا وقتی حقوق مردم مطرح است باید فرآیند قانونگذاری شفاف و علنی باشد؛ چرا که نمی توان پشت درهای بسته قانون تصویب و برای مردم تصمیم گیری کرد.

جزییاتی از طرح تشویق زاد و ولد و خودرودار کردن خانوارهای بدون خودرو  

تشریح جزییات دو طرح خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو و تشویق زاد و ولد از سوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سید علی موسوی اظهار کرد: طرح خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو با سهام عدالت ساز و کاری را پیش بینی کرده که خانوارهای ۵ دهک پایین که خودرو ندارند برای خودرودار شدن نیاز به یک ریال هزینه هم نداشته باشند و از سویی یک ریال بار مالی هم برای دولت ایجاد نخواهد شد، بلکه این خانوارها با سهام عدالت خودرودار می شوند و از طرفی ۵۰ درصد سهام عدالت آنها هم سر جای خود می ماند.

وی درباره طرح تشویق زاد و ولد نیز گفت: بر اساس این طرح برای فرزندان سوم به بعد سهام آیندگان در نظر گرفته می شود. بر این اساس به فرزندان سوم یک و نیم میلیون تومان، فرزندان چهارم ۲ میلیون تومان و فرزندان پنجم به بعد ۲ و نیم میلیون تومان سهام تعلق می گیرد.

پیامدهای امنیتی مناقشه قره‌باغ برای ایران

تشریح پیامدهای مناقشه قره باغ برای ایران، به بررسی نقش هریک از بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقی این بحران یعنی روسیه، ترکیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط یک کارشناس آسیای میانه و قفقاز هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

شعیب بهمن اظهار کرد: فعال شدن مناقشه قره باغ در مرزهای شمالی ایران هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم تهدید علیه امنیت ملی ایران به شمار می رود؛ شکل مستقیم آن را در روزهای اخیر به صورت پراکنده دیدیم که چند خمپاره به داخل قلمرو سرزمینی ایران اصابت کرد و همین مسئله می تواند امنیت مرز نشینان ایرانی را مورد تهدید قرار دهد.

حضور هیاتی از کمیسیون امنیت ملی در مناطق مرزی اردبیل

همچنین سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سفر هیاتی از این کمیسیون به استان اردبیل و بازدید از گذرگاه مرزی بیله‌سوار و دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان خبر داد.

در آن ۱۷۱ ماه تبعید چه گذشت؟

بازخوانی ماجرای تبعید روح الله موسوی الخمینی از ترکیه به عراق و سپس از عراق به فرانسه در ۱۳ مهر ماه 1344 هم از دیگر اخبار پرمخاطب امروز بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان کروناویروس دونالد ترامپ منازعه جمهوری آذربایجان و ارمنستان کردن خانوارهای بدون خودرو تشویق زاد و ولد وزیر خارجه بین المللی قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران

ایسنا/خوزستان تیم کشتی فرنگی نونهالان خوزستان در رقابت های کشوری به مقام دوم رسید.

رقابت های کشتی فرنگی نونهالان کشور ۱۱ اردیبهشت ماه به میزبانی سالن شهدای هفتم تیر تهران به پایان رسید که تیم استان خوزستان با کسب ۱۱۹ امتیاز تیمی و کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۷ مدال برنز، در رده دوم قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در وزن ۴۸ کیلوگرم امیر کاظمی و در وزن ۷۵ کیلوگرم امیرحسین علوانی به مدال طلا رسیدند، در وزن ۵۷ کیلوگرم آرمین قولی گله و در وزن ۷۵ کیلوگرم نوید سعیدیان صاحب گردن آویز نقره شدند.

همچنین در وزن ۳۵ کیلوگرم مهدی چاره اندیش، در وزن ۳۸ کیلوگرم علی اسماعیلی لیوسی، در وزن ۴۱ کیلوگرم محمدامین خشنودفر، در وزن ۴۸ کیلوگرم امیرمهدی حاجیوند، در وزن ۵۲ کیلوگرم علیرضا حیدری، در وزن ۶۸ کیلوگرم محمدجواد عبدولی و در وزن ۸۵ کیلوگرم امیرمحمد جاوری به مدال برنز رسیدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل