Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقوقدان ورزشی کشورمان گفت: درباره شجاعیان هیچ قصوری از جانب فدراسیون نبوده است و باشگاه خودش اهمال‌کاری کرده بود و این ماجرا با بحث محرومیت آل‌کثیر قابل مقایسه  نیست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  مهدی محمودی حقوقدان و وکیل ورزشی در برنامه «یه روز تازه» شبکه تهران  گفت: رأی ممنوعیت جذب بازیکن برای پرسپولیس را دیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رأی در شش بند تنظیم شده و به نظرم مدیریت پرسپولیس خوب عمل کرد و توانست باشگاه را به خوبی هدایت کند و ظرف مدت 30 روز با بازیکنان قراداد ببندد و بازیکنان هم توانستند کمک خوبی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنند. به نظر من قراردادهای پرسپولیس از نظر ورزشی و نظر فیفا به هیچ‌وجه دارای مشکل نیست و باشگاه با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد.

وی درباره بندی که فیفا اشاره می‌کند، بندهای سه و چهار این ماده که دو پهلو نوشته شده است نیز افزود: این بند به صراحت اعلام می‌کند که شما 30 روز زمان دارید، رسید آن پولی که باشگاه در پرونده برانکو محکوم شده است و جرایمش را پرداخت کنید. اگر این پرداخت را به فدراسیون و فیفا ارائه کردید، مشکلی نیست. بلافاصله بعد از این 30 روز صراحتاً این کلمه را به کار می‌برد که بعد از گذشت این 30 روز این تحریم‌ها ابلاغ و اجرا می‌شود که شامل محرومیت در پنجره نقل‌وانتقالاتی است. باشگاه بزرگسالان و کلیه تیم‌های 11 نفره مردان یعنی جوانان، نوجوانان و امید هم مشمول این قانون می‌شوند. 

این وکیل ادامه می‌دهد: بحث دیگری که مطرح هست توجه به این نکته است که بازیکن آزاد را خارج از پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه‌ها می‌توانند به خدمت بگیرند. در قدیم دو یا سه پنجره بسته می‌شد و می‌شد این تفسیر را قبول کنیم، اما فیفا برای اینکه این مشکل به وجود نیاید راحت صحبت کرده است و تا روزی که این بدهی پرداخت نشود پنجره نقل‌وانتقالات پرسپولیس بسته می‌ماند.

وی ادامه داد: بعد از اعلام رأی 30 روز زمان دادند تا پرسپولیس تسویه کند تا پنجره این تیم بسته نشود در غیر این‌صورت روز 31 پنجره بسته می‌شود. فیفا در همین رأی هم اعلام کرده که دیگر نامه‌نگاری نمی‌کند و اتوماتیک این تحریم اجرایی خواهد بود. بعضی از دوستان از تاریخ ابلاغ می‌گویند، اما رأی صراحت دارد که 30 روز بعد از 6 آگوست و در قراردادهایی که من مشاهده کردم، باشگاه پرسپولیس قرارداد بازیکنانش را 12 و 13 شهریور منعقد کرده و نگذاشته است به 30 روز هم برسد.

این حقوقدان در پاسخ به اینکه هواداران استقلال محرومیت آل‌کثیر و شجاعیان را با هم مقایسه می‌کنند و اصلاً این مقایسه درست هست یا خیر گفت: باشگاه استقلال آن زمان خوب مدیریت نکرد. آقای شجاعیان آسیب دید و از لیست بازیکنان استقلال با اینکه یک سال دیگر قرارداد داشت، خارج شد و حالا که خواستند او را  به لیگ برگردانند، فدراسیون می‌خواست این کمک را بکند، اما زمانی که از فیفا استعلام می‌گیرند فیفا به صراحت اعلام می‌کند که بازیکن آزاد که مشمول بند یک ماده شش می‌شود را می‌توانید استفاده کنید و فیفا جلوی این را می‌گیرد. پس برای اینکه یک بار در این فصل قرارداد خودش را فسخ کرده است بازیکن آزاد حساب نمی‌شود و بازیکن تحت قراردادی بود که از لیست خارج شده بود و مشمول این قانون نمی‌شود. بنابراین در این ماجرا هیچ قصوری از جانب فدراسیون نبوده است و باشگاه خودش اهمال‌کاری کرده بود.

محمودی خاطرنشان کرد: ما فرصت استیناف داریم و اینجا این سوال مطرح است که باشگاه دفاعیاتش را در فرصتی که داده شده بود استفاده کرد یا خیر. یک اصلی هست که فرصت دفاع به باشگاه متهم و بازیکن می‌دهند و بعد رأی می‌دهند و ما این را نمی‌دانیم که باشگاه پرسپولیس از چهار روز وقتی که داشته استفاده کرده است یا خیر. ما زمان داریم که لایحه و درخواست ارائه کنیم برای تجدیدنظر و می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

درباره شجاعیان هیچ قصوری از جانب فدراسیون نبوده است و باشگاه خودش اهمال‌کاری کرده بود و این ماجرا با بحث محرومیت آل کثیر قابل مقایسه  نیست.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا استقلال پرسپولیس محرومیت آل کثیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکلاسیکوی برگشت ایران بدون 5 بازیکن مشترک

به گزارش ورزش سه  احتمالا در دیدار چهارشنبه شب پرسپولیس - سپاهان نسبت به بازی رفت  پنج بازیکنی که به صورت مشترک در هر دو تیم حضور داشتند غایب خواهند بود.

در بازی رفت دو تیم گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر ، سروش رفیعی  و میلاد سرلک از بین بازیکنانی که سابقه پوشیدن پیراهن سپاهان را دارند در ارنج اصلی حضور داشتند ومسعود ریگی هم با سابقه حضور در سپاهان از دقیقه 89 وارد میدان شد.

در سوی مقابل احسان پهلوان ، رامین رضاییان ، رضا اسدی  و فرشاد احمدزاده هم با سابقه حضور در پرسپولیس مقابل تیم سابق شان در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفتند.در آن بازی شهریار مغانلو هم با سابقه بازی برای پرسپولیس از دقیقه 46 و شروع نیمه دوم به میدان رفت اما عیسی آل کثیر دیگر بازیکنی که سابقه پرسپولیسی داشت کاملا نیمکت نشین شد.

در آن دیدار رضا اسدی تنها گل سه امتیازی سپاهان را با یک ضربه ایستگاهی تماشایی به ثمر رساند اما شاید در بازی برگشت به علت مصدومیت حضور نداشته باشد.دیگر پرسپولیسی تیم سپاهان که احتمالا در بازی چهارشنبه شب غایب باشد فرشاد احمدزاده است که شاید جای او را اعرابی پر کند.

از بین پرسپولیسی‌های سپاهان احسان پهلوان نیم فصل از این تیم جدا شد و به فولاد پیوست.عیسی آل کثیر هم که به پرسپولیس برگشت و حالا قرار است مقابل تیم نیم فصل اول خود بازی کند.

در ترکیب پرسپولیس هم دانیال اسماعیلی فر محروم است و این بازی را از دست داده و میلاد سرلک هم برای گذراندن دوران سربازی خود راهی ملوان شده است .بدین ترتیب از جمع بازیکنانی که سابقه حضور در سپاهان را دارند گولسیانی ، سروش رفیعی ، ریگی و آل کثیر در ترکیب اصلی پرسپولیس حاضر خواهند بود.

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • الکلاسیکوی برگشت ایران بدون 5 بازیکن مشترک
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • درخشش استقلالی سابق در هوادار ادامه دارد
  • عیسی در روز تلخ بهترین گلزن فصل پرسپولیس شد
  • محرومیت قطعی است؛ دو ستاره استقلال و پرسپولیس محروم از بازی های بزرگ فصل
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • محرومیت دو ستاره استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • خلاصه بازی آلومینیوم 4 (6) - پرسپولیس 4 (5)