Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار شرکت ها؛ در سال ۲۰۱۰ مایک لازاریدیس (Mike Lazaridis)  بنیانگذار بلک‌بری، برای اولین‌بار در دنیا از مفهومی صحبت کرد که بعدها «سوپر اپلیکیشن» نامیده شد. لازاریدیس در تعریف خود به یک اکوسیستم یکپارچه متشکل از تعداد زیادی اپلیکیشن اشاره کرد که مردم برای انجام کارهای روزمره به آن نیاز دارند و گفت: «در آینده گروه جدیدی از اپلیکیشن‌ها وارد بازار می‌شود که باعث می‌شود از خودمان بپرسیم تا قبل از این چگونه زندگی می‌کردیم؟!» در کمتر از ۵ سال پیش‌بینی بنیانگذار بلک‌بری به حقیقت پیوست، اما این‌بار از شرق! برای خواندن داستان معروف‌ترین سوپر اپلیکیشن‌های دنیا با نگاهی به اسنپ، نمونه موفق یک سوپر اپلیکیشن ایرانی با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوپر اپلیکیشن‌ها از کجا آمدند؟

ریشه اپلیکیشن‌های تک کاربرده که غالبا بر رفع یک نیاز مشخص تمرکز می‌کنند در حقیقت به سیلیکون ولی (Silicon Valley) برمی‌گردد. دره‌ای که خاستگاه بسیاری از مهم‌ترین شرکت‌های انفورماتیک جهان است. حدود ۲۰ سال است در این دره اپلیکیشن‌هایی تولید می‌شود که با طراحی واسط کاربری (User Interface)آسان در تمام دنیا قابل استفاده هستند، اما از ۵ سال پیش روندی از قاره آسیا آغاز شد که به سرعت رشد کرد و به خوبی مورد استقبال کاربران قرار گرفت؛ سوپراپلیکیشن‌ها که حالا ممکن است آینده اپلیکیشن‌ها را در تمام دنیا تغییر دهند.

معنی سوپر اپلیکیشن چیست؟

همان‌طور که از نامش پیداست، شما می‌توانید در یک سوپر اپلیکیشن به خدمات بسیاری دسترسی داشته باشید. در واقع یک سوپر اپلیکیشن تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند، بدون اینکه فضای گوشی شما توسط اپلیکیشن‌های مختلف اشغال شود. دسترسی سریع، کارکرد آسان و تجربه کاربری بهتر از ویژگی‌های مشترک در تمام سوپر اپلیکیشن‌های محبوب دنیاست.

ارمغان سادگی در دنیای پیچیده امروز؛ اسنپ جوابه!

اسنپ در آستانه ۶ سالگی خود تبدیل به یک سوپر اپ به معنای واقعی شده است. اپلیکیشنی که برای اولین بار تاکسی اینترنتی را به ایران آورد، حالا تلاش دارد تا تمام نیازهای کاربرانش را به شکلی کاملا هوشمند برآورده کند. در این اپلیکیشن شما می‌توانید علاوه بر درخواست خودرو، موتور و وانت از خدمات دیگری مانند سفارش غذا، خرید از سوپرمارکت یا هایپراستار، خرید شارژ و بسته اینترنت، مشاوره پزشکی، رزرو بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار، رزرو هتل و اقامتگاه اقتصادی استفاده کنید. با تجمیع تمام این خدمات در یک اپلیکیشن، اسنپ سادگی را در دنیای پیچیده امروز برای کاربرانش فراهم کرده. کمپین تبلیغاتی این سوپر اپ با شعار «اسنپ جوابه» بر ویژگی‌های دسترسی آسان، خدمات بیشتر و راحتی کاربر تمرکز دارد. در قرعه‌کشی پایانی این کمپین یک جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی به یکی از کاربرانی که حداقل از ۳ سرویس اپلیکیشن اسنپ استفاده کرده است تعلق می‌گیرد.

وی‌چت؛ از یک پیام‌رسان تا سوپر اپ!

هلدینگ تنسنت (Tencent) مالک اپلیکیشن معروف وی‌چت (WeChat) به جای محدود کردن اپلیکیشن خود به یک پیام‌رسان تصمیم گرفت خدمات خود را گسترش دهد. حالا این اپلیکیشن ماهانه بیش از ‍۱.۲میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و بیش از ۲/۳ جمعیت چین روزانه از آن استفاده می‌کنند. وی‌چت در کنار قابلیت پیام‌رسانی حالا یک اپلیکیشن تجاری است که امکان دسترسی به خدمات مختلفی از جمله تاکسی اینترنتی، فروش بلیت سینما، سفارش غذا، پرداخت قبض و واریز پول به حساب دیگران را در یک اپلیکیشن به کاربرانش ارائه می‌دهد.

علی‌پی؛ کیف‌پولی که سوپر اپ شد!

علی‌پی (Alipay) هم در ابتدا مانند وی‌چت‌پی یک کیف پول بود اما در نسخه جدید خود امکان خرید و سفارش از رستوران‌ها، فروشگاه‌های محلی و زنجیره‌ای را هم اضافه کرده است. علی‌پی که متعلق به گروه علی‌باباست، سابقه‌ای ۱۵ ساله در خدمات پرداخت و ۱ میلیارد کاربر (بر اساس اعلام سایت علی‌پی) دارد.

گرب؛ یک اپلیکیشن همه کاره!

گرب (Grab)  در مدت کوتاهی تبدیل به یک اپلیکیشن همه‌کاره در زندگی روزمره مردم جنوب شرقی آسیا شد. حالا این اپلیکیشن نه تنها رهبر بازار در زمینه حمل‌و‌نقل است بلکه خدمات پرداخت، رزرو هتل و سفارش غذا را هم در اختیار کاربرانش گذاشته است.

گوجک؛ از تاکسی موتوری تا سوپر اپ!

گرب در رقابت سوپر اپلیکیشن‌ها در جنوب شرقی آسیا تنها نیست. گوجک (Go-Jek) به عنوان سرسخت‌ترین رقیبش بر بازار خارج از سنگاپور تمرکز بیشتری دارد. گوجک کارش را با تمرکز بر تاکسی موتوری آغاز کرد، اما در حال حاضر خدمات متنوعی از قبیل سفارش غذا، پیام‌رسان و سرویس‌های پرداخت را در اختیار کاربرانش گذاشته است.

در نهایت با توجه به استقبال کاربران و تجربه موفق ده‌ها سوپر اپ در دنیا به نظر می‌‌رسد به زودی سایر اپلیکیشن‌های پیشرو هم به این روند بپیوندند. همان‌طور که اوبر تاکسی اینترنتی مشهور، با اضافه کردن سفارش غذا گام‌های خود را در این مسیر آغاز کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اپلیکیشن اینترنت اسنپ سوپر اپ سوپر اپلیکیشن ها یک اپلیکیشن سفارش غذا علی پی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. آ

قامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

کد خبر 6092633

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • همکاری با ۵۰ برند و برگزاری ۱۲ کمپین موفق/ پلاتین دستاوردهای خود را جشن گرفت