Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پای شرکت اپل یکبار دیگر به دادگاه باز شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده این ابرقدرت دنیای فناوری و گوشی‌های هوشند در نظر دارد از یک مجموعه کانادایی با عنوان Geep Canada شکایت کند. طبق ادعای شرکت اپل مجموعه مذکور به بهانه انجام مراحل بازیافت گوشی‌های هوشمند حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از محصولات اپل را مورد استفاده غیر قانونی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت Geep Canada از سال ۲۰۱۴ با اپل برای بازیافت گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات این شرکت همکاری می‌کرده و اکنون به نظر می‌آید این دو شرکت با هم به مشکلات جدی برخورده‌اند. شرکت اپل باور دارد Geep Canada محصولاتی مانند گوشی‌های آیفون، ساعت‌های هوشمند و آیپدها را به فروش می‌رسانده و عملیات بازیافت را بر روی آن‌ها پیاده‌سازی نمی‌کرده است.

نکته جالب در رابطه با شکایت از این مجموعه آن است که Geep Canada به هیچ وجه ادعای اپل مبنی بر دزدیده شدن محصولاتی مانند آیفون را رد نکرده است. این شرکت کانادایی در دفاع از خود اظهار داشته که مسئولیت دزدیده شدن محصولات شرکت اپل و فروش آن‌ها با سه نفر از کارمندان بوده و این اقدامات بدون آگاهی مسئولان اصلی Geep Canada صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید

امکان استفاده از گوگل استادیا در iOS فراهم شد جزئیات شکایت اپل از Geep Canada

مدارک شکایت ثبت شده از سوی اپل حاکی از آن است که Geep Canada در سال ۲۰۱۵ تعداد زیادی از محصولات شرکت اپل را برای انجام عملیات بازیافت دریافت کرده بود. پس از انجام بازدید‌ها از کارخانه این مجموعه توسط اپل، شرکت شاکی متوجه عدم وجود دوربین‌های امنیتی در بخش نگهداری آیفون‌ها شد.

شرکت اپل پس از آن با بررسی کد سریالی گوشی‌های ارسالی برای Geep Canada متوجه شد ۱۸ درصد از محصولات واگذار شده به این مجموعه کانادایی به شبکه‌های وای‌فای در برخی نقاط جهان وصل شده‌اند. این مسئله به اپل ثابت کرد که میزان زیادی از محصولات آن‌ها توسط Geep Canada به صورت غیر قانونی فروخته شده‌اند. این شرکت اکنون در نظر دارد از Geep Canada مبلغ ۲۲.۷ میلیون دلار را به عنوان جریمه دریافت کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اپل گوشی آیفون گوشی های هوشمند شرکت اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: تاکنون بیش از ۸ هزار مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است.

وی با اشاره به این که برای تأمین برق این دستگاه‌های غیرمجاز می‌بایست نیروگاهی به بزرگی ۱۱۰۰ مگاوات احداث می‌شد، گفت: کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینر‌های غیرمجاز به‌صورت پیوسته در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بر اساس قوانین جدید ماینر‌های کشف شده، امحا خواهد شد گفت: در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به‌صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه خواهند شد.

رجبی مشهدی با توصیه به علاقه‌مندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوز‌های لازم ادامه داد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست