Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم اکنون ۸ شهر استان فارس در وضعیت قرمز و ۲  شهرستان در وضعیت سفید قرار دارد و مابقی شهرستان های فارس از ۳۶ شهرستان این استان وضعیتی زرد در ابتلا به کرونا دارد ، برنامه ریزی برای توسعه ظرفیت تخت های بیمارستانی استان با توجه به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در فارس در دستور کار مسوولان این استان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر این باور که مرگ و میر در افراد سالم بدون بیماری پیش زمینه ای، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، کمتر است موجب می شد تا احتمال مرگ و میر افراد سالم و بدون بیماری زمینه ای را کمتر بدانند اما اینک افرادی در بیمارستان های استان فارس جان خود را از کرونا از دست دادند که هیچ بیماری زمینه ای نداشته اند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  نیز پیشتر اعلام کرده بود : ۸۲ درصد مرگ و میر بیماران کرونایی مربوط به افرادی است که دارای یک تا چهار بیمار زمینه‌ای هستند.دکتر علیرضا رئیسی ، مرحله سوم غربالگری با هدف شناسایی و رسیدگی به بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای را بر همین اساس در اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانسته بود.

اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در استان فارس روز دوشنبه در یکصد و هفتاد و هفتمین نشست این ستاد، پیرامون توسعه ظرفیت های تخت های بیمارستانی برای پذیرش بیماران نیازمند بستری و چرایی مرگ افراد بدون بیماری زمینه ای بررسی هایی انجام دادند.

 رئیس دانشگاه  علوم پزشکی شیراز در این این نشست ضمن ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در استان، کاهش توجه عمومی نسبت به بیماری کووید ۱۹ را علت مهم سیر صعودی ابتلا در روزهای اخیر دانست و بر اهمیت جدی گرفتن توصیه های بهداشتی تاکید کرد.

مهرزاد لطفی  افزایش بسترهای اطلاع رسانی عمومی در این زمینه با بهره مندی از تمامی ظرفیت رسانه ای در استان را در دستور کار قرار داده و جلب مشارکت عمومی در این زمینه را یک ضرورت خواند.

وی با بررسی موارد مرگ و میر مبتلایان طی روزهای اخیر، با بیان اینکه برخی قربانیان بدون وجود بیماری زمینه ای جان خود را در اثر این بیماری از دست داده اند، این را یک هشدار دانست که اهمیت توجه به راهکارهای بهداشتی و پیشگیرانه را ضروری می سازد.

رئیس دانشگاه در ادامه نشست امروز خود به بررسی آمار ابتلا در سراسر استان، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی، روند پذیرش و بستری بیماران کروناویروس در بیمارستان ها و نحوه فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان پرداخت.

دکتر لطفی با توجه به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران مشکوک و مثبت کروناویروس در بیمارستان های استان، ضمن ارزیابی ظرفیت بیمارستان های استان، برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد بیمارستان پشتیبان را در دستور کار اعضای ستاد قرار داد.

بررسی دلایل افزایش آمار ابتلا در برخی شهرستان های استان از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود که پیرامون راهکارهای مدیریت فعالیت های پیشگیرانه تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

محسن مقدمی  رئیس کارگروه علمی ستاد دانشگاه مدیریت کروناویروس نیز با اشاره به اهمیت توجه عمومی در شرایط کنونی، الزام استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل را مهم ترین راهکار کنونی برای پیشگیری از ابتلا عنوان کرد.

از دیروز تا امروز ۱۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۵ هزار و ۶۷۴ نفر رسید،  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت ویروس کرونا بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور بیماری زمینه ای بدون بیماری مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است

آفتاب‌‌نیوز :

امیرحسین حسینی فوق تخصص گوارش و کبد کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در برنامه شبکه سلامت سیما در خصوص سندروم روده تحریک پذیر در کودکان به گفتگو پرداخت.

حسینی گفت: سندروم روده تحریک پذیر در دسته بیماری‌های عملکردی قرار دارد، بیماری‌های عملکردی یک بیماری خاص و خطرناک نیستند و علت مشخص و خاصی برای آن‌ها تعریف نشده است، به همین دلیل به این نوع بیماری‌ها که احتمال و دلایل متعددی برای بروز آن‌ها مطرح می‌شود، «نشانگان یا سندروم» می‌گوییم.

کارشناس برنامه در مورد سندروم روده تحریک پذیر (IBS) گفت: از علامت‌های اصلی این سندروم، درد شکمی همراه با اسهال و یبوست است که باید حداقل به مدت ۴ روز در ماه، در فرد وجود داشته باشد. این درد‌ها معمولاً با تغییر قوام و تعداد دفعات مدفوع همراه است البته این در صورتی است که بیماری‌های دیگری در کنار این بیماری وجود نداشته باشد.

وی افزود: اگر در کنار علائم سندروم روده تحریک پذیر، علائم خطر دیگری مانند اینکه رشد کودک خوب نباشد، دفع مدفوع همراه با خون یا بلغم باشد و یا کودک استفراغ‌های مکرر حاوی صفرا داشته باشد، کودک را باید سریعاً به پزشک رساند، زیرا این علائم در سندروم روده تحریک پذیر وجود ندارد و تشخیص بیماری دیگری خواهد بود.

این فوق تخصص گوارش کودکان یادآوری کرد: زمینه ابتلاء افراد خانواده، به هم ریختگی میکروب‌های روده و افرادی که نسبت به درد حساسیت زیادی دارند، از جمله عوامل تاثیر گذار در بروز این بیماری هستند.

حسینی گفت: سن شیوع این بیماری ۶ تا ۱۸ سال است، اما گاهی این علائم در نوزادان دقایقی قبل از دفع مدفوع به شکل دل پیچه و درد دیده می‌شود که در واقع نوعی سیر تکاملی در نوزاد محسوب می‌شود. در بعضی از نوزادان نیز حالت کولیک داریم که در طیف درد‌های عملکردی قرار می‌گیرد و بیماری خاصی نیست نکته قابل اهمیت این است که این تشخیص‌ها حتما باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که اولین قدم در تشخیص این بیماری چیست، گفت: قبل از تشخیص قطعی، اولین قدم بررسی بیماری سلیاک (حساسیت به گندم)، دفع خون مخفی در مدفوع و انجام آزمایشات اولیه خون است. قابل ذکر است که در تشخیص این بیماری به انجام سونوگرافی هیچ نیازی نیست.

حسینی افزود: در برهه‌های زمانی که استرس وجود دارد، مانند قبل از شروع قاعدگی، بعد از ابتلا به یک سری از عفونت‌های حاد گوارشی میکروبی و یا ویروسی، فرد ممکن است به علائم سندروم روده تحریک پذیر دچار شود، که به آن سندروم روده تحریک پذیر بعد از ابتلا به بیماری گفته میشود.

وی تأکید کرد: رژیم‌های غذایی صنعتی و فرآوری شده، مانند آب میوه‌های صنعتی، غذا‌های فست فود، کنسرو‌ها و...، موادی را در روده تولید میکنند که به گاز بیشتر در روده منجر میشود و درد شکمی را بیشتر میکند، بنابراین حذف مواد غذایی صنعتی نقش مهمی در کاهش علایم دارد. 

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که آیا سندروم روده تحریک پذیر تنها درمان دارویی دارد؟ گفت: کنترل این بیماری راحت نیست، بعد از عوامل تغذیه ای، استرس و علائم مربوط به روان، نقش مهمی در شعله ور شدن این سندروم دارد علاوه براین جلسات روانشناسی (CBT) در کاهش علائم و کاهش میزان مصرف داروها، نقش مهمی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: وقتی صحبت از بیماری‌های عملکردی به میان می‌آید، نقش اصلی اطمینان بخشی پزشک به خانواده است، کم کردن استرس و صحبت‌های پزشک، نقش بسیار مهمی در درمان دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی