Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:34:36 GMT

رعایت استاندارد لازم در تولید محصول کشمش تاکستان

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۵۷۵۷

رعایت استاندارد لازم در تولید محصول کشمش تاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه هماهنگی تولید محصول سالم کشمش که با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول در مجموعه باغستان برگزار شد اظهار کرد: در تولید محصول سالم و باکیفیت باید کلیه استاندارهای لازم در فرایند تولید تا عرضه محصول لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی برای اقتصادی کردن تاک‌داران و همچنین کاهش میزان سموم موجود در تولید محصول اقدامات خوبی ازجمله طرح داربستی و آبیاری نوین در باغات و توصیه فنی کاهش مصرف سموم انجام داده است.

خمسه یادآور شد: بخش خصوصی با هماهنگی اتاق بازرگانی می‌توانند شرایط را برای صادرات محصول فراهم کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: امسال کاهش مصرف سموم در باغات انگور را شاهد بودیم که نسبت به استاندارد جهانی این میزان رعایت و حتی پایین‌تر از حد آن استفاده شده و در تولید محصولات کشاورزی استان قزوین حد مجاز سموم را رعایت می‌کند.

خمسه عنوان کرد: طی چند سال گذشته ایستگاه‌های پایش آفت خوشه‌خوار انگور با هدف ارائه توصیه‌های جدید و همچنین استفاده از سموم مناسب در تولید محصول را در استان راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به این نکته که سلامت افراد جامعه اولویت نخست متوالیان تولید است خاطرنشان کرد: برای مصرف داخلی و مردم کشورمان نیز باید محصول سالم تولید کنیم چون‌که سلامت جسمی و روحی مردم و مصرف‌کنندگان اولویت نخست جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی تولید است.

خمسه گفت: کنترل سموم در تولید محصولات کشاورزی به‌تنهایی بر عهده جهاد کشاورزی نسبت بلکه باید تمام دستگاه‌های اجرای مشارکت کنند.

وی خواستار تشکیل کارگروه تولید انگور و کشمش سالم در جهاد کشاورزی با حضور کلیه دستگاه‌های متوالی و همچنین تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان شد.

خمسه گفت: نظارت و بازرسی بر واحدها و فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی بیشتر شود و در کاهش سموم کشاورزی روش‌های نوین مبارزه با آفت و بیماری‌های از طریق طرح‌های ترویجی به بهره‌برداران انتقال داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین کشاورزی قراردادی را طرح مناسب برای حمایت و خرید محصول کشاورزان دانست و گفت: با اجرای طرح کشاورزی قراردادی این رغبت را در کشاورزان برای تولید محصول باکیفیت ایجاد کنیم.

وی افزود: هر تفاهم‌نامه‌ای که منصفانه و از کشاورز و صادرکننده حمایت کند جهاد کشاورزی از آن استقبال و حمایت می‌کند.

به گفته وی در کشاورزی قراردادی با قیمت خرید بالاتر محصول از کشاورزان می‌توان بهره‌برداران را به تولید محصول باکیفیت تشویق و ترغیب کرد.

کد خبر 5040931

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه خمسه جهاد کشاورزی قزوین کشمش تاکستان ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر اربعین 99 شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه شهرکرد سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تولید محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و در بازی‌های هفته بیست و پنجم، تیم شمس آذر قزوین در خانه به مصاف تیم پیکان می‌رود.

این بازی فردا از ساعت ۱۸ و ۲۰ در ورزشگاه سردار آزادگان برگزار می‌شود.

بازی با نظر کمیته انظباتی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

آغاز لیگ هندبال نونهال استان

این رقابت‌ها با حضور تیم‌های مقاومت آبیک، پویا تاکستان، کیان تاکستان، نوژیان قزوین بصورت دوره‌ای برگزار خواهد شد.

این مسابقات از روز جمعه در تاکستان آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین