Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند گفت: این دانشگاه با گرایش‌های متعدد در رشته کشاورزی، هیئت علمی متخصص و فارغ‌التحصیلان ممتاز آماده همکاری برای هوشمندسازی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی است.

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک‌هزار و ۷۰۰ عضو تمام‌وقت هیئت علمی گروه کشاورزی است؛ اما کمتر از ۷ هزار دانشجو در رشته کشاورزی تحصیل می‌کنند که این موضوع نگران‌کننده و بیانگر این است که آموزش ضعیف کشاورزی برای امنیت غذایی کشور تهدید محسوب می‌شود؛ چراکه در طول این سال‌ها کمتر به اهمیت آموزش کشاورزی توجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در مرند در راستای اهمیت رشته‌های کشاورزی و فرصت‌های شغلی این رشته و اهمیت تغذیه سالم اظهار کرد: سلامت و امنیت غذایی یک کشور مستقیماً به تولیدات بخش کشاورزی وابسته است و هرگونه اختلالی در روند تولید این بخش می‎تواند به طور مستقیم امنیت غذایی کشور را تهدید کند.

**بیشتر بخوانید:

تمرکز بر فضاسازی و ایجاد محیط عملیاتی در رشته کشاورزی

محمد‌حسین صادقی افزود: کشاورزی می‌تواند در فرایند توسعه اقتصادی جوامع مختلف هم نقش بی‎نظیری داشته باشد؛ به‌طوری که حساسیت‌های اخیر کشورهای توسعه‌یافته در مورد مصرف محصولات کشاورزی و مواد غذایی سالم و ارگانیک توجه زیاد مهندسان کشاورزی و مصرف‌کنندگان به بحث تولیدات سالم در بخش کشاورزی را جلب کرده است.

وی افزود:  توجه به تولیدات سالم کشاورزی و توسعه زیرساخت‎های این بخش برای تولید بیشتر و سالم‌تر، موضوعی است که نمی‎توان به‌سادگی از کنار آن گذشت و باید با یک برنامه‌ریزی اصولی از طرف دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی  به سمت آن حرکت و توجه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند بیان کرد: دانشگاه‌ها در این میان نقش مهمی در صنعتی شدن اقتصاد کشاورزی و تولیدات سالم دارند؛ چراکه  در برخی  شهرها که اقتصاد شهری آن بر پایه کشاورزی استوار است، رویکرد آموزشی دانشگاه‌ها مفید و کاربردی بوده و داوطلبان کنکور ترجیح می‌دهند به دانشگاه‌ها مراجعه کرده و به‌‌صورت علمی رشته کشاورزی  را انتخاب و ادامه تحصیل دهند.

به گفته وی، دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند با گرایش‌های متعدد در رشته کشاورزی، هیئت علمی متخصص و فارغ‌التحصیلان ممتاز آماده همکاری برای هوشمندسازی و به‌کاربردن فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی استان و شهرستان مرند است تا کمکی برای رونق تولیدات کشاورزی باشد.

این مسئول دانشگاهی در مورد کار‌آفرینی در صنعت کشاورزی و نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشاورزی به آنا گفت: در عصر حاضر، کار‌آفرینی به‌عنوان پدیده نوین در اقتصاد، نقش مؤثری در پیشرفت کشورهای توسعه یافته داشته و دارند.

صادقی افزود: در این راستا دانشگاه‌ها وظیفه دارند با پرورش نیروی خلاق و کارآفرین در رشته اقتصاد کشاورزی و تغذیه سالم، مهارت و آموزش‌های عملی، تلاش برای برقراری ارتباط مناسب با بخش صنعت و کشاورزی و استفاده از تجارب کشاورزان در کنار استادان برای توسعه کارآفرینی در اشتغال صنعت کشاورزی جامعه گام بردارند. 

وی خاطرنشان کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی، بهبود کیفی آموزش و پژوهش در این زمینه از اهداف اساسی دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند است و با توجه به ظرفیت خوبی که مرند در زمینه‌های بخش کشاورزی و اقتصاد کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای و باغداری دارد، رویکرد اصلی دانشگاه آزاد اسلامی حمایت از فناوری‌های نوین کشاورزی به‌ویژه محصولات باغی و گلخانه‌ای است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند با بیان اینکه در نظر داریم مرکز رشد دانشگاه را فعال کنیم، مطرح کرد: هدایت و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع محصولات کشاورزی از برنامه‌های این واحد دانشگاهی است.

این مسئول تأکید کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند این است که دانشجویان کشاورزی در بخش آموزش و پژوهش مسیر تحول بنیادی را طی كنند تا فارغ‌التحصیلان از جایگاه پشت میزنشینی و دنبال کار گشتن به حضور در میدان عمل در زمین کشاورزی با فناوری نوین تغییر كنند. 

انتهای پیام/4117/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: محمد حسین صادقی امنیت غذایی رشته کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند کشاورزی آموزش امنیت غذایی هوشمندسازی کشاورزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند رشته کشاورزی فناوری های نوین بخش کشاورزی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ به همراه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت منتشر شده اند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند تا پایان امروز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در صورت تمایل به انتخاب رشته باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی جداگانه باید تکمیل شود.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6089703

دیگر خبرها

  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳